Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بغداد - ايرنا - استاندار بغداد سفر `پيروز حناچي` شهردار تهران و هيات همراه به عراق را بسترساز همکاري ميان دو پايتخت دانست و گفت در انتظار به ثمر نشستن اين سفر و مذاکرات خوب آن هستيم.

«فلاح حسن الجزائري» استاندار بغداد روز يکشنبه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا در خصوص نتايج سفر حناچي و هيات همراه به پايتخت عراق گفت: سفر هيات ايراني بسيار با استقبال ما و ساير مسئولان روبرو شد و فرصتي بسيار خوبي فراهم کرد تا با تجربيات و توانمندي هاي يکديگر آشنا شويم و مذاکرات خوبي نيز انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: گفت وگوها و تفاهمات خوبي در اين سفر و ديدارها انجام شد و ما در انتظار چيدن ميوه هاي آن در آينده نزديک هستيم.
وي خاطرنشان ساخت که در ديدار با شهردار تهران در باره زمينه هاي همکاري در پايتخت عراق از جمله حوزه خدمات شهري، بهداشت، حمل و نقل عمومي و شهري بحث و گفت وگو کرده است.
الجزائري افزود که متعاقب اين گفت وگوها استانداري و شوراي استان پيرامون تشکيل يک کميته با حضور شهرداري بغداد براي رسيدن به ديدگاه مشترک و بهره برداري بهينه از اين سفر به توافق رسيده اند.
وي حوزه هاي قابل پيگيري براي توسعه همکاري با تهران را خدمات عمومي، بهداشت، راه ، فرصت هاي سرمايه گذاري، بهبود ورودي هاي بغداد، بازيافت پسماند و سائر مسائل شهري در بغداد عنوان کرد.
الجزائري تاکيد کرد که رويکرد مديريت پايتخت عراق، بهره گرفتن از دانش و تجربه شرکت هاي معتبر و کشورهاي پيشرفته در زمينه مديريت شهري است و از اين جهت خوشحال خواهيم شد از تجربيات تهران استفاده کنيم.
وي ابراز اميدواري کرد با استقبال خوبي که از سفر شهردار تهران در بغداد صورت گرفته و مذاکرات و تفاهماتي که انجام شده، بزودي شاهد دستاوردهاي عملي و اجرايي در اين زمينه باشيم.
به گفته وي، بعد از رونق فعاليت هاي اقتصادي و ثبات و آرامشي که در ماههاي اخير در بغداد ايجاد شده، فرصت مناسب در پايتخت عراق براي ارائه خدمات به شهروندان فراهم شده است و اين امر زمينه ورود به همکاري هاي جدي با کشورها و شهرهاي دوست از جمله تهران را فراهم مي کند.
وي ادامه داد که مديران بغداد مي کوشند با بهبود خدمات عمومي شهري در پايتخت، اين پيام را به شرکت هاي جهاني بدهند که سراسر عراق شاهد بازگشت وضعيت عادي و ايمن براي کارر و فعاليت است.
استاندار بغداد با تاکيد بر اينکه عراق به تجربه و کمک همه کشورها به ويژه دوستان خود نياز دارد افزود که سفر شهردار تهران به بغداد بسيار حائز اهميت است و مي تواند پلي براي توسعه همکاري بيشتر بين جمهوري اسلامي ايران و جمهوري عراق باشد.
وي با اشاره به توسعه و عمراني که عموم شهرهاي ايران شاهد هستند گفت که مسوولان عراقي اغلب شهرهاي ايران از جمله تهران را بازديد کرده و نسبت به سطح پيشرفت و ابتکارات نوين در اين شهرها آشنا هستند.
استاندار بغداد خاطرنشان ساخت که مرحله اي را که عراق در زمان هجوم گروهک تروريستي تکفيري داعش پشت سرگذاشت، مرحله سياهي در تاريخ اين کشور به شمار مي رود.
وي ادامه داد که رهبران عراق اينک درصدد عبور از اين مرحله و گشودن صفحه جديدي هستند که از مختصات اين صفحه جديد توسعه همکاري ها و حفظ ثبات و آرامش و شروع عمران و بازسازي در اين کشور است.
به گفته وي، سفر شهردار تهران به بغداد مي تواند در راستاي گشودن اين صفحه جديد، دستاوردهاي مثبتي از جمله تشکيل کميته هايي براي پيگيري اجرايي دستاوردها و تفاهمات اين سفر داشته باشد.
وي با اشاره به اينکه ما خواهان تحقق هرچه سريعتر دستاوردهاي اين سفر هستيم تاکيد کرد که مي خواهيم از همکاري و تجربيات شرکت هاي ايراني در زمينه سرمايه گذاري، سازندگي، بهداشت، انرژي، بازيافت زباله و ديگر حوزه ها بهره ببريم.
شهردار تهران در راس هياتي به همراه «شهربانو اماني» عضو شوراي اسلامي شهر تهران عصر چهارشنبه به دعوت `ذکري علوش` شهردار بغداد به عراق سفر کرد.
او علاوه بر همتاي بغدادي خود با رييس شوراي استان بغداد، استاندار اين استان، و وزير مسکن، عمران و شهرسازي عراق و همچنين سيدعمار حکيم رهبر جريان حکمت ملي عراق نيز ديدار و گفت وگو کرد.
`پيروز حناچي` شهردار تهران نيز پيشتر در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در بغداد با اشاره به مذاکرات موفق خود با مسوولان شهر و استان بغداد گفت که تفاهمات اوليه صورت گرفته بين بغداد و تهران پس از ماه مبارک رمضان در قالب رايزني هاي جدي پيگيري مي شود.
وي گفت: در بازديدي که به اتفاق هيات همراه و مسئولان عتبه مرقد سلمان فارسي از اين مرقد و همچنين ايوان مدائن يا طاق کسرا داشته است، آمادگي شهرداري تهران و شرکت هاي ايراني براي همکاري در زمينه مرمت آثار تاريخي عراق بويژه ايوان مدائن اعلام شد که مورد استقبال طرف عراقي قرار گرفت.
وي افزود: توانمندي و امکان همکاري شهرداري و متخصصان ايراني در عمليات مرمت آثار تاريخي و باستاني عراق بويژه ايوان مدائن در ديدارهاي مختلف با مسئولان عراقي مطرح و مقرر شد در نشست ها و مذاکرات آتي پيگيري شود.
خاورم *6**380*
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۳۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور ترکیه در سفر رسمی وارد بغداد شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه بغداد الیوم، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز دوشنبه در سفری رسمی وارد بغداد پایتخت عراق شد.

این نخستین سفر رئیس جمهوری ترکیه به عراق از ۱۳ سال پیش تاکنون، محسوب می شود. اردوغان در این سفر قرار است علاوه بر دیدار با مقامات عراقی در بغداد به اربیل سفر کند و در آنجا با برخی مقامات اقلیم کردستان عراق نیز دیدار و گفت و گو داشته باشد.

پیش از این، «هاکان فیدان» وزیرخارجه ترکیه در ارتباط با این سفر گفته بود که اردوغان قرار است با «عبداللطیف رشید» همتای عراقی خود، «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق دیدار کند.

همچنین قرار است در این دیدار ۲۰ تفاهم نامه همکاری میان ترکیه و عراق به امضا برسد. گفته می شود توافق درباره ازسرگیری انتقال نفت از خط لوله بندر جیهان-کرکوک یکی از برنامه های سفر اردوغان است.

کد خبر 6085426 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • نگاهی به توافق‌های جدید بین ترکیه و عراق
  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال
  • جزییات تفاهمنامه ۴ جانبه بغداد منتشر شد
  • خیز بغداد و آنکارا برای توسعه همه جانبه رابطه / در سفر کم سابقه اردوغان به عراق چه می گذرد؟ / نفت، آب و تروریسم مهم ترین پرونده های روز میز مذاکرات دوجانبه
  • کدهای سفر اردوغان به عراق
  • جزییات تفاهم نامه ۴ جانبه بغداد
  • اردوغان بعد از ۱۲ سال وارد بغداد شد
  • اردوغان با استقبال نخست وزیر عراق وارد بغداد شد
  • رئیس جمهور ترکیه در سفر رسمی وارد بغداد شد
  • اردوغان پس از ۱۳ سال وارد بغداد شد