Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@16:52:35 GMT

مغناطیس معنوی منتظران را به مسجد جمکران می‌کشاند

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۳۹۶۵

مغناطیس معنوی منتظران را به مسجد جمکران می‌کشاند

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله العظمی سبحانی ظهر یکشنبه در جمع زائران در مسجد مقدس جمکران با اشاره به آیه وَلَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ، ابراز کرد: خدای متعال می‌فرماید در تورات و زبور نوشتیم همه زمین را روزگاری صالحان اداره می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: جامعه ما اگر امروز آلوده به فساد است این فساد دائمی نیست و آینده روشن است و صالحان روزی این زمین را وارث می‌شوند و فاسدین خواهند رفت.

استاد سطوح عالی حوزه با اشاره به اینکه تاکنون زمین چنین شرایطی را تجربه نکرده است، گفت: این هدف عالی هنوز محقق نشده و خدای متعال این هدف را برای زمانی خاص قرار داده است.

وی تأکید کرد: همه ما معتقد هستیم دین پیامبر اکرم (ص) دین خاتم و برای همه بشریت تا آخر دنیاست و این دین با ظهور حضرت مهدی (ع) به هدف نهایی می‌رسد.

آیت الله سبحانی با بیان اینکه مولود امروز برای این کار ذخیره شده است و خدای متعال برای چنین روزی ایشان را آفریده است، اضافه کرد: گاهی سوال می‌شود آیا امکان دارد رهبر و هادی باشد ولی در میان جمعیت نباشد. اگر جمعیت قابل باشند رهبر هم ظاهر است ولی اگر قابل نباشد باید محفوظ بماند برای روزی که این قابلیت در بشر به وجود بیاید.

وی با بیان اینکه خدای متعال در زمین دو نوع حجت دارد که گاهی ظاهر هستند و گاهی غایب اظهار کرد: اگر جامعه بتواند حضور حجت را تحمل کند او ظهور می‌کند. در روایات مربوط به شرایط ظهور آمده مردم باید برای ظهور به حد کمال برسند.

این مفسر قرآن کریم تأکید کرد: امام زمان زمانی ظهور می‌کنند که جامعه از نظام‌ها و سازمان‌های بشری مأیوس هستند و منتظرند از عالم بالا فرجی بیاید.

وی با اشاره به اینکه باید عقل‌ها کامل شود تا وقتی او آمد همه لبیک بگویند، خاطرنشان کرد: همه مسلمانان طبق فرمان رسول اکرم (ص) باید انتظار فرج را در رأس اعمالشان قرار دهند و امیدواریم این جامعه روزی انسانی شده و عقل‌ها کامل شود.

آیت الله سبحانی با بیان اینکه نباید شرایط جامعه به گونه‌ای باشد که ملت در سخت‌ترین شرایط زندگی کنند، یادآور شد: امروز چند استان درگیر سیل هستند و می‌بینیم دشمنان مانع از ورود کمک‌های بین‌المللی به ایران می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه انتظار مراتب مختلفی دارد، گفت: یک مرتبه آن خواندن دعای ندبه در مساجد است و این مرتبه، مرتبه خوبی است و باید مواظب دعای ندبه باشیم. مراتب دیگر این است که باید افرادی را برای این کار بسازیم و جوانان مؤمن تربیت کنیم که اگر آن حضرت ندا سر دادند همه لبیک سر دهند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه امروز جوانان زیادی از استان‌های مختلف به کمک هموطنان سیل زده رفتند و این نشان از کامل شدن عقل آنان است، تصریح کرد: مغناطیس معنوی امروز میان منتظران و حضرت مهدی (عج) در مسجد مقدس جمکران وجود دارد و از اقصی نقاط دنیا برای خواندن نماز به این مکان مقدس مشرف می‌شوند.

کد خبر 4596347

منبع: مهر

کلیدواژه: قم آیت الله جعفر سبحانی مسجد جمکران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۳۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظهور یاغی جدید در فوتبال اسپانیا؛ مورینیو گزینه بارسلونا شد


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، ریوالدو بازیکن پیشین تیم فوتبال بارسلونا و تیم ملی برزیل در مورد گزینه‌های سرمربیگری بارسلونا در پایان فصل معتقد است: مورینیو بهترین گزینه برای آبی اناری‌ها است.   پیشنهاد مورینیو مورد قبول هواداران­ کاتالان نیست چرا که آنها معتقدند مورینیو در تیم رقیب حضور داشته است و نمی‌تواند برای بارسلونا گزینه مناسبی باشد، اما نکته‌ای که در مورد مورینیو حائز اهمیت است از دید هواداران پنهان مانده است.   ژوزه مورینیو قبلاً در بارسلونا حضور داشت و در کنار سر بابی رابسون بوده است ­اگر چه او به ظاهر حاشیه‌هایی دارد، اما او یک برنده است ­با توجه به اینکه او بدون باشگاه ورود او به تیم راحت‌تر از گواردیولا است و فکر می‌کنم او خریدی عالی برای بارسلونا خواهد بود او لیگ قهرمانان اروپا و لالیگا را به خوبی می‌شناسد و می‌تواند برای بارسلونا مفید باشد.

دیگر خبرها

  • تعرض ۲۱۹ شهرک‌ نشین صهیونیست به مسجد الاقصی
  • تعرض ۲۱۹ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجد الاقصی
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • نیت خاص آیت‌الله امامی‌کاشانی در تشرف ۴۰ هفته‌ای به جمکران با پای پیاده!
  • دامپزشکی سبزوار ۷۰ متخلف بهداشتی را به دادگاه کشاند
  • خصلتی که کافران یهود را به خونخواری و جنگ‌افروزی کشاند
  • صاعقه جوان ۱۹ ساله رزنی را به کام مرگ کشاند
  • ببینید | اثبات ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین‌المللی
  • ظهور یاغی جدید در فوتبال اسپانیا؛ مورینیو گزینه بارسلونا شد
  • عاقبت سبقت غیرمجاز، راننده را به کام مرگ کشاند! (فیلم)