Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، همایون هاشمی رئیس فراکسیون غذا و دارو مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح پیشرفته‌ترین واحد تولید قرص و کپسول کشور با تأکید بر حمایت از تولیدکنندگان صنعت داروسازی گفت: ثروت وزارت بهداشت همین تولیدکنندگان تخصصی هستند، اما اغلب آن‌ها تنها می‌مانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: خواست ما این است که وزارت بهداشت تصدی‌گری را رها کند؛ متاسفانه ساختار سازمان غذا و دارو با ماموریت‌های بزرگی که دارد همخوانی ندارد و باید نظارت را تقویت کند چرا که رمز موفقیت کشور‌های پیشرفته و تولیدات موفق آن‌ها نظارت دقیق و بدون، چون و چرا است.

ضرورت پرهیز از سیاست دوگانه و انحصارطلبی

رئیس فراکسیون غذا و داروی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از سیاست دوگانه و انحصارطلبی باید پرهیز کرد؛ انحصار طلبی آزار دهنده است چرا که در برخی موارد شاهد هستیم که گروهی حمایت می‌شوند و گروه دیگر فاقد حمایت هستند.

وی با بیان اینکه مردم لایق بهترین تولیدات هستند، تاکید کرد: نظارت‌ها باید تخصصی‌تر شود تا شاهد تولید برترین‌ها در کشور باشیم؛ با توجه به اینکه نیرو‌های انسانی مفید و کارآمد بسیاری در کشور وجود دارند، رعایت قوانین و توجه به ضوابط به بهبود شرایط کاری کمک خواهد کرد.

هاشمی گفت: اگر از نیرو‌های انسانی حمایت نشود، کار جهادی صورت نخواهد گرفت و باید بررسی مشکلات کار آفرین‌ها در دستور کار قرار دارد و در راستای رفع این مشکلات تلاش خواهیم کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۴۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت در اصفهان

سرپرست اجرایی اولین کنگره پژوهش و فناوری گفت: در این کنگره،۵۵۰ خلاصه مقاله از دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور ارسال شد که از این تعداد۲۸۴ مقاله پذیرفته شد.

افسانه یکدانه افزود: از این تعداد،۲۴۰ مقاله به صورت سخنرانی و ۴۰ مقاله در قالب پوستر در این کنگره پژوهشی یک روزه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ارائه شد.

او اضافه کرد: حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، هوش مصنوعی، مسائل زیست محیطی همچنین پیشگیری و بهداشت مهمترین مباحث از ۱۵ محور اولین کنگره پژوهش و فناوری است.

یکدانه ادامه داد: خلاصه ۲۴ مقاله برتر این کنگره در مجله‌های معتبر چاپ خواهد شد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم با اشاره به جمعیت ۱۱ هزار نفری این دانشگاه گفت: حمایت از پژوهشگران و فناوران در اولویت برنامه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است.

غلامرضا عسگری افزود: تشکیل کارگاه‌های آموزشی، مدارس تحقیقاتی، هسته‌های فناوری و مراکز رشد همچنین حمایت مادی و معنوی از طرح‌ها و ایده‌های پژوهشی از جمله این برنامه هاست.

در اولین کنگره پژوهش و فناوری، دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان، کاشان، شهید صدوقی یزد (۶ هزار دانشجویی) و شهرکرد به عنوان منطقه ۷ آمایشی کشور، دستاورد‌های تحقیقاتی خود را به نمایش گذاشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • دیدار محسن رضایی با اعضای شورای نگهبان
  • در نامه ای به وزیر بهداشت: وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت در اصفهان
  • اختلال در سامانه صدور پروانه وزارت بهداشت از زبان متقاضیان
  • تأکید وزیر صمت بر حمایت از صادرکنندگان
  • تلاش وزارت بهداشت برای افتتاح ۱۰ هزار تخت بیمارستانی جدید در سال ۱۴۰۳
  • اعطای تسهیلات به صنعت داروسازی و اظهار امیدواری معاون وزیر صمت
  • جذب بیش از ۲۵ هزار نیروی انسانی جدید در بدنه وزارت بهداشت
  • بهره برداری از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور