Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-24@19:15:07 GMT

ایران عملیات تروریستی سریلانکا را محکوم کرد

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۳۷۲۰

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران عملیات تروریستی امروز در سریلانکا را به شدت محکوم و با خانواده قربانیان این جنایات و دولت و ملت این کشور عمیقا ابراز همدردی کرد.

به گزارش فارس، «سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عملیات تروریستی امروز (یکشنبه) در کلمبو پایتخت سریلانکا به ویژه حمله به کلیسا‌ها در روز عید پاک که صد‌ها کشته و مجروح بر جای گذاشت را به شدت محکوم و با خانواده قربانیان این جنایات و دولت و ملت سریلانکا عمیقا ابراز همدردی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



موسوی خاطرنشان کرد: جنایت امروز بار دیگر نشان داد پدیده نفرت انگیز تروریسم به معضلی جهانی، فارغ از هرگونه مرز و نژاد و ملت و مذهب تبدیل شده که جز با اراده پولادین همه کشور‌ها و استفاده از همه ظرفیت‌ها، بدون برخورد‌های دوگانه با آن قابل ریشه کن شدن نیست.

امروز یکشنبه چندین انفجار همزمان با مراسم «عید پاک» در چند کلیسا و هتل در سریلانکا به وقوع پیوست که بر اثر آن تاکنون ۲۰۰ نفر کشته و حدود ۴۰۰ تن دیگر زخمی شدند. یک مقام سریلانکایی به خبرگزاری فرانسه خبر داد که ۳۵ تبعه خارجی نیز بر اثر این سلسله انفجار‌ها کشته شده‌اند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: سریلانکا تروریسم عباس موسوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۳۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: ایران امروز کشوری پیشرفته و فن‌آور است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور کشورمان در نشست خبری با همتای سریلانکایی خود با بیان اینکه بعد از انقلاب روابط خوبی ایران و سریلانکا برقرار شد، تصریح کرد: این روابط رو به توسعه است و طی گفت‌وگوهایی که با رئیس جمهور و همکاران شان داشتیم قرار شد این همکاری ها در حوزه های گردشگری، کشاورزی، صنعتی، تجاری و اقتصادی فرهنگی و علمی و فناورانه بین دو کشور ادامه یابد. 

وی ضمن ابراز امیدواری برای توسعه روابط ایران و سریلانکا اظهار کرد: امیدواریم روابط ایران و سریلانکا به توسعه همکاری دو کشور و ملت بینجامد ظرفیت های خوبی در دو کشور است و تبادل آنها به نفع هر دو کشور و منطقه خواهد بود.

آیت الله رئیسی از اعلام آمادگی کشورمان برای صدور خدمات فنی و مهندسی خبر داد و تاکید کرد: برای صدور خدمات فنی و مهندسی آمادگی داریم؛ حتما در توسعه اقتصادی سریلانکا ایران می تواند با صدور خدمات فنی و مهندسی مشارکت کند. 

رئیس جمهور تصریح کرد: به مردم و مسئولان سریلانکا می گویم که تهدیدها و تحریم ها ملت ایران را متوقف نکرده و حرکت مردم ایران را کند نکرده و پیشرفت ادامه داشته است ایران امروز را می تواند کشوری پیشرفته و فناور نامید.

وی از تشکیل کمیسیون مشترک میان ایران و سریلانکا خبر داد و بیان کرد: مقرر کردیم با پیگیری وزاری خارجه دو کشور کمیسیون مشترک هر چه سریعتر تشکیل شود و سازوکار روابط تجاری و اقتصادی و کشاورزی و علمی فناوری را مورد بررسی قرار دهند و این تصمیمات سریعا اجرایی شود.

 «رانیل ویکرمسینگه» رئیس جمهور سریلانکا در نشست خبری با رئیس جمهور کشورمان تصریح کرد: جناب آقای رئیسی ریاست محترم جمهوری اسلامی و اعضای محترم هیأت دولت ایران! ابتدا از پذیرفتن دعوت اینجانب و سفر شما به سریلانکا تشکر می کنم. امروز پروژه چند جانبه سد افتتاح شد که ۱۲۰ مگاوات برق را تامین می‌کند. از ایران برای مشارکت در ساخت این سد و انتقال دانش و فناری ساخت سد تشکر می کنم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه "توانستیم پروژه مشترکی را میان دو کشور به نحو مطلوبی اجرا و بهره برداری کنیم" بیان کرد: از مردم ایران تشکر می کنم و به آنها به دلیل دستیابی به فناوری برق و انتقال آب و سدسازی تبریک می گویم. انتقال آب و تولید برق از مهمترین مذاکرات نشست های امروز بود.

رئیس جمهور سریلانکا حمایت ایران را موجب ثبات اقتصادی در کشور خود دانست و خاطر نشان کرد: از این تریبون از حمایت های ایران در برابر بحرانی اقتصادی چند سال گذشته کشورمان تشکر می کنم، این حمایت ها منجر به ثبات اقتصادی در کشورمان شد و آیت الله رئیسی گفتند این حمایت ها ادامه می یابد و حتما منجر به رفاه در سریلانکا خواهد شد.

«رانیل ویکرمسینگه» با اشاره به انضای ۵ سند همکاری با ایران گفت: در طول گفتگوهای امروز در نشست های دوجانبه مسائل سیاسی اقتصادی فرهنگی تجاری و .. مطرح شد و دو دولت به امضای ۵ توافق نامه در زمینه های فرهنگی، ورزشی و علمی و فناوری ... پرداختند تا از این طریق به افزایش مناسبات دو جانبه و ارتباط میان مردم دو کشور اقدام کنیم. دو کشور در حوزه همکاری در کارگروه اقیانوس هند و نیز سازمان ملل متحد به تفاهم رسیدند. گفتگوهای بسیار خوبی در خصوص چالش های کنونی جهان داشتیم و در برخی موضوعات توافق کردیم در حوزه امنیت غذایی و توسعه فناوری تفاهم کردیم.

وی گفت: بسیار خوشحالم به اطلاع شما برسانم که ایران و سریلانکا برای ایجاد صلح آرامش و امنیت در اقصی نقاط دنیا از طرق صلح دموکراسی و گفت وگو هم نظر هستند.

رئیس جمهور سریلانکا بیان کرد: امروز در نشست خودمان با ریاست جمهوری درباره سرزمین های اشغالی فلسطین و رفع آلام و دردهای مردم فلسطین گفت وگو کردیم سریلانکا بر این باور است که این موضوع از طریق مذاکره قابل حل و فصل اسات و باید بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ و قطعنامه های سازمان ملل متحد حل و فصل شود. باید تهاجم به غزه بلافاصله متوقف شود. دولت سریلانکا صندوق  حمایت از کودکان غزه تشکیل داده و یک میلیون دلار به صندوق کودکان سازمان ملل برای اعطا به کودکان غزه تخصیص داده شده است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران می‌تواند با صدور خدمات فنی و مهندسی در توسعه سریلانکا مشارکت کند
  • رئیس جمهور: برای صدور خدمات فنی مهندسی آمادگی داریم
  • رئیسی: ایران آماده انتقال فناوری به کشورهای دیگر است
  • رئیسی: ایران امروز کشوری پیشرفته و فن‌آور است
  • اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به مردم سیل زده چین
  • ۷ کشته و ۲۰ مجروح در مسابقات اتومبیلرانی| یک کودک در میان کشته‌ها بود
  • تراژدی در پیست اتومبیلرانی سریلانکا؛ ۷ نفر کشته شدند (+فیلم)
  • اتفاقات تروریستی اخیر در سیستان و بلوچستان ایثارگری جوانان ما را به نمایش گذاشت
  • ۷ کشته در پی حادثه در مسابقات اتومبیلرانی سریلانکا
  • ۷ کشته در مسابقه اتوموبیلرانی سریلانکا!