Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@12:05:13 GMT

داروخانه ها در عرضه داروهای داخلی کم لطفی می کنند

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۴۱۴۲

داروخانه ها در عرضه داروهای داخلی کم لطفی می کنند

به گزارش ایرنا، دکتر سعید نمکی روز یکشنبه در گشایش کارخانه ساخت داروهای عمومی جامد در شهرک صنعتی بهارستان کرج اظهار داشت: برخی کارشناسان داروخانه ها با تبلیغ برای داروهای خارجی به صنعت داروسازی کشور آسیب وارد می کنند.
وی با بیان اینکه 97 درصد داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود، گفت: اگر صنعت داروسازی کشور آسیب ببیند ، داروخانه ها هم دچار خسارت خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر بهداشت و درمان افزود: اگر صنعت داخلی فروپاشید با واردات نمی توان داروخانه ها را پر کرد و از سوی دیگر منابع دولتی نمی تواند تامین کننده داروهای کشور باشد.
وی در عین حال گفت: امروز صنعت دارویی کشور نیازمند یک رویکرد جدید است زیرا این بخش با چالش هایی مواجه می باشد.
وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با اشاره به برنامه های کاری خود در این وزارتخانه گفت: نخستین گام برای اصلاح امور در بخش صنعت داروسازی در زمینه منابع ارزی بود که در این بخش تصمیماتی اتخاذ شده است.
نمکی افزود: امروز رسالت ما در وزارت بهداشت و درمان دفاع از مرزهای اخلاقی است و باید چالش ها را برطرف کرد.
وی بیان داشت : اکنون در نظام دارویی سه مشکل داریم که اولین مشکل خود ما هستیم یعنی دولت و سازمان غذا و دارو باید رویکردی جدیدی اتخاذ کنند.
وزیر بهداشت گفت: باید صنعت داخلی را تقویت کرد و جلوی واردات را گرفت که البته کارهایی شروع شده است.
وی در عین حال افزود: هرچند اقدامات موثری در این بخش آغاز شده، اما راضی کننده نیست و هنوز امضاهای طلایی داریم و برخی ها می توانند از رانت استفاده کنند.
نمکی اظهار داشت: باید از شبکه پوسیده رانت در بخش غذا و دارو جلوگیری شود و من به عنوان وزیر بهداشت ، رانت خواری در مجموعه دارو را با تمام وجود جمع خواهم کرد.
وی افزود: به عنوان یک دارو ساز و وزیر بهداشت تاکید دارم که باید سازمان غذا و دارو درست شود و همه چیز شفاف باشد.
وی گفت: اتفاقاتی که رخ می دهد باید درست شود، یعنی دولت نباید مانع توسعه بخش خصوصی شود و راه را برای عده ای باز و برای عده دیگر ببندد.
وزیر بهداشت ادامه داد: در دستگاه دولتی نباید جایی برای بی عدالتی و رانت خواری وجود داشته باشد .
وی تاکید کرد : می بایست کیفیت تولید و دلسوزی مهمترین نکته قابل اتکا در بخش تولید دارو مد نظر قرار گیرد.
نمکی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به دارو سازان گفت: نخواهم گذاشت دارویی که در داخل است وارد شود و نخواهم گذاشت دارویی که کیفیت ندارد به دست مردم برسد.
وی افزود: نباید در کشور داروی بی کیفیت به داروخانه برود، اگر رفت ، کارخانه باید تعطیل شود، تولید کنندگان دارو باید استانداردهای ملی را رعایت کنند.
وزیر بهداشت و درمان اظهار داشت: تولید داخل باید خودش را بالا ببرد و از ایجاد مانع برای یکدیگر در این بخش پرهیز کرد.
نمکی خطاب به داروسازان گفت: رقابت سالم کنید و رقابت به نیت حذف یکدیگر نباشد.
وی افزود: از صنعت دارو سازی انتظار می رود که که قیمت تمام شده تولید را کم و از هزینه های سربار بکاهد.
وزیر بهداشت بیان داشت: البته ما باید راه هایی را برای تولید کنندگان دارو باز کنیم و زمینه صادرات را فراهم نمائیم .
7410/ 6155
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 بخش خصوصی درمان و آموزش پزشکی سازمان غذا و دارو صنعت واردات 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۴۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صمت: به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم!

عباس علی‌آبادی با بیان اینکه حدود ۵۰ هزار خودرو وارداتی در گمرکات کشور وجود دارد گفت: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.

به گزارش تسنیم، وی درباره آخرین وضعیت واردات خودرو در سال جدید اظهار داشت: تا به امروز برای واردات ۱۳۰ هزار خودرو ثبت سفارش انجام شده است و این روند کماکان ادامه دارد و مردم برای خرید خودرو خارجی عجله نکنند و آن را با قیمت بالا از افرادی که به دنبال سوء استفاده هستند، خریداری نکنند.

وی افزود:حدود ۵۰ هزار خودرو وارداتی نیز در گمرکات کشور وجود دارد و به ترتیب به مردم واگذار می‌شود و سرعت تحویل خودرو‌های وارداتی به مردم به زودی افزایش می‌یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.

وی تصریح کرد: ما به واردات خودرو افتخار نمی‌کنیم بله افتخار ما خودرو‌های ساخت داخل است که امیدواریم امسال خودرو‌های بسیار باکیفیت به مردم عرضه کنند و تحویل خوبی در صنعت خودروسازی در سال جدید رقم بزنیم.

علی‌آبادی درباره عرضه و قیمت گذاری خودرو‌های داخلی گفت: تمام تلاش ما آن است که در بعد کیفی و کمی و در ابعاد قیمتی رکودی‌های مناسبی برای عرضه به مردم داشته باشیم، اما باید توجه داشت که خودرو در کشورمان کالای سرمایه‌ای است هر چند که من معتقد هستم که مصرفی است، اما با این وجود از نوسانات دیگر در بازار تاثیر می‌پذیرد.

وی اظهار داشت: مردم بدانند که در تولید و عرضه خودرو در بازار کسری وجود ندارد و اگر با حوصله برخورد کنند، نیاز آن‌ها تامین می‌شود.

دیگر خبرها

  • توزیع انسولین قلمی وارداتی از هفته آینده در کرمانشاه
  • افتتاح پارک علم و فناوری سلامت در سمنان
  • وزیر صمت : به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • اعطای تسهیلات به صنعت داروسازی و اظهار امیدواری معاون وزیر صمت
  • وزیر صمت: به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم!
  • تولید ۲۵۰ میلیون مکمل/ صادرات ۱۳ میلیون دلاری داروهای سنتی
  • رشد تهیه دارو از گیاهان دارویی در کشور
  • منع واردات کالاهای تولید داخلی/ حمایت بیشتر از تولید داخل با مشارکت ذینفغان 
  • فقط یک‌چهارم گیاهان دارویی برای تولید دارو استفاده شده‌اند
  • فقط زالوی طبی عرضه شده در داروخانه ها مورد تأیید است