Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-20@01:52:31 GMT

دمای هوای کاشان به طور محسوس کاهش می یابد

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۳۹۲۸

دمای هوای کاشان به طور محسوس کاهش می یابد

عباس ارغوانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: فردا سامانه قطبی از سوی شمال غرب به کشور وارد و شهرستان کاشان نیز با افزایش ابر، وزش باد شدید و احتمال رگبار پراکنده به تدریج از آن متاثر خواهد شد.
وی بیان کرد: دمای هوا در شهرستان کاشان به دنبال حاکم شدن این سامانه بارشی کاهش خواهد یافت اما در نقاط مرتفع با احتمال بارش برف دما منفی می شود که باغداران باید نسبت به رعایت موارد جهت جلوگیری از سرمازدگی به ویژه در باغ های میوه ای مانند گلابی و سیب اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس اطلاعیه هواشناسی، بارش باران و وزش باد شدید در همه نقاط کاشان و بارش برف در مناطق بالای 2 هزار متری شهرستان (بخش های برزک، قمصر و نیاسر) از دوشنبه و همچنین تا پایان هفته کاهش دما بین 6 تا هشت درجه سانتیگراد (سرمازدگی‌دیررس‌بهاره) پیش‌بینی می شود.
بر این اساس از کشاورزان خواسته شده تا با کاهش دما و آغاز بارندگی ها نسبت به رعایت مواردی مانند انتقال نشای محصولات جالیزی از خزانه به زمین اصلی، تنظیم دمای سالن های پرورش دام و طیور، خودداری از کوددهی استخرهای پرورش ماهیان گرم آبی، تغذیه کندوهای زنبور عسل با غذای کمکی، مدیریت و حفاظت خزانه ها، سوزاندن کاه و کلش یا روشن کردن بخارهای باغی در نقاط مرتفع اقدام کنند.
رییس اداره هواشناسی کاشان اضافه کرد: آسمان امروز صاف تا قسمتی ابری گاه همراه با وزش باد شدید، هم اکنون دمای هوا 22 درجه سانتیگراد بالای صفر و سرعت باد 11 کیلومتر بر ساعت می باشد.
وی در ادامه یادآور شد: بارش سال زراعی جاری تا کنون در کاشان 142.8 میلیمتر است که در مدت مشابه سال گذشته این آمار 43 میلیمتر ثبت و بارش های بلند مدت نیز 112.8 میلیمتر گزارش شده است.
ارغوانی همچنین عنوان کرد: با توجه به بارندگی های اندکی که در سال های گذشته داشتیم، این ترسالی موقت جبران کمبود آب شهرستان را نمی کند و از این رو توصیه می شود مردم همچنان برای صرفه جویی در مصرف آب کوشا باشند.
وی کمینه و بیشینه دما در 24 ساعت گذشته را نیز به ترتیب 11 و 26 درجه سانتیگراد اعلام کرد.
شهرستان افزون بر 365 هزار نفری کاشان در فاصله نزدیک به 200 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.
8123
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 اصفهان بارش باران زمین صرفه جویی در مصرف وزش باد 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۳۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی در هفته آینده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛  کارشناس هواشناسی استان همدان گفت: بارش خفیف و پراکنده باران در پی نفوذ یک سامانه ضعیف بارشی، از عصر فردا (جمعه) مناطق غربی استان را فرا می‌گیرد.

محمدحسن باقری شکیب  افزود: آسمان بیشتر نقاط استان تا فردا صاف تا قسمتی ابری و از بعدازظهر روز جمعه شاهد افزایش ابر و رگبار موقت در غرب استان خواهیم بود.

او تصریح  کرد: یکشنبه شب و روز دوشنبه شاهد ورود سامانه بارشی جدید به استان خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی استان همدان افزود: اسدآباد و فامنین با ۲۲ درجه سانتیگراد بالای صفر و بهار با ۲ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط استان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

باقری شکیب گفت: کمینه دمای هوای شهر همدان در این مدت سه درجه سانتیگراد و بیشینه دمای هوای این شهر نیز ۲۰ درجه سانتیگراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

 

دیگر خبرها

  • کاهش دما در نخستین روز اردیبهشت
  • رگبار باران و رعدوبرق آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد
  • پیش بینی افزایش ۵ تا ۸ درجه‌ای دمای هوا در خراسان رضوی
  • ورود سامانه بارشی در هفته آینده
  • دمای هوا در خراسان رضوی افزایش می‌یابد
  • بارش‌های پراکنده در منطقه
  • بیشترین بارش در شهرضا ثبت شد / کاهش کمینه دما در اصفهان
  • بیشترین بارش در شهرضا ثبت شد/ کاهش کمینه دما در اصفهان
  • خروج سامانه‌های ناپایدار از اصفهان همراه با باد و باران/ دمای هوای استان کاهش می‌یابد
  • کاهش محسوس دمای هوا در خراسان جنوبی