Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-24@16:50:07 GMT

وزیر دفاع ترکیه: عمر پ.ک.ک رو به پایان است

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۴۲۵۲

خرداد: وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد، عمر حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) در آستانه پایان یافتن است.
به گزارش خرداد ، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه ضمن بازدید از فرماندهی گردان سوم پیاده نظام در استان هاتای در مرزهای ترکیه با عراق گفت: حمله تروریستی حزب کارگران کردستان به پایگاه ترکیه در مرز با عراق حمله وحشیانه‌ای بود و هرگز عزم و اراده ما و ارتش ما را بین نخواهد برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ضمن طلب رحمت برای شهدا و بهبودی عاجل برای زخمی‌های درگیری اخیر با پ‌ک‌ک گفت: ارتش ترکیه خواستار امنیت و سلامت این کشور بوده و از تمامیت ارضی و وحدت مردمی آن حفاظت می‌کند. ارتش با گام‌های استوار تا پاکسازی منطقه از لوث وجود تروریست‌ها به پیشروی خود ادامه خواهد داد.
آکار به همراهی رئیس ستاد کل ارتش ترکیه و فرمانده نیروهای زمینی آن برای بازدید از یگان‌های نظامی در مرزها با عراق به استان هاتای رفته است. آنها همچنین در مراسم یادبود سربازان ترکیه که طی درگیری‌ها کشته شدند، مشارکت داشتند.
وزیر دفاع ترکیه پیش از این از کشته شدن چهار سرباز و زخمی شدن هفت تن دیگر در این درگیری‌ها خبر داد.
از سوی دیگر، در پایان نشست فرماندهان نیروهای مسلح ترکیه در مقر وزارت دفاع در آنکارا، آکار در پاسخ به سوالاتی که خبرگزاری آناتولی پیرامون تحولات اخیر در دریای اژه و مدیترانه مطرح کرد، گفت، انتشار سلاح توسط یونان در جزیره‌های غیرنظامی مغایر با قوانین و معاهده‌های بین‌المللی است و او از آتن انتظار دارد تدابیر لازمی در این باره اتخاذ کند.
آکار افزود، باید نقض‌هایی که مغایر با معاهده‌هاست و با مفهوم دوستی و حسن هم‌جواری تعارض دارد، متوقف شوند.
وی تاکید کرد، کشورش همواره به معاهده‌های بین‌المللی احترام گذاشته، از روابط مبتنی بر حسن هم‌جواری حمایت می‌کند و از همه همسایه‌های خود انتظار دارد چنین تعاملی داشته باشند.
آکار خواستار حفظ ویژگی غیرنظامی جزیره‌های مذکور شد و تصریح کرد، همه باید بدانند که ترکیه تا پایان عزم خود را برای حفاظت از حقوق و منافع خود براساس قوانین بین‌المللی جزم کرده است. برچسب ها: وزیر دفاع ترکیه ، ترکیه ، پ ک ک

منبع: خرداد

کلیدواژه: وزیر دفاع ترکیه ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۴۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غایب بزرگ جشن پیروزی رئال در ال‌کلاسیکو

به گزارش "ورزش سه"، آردا گولر، بازیکن ترکیه ای رئال، در ال کلاسیکو فرصت بازی پیدا نکرد تا تعداد دقایق حضور او در میدان برای رئال در فصل جاری همچنان روی 94 بماند. رئال بازی بزرگ را 3-2 از بارسا برد و یک قدم دیگر به قهرمانی نزدیک تر شد. در پایان بازی رئالی ها درون زمین مشغول جشن و پایکوبی بودند اما خبری از آردا نبود.

هرچند در تصاویر منتشر شده در جشن های درون رختکن آردا نیز دیده می شود ولی او درون زمین نبود و زودتر از همه به رختکن رفت.

در پایان بازی وقتی از آنچلوتی در مورد دلیل غیبت آردا سوال شد، او پاسخی داد که می تواند این پدیده ترکیه‌ای را به آینده خوشبین کند: «نمی دانم چرا آردا نبود و نظری در این مورد نمی توانم بدهم ولی در مورد او با آرامش همه چیز را بررسی خواهیم کرد. گولر دقایقی که می خواهد را در رئال به دست خواهد آورد.»

به نظر می رسد کارلتو بعد از مسجل شدن قهرمانی رئال قصد دارد به آردا فرصت بیشتری بدهد و احتمالا او را در هفته های پایانی لالیگا در ترکیب ثابت رئال خواهیم دید، به خصوص که رئال دو سنگین در لیگ قهرمان برابر بایرن نیز پیش رو دارد.

دیگر خبرها

  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • مقام ارشد ارتش روسیه بازداشت شد
  • کواچ قهرمان شد و خداحافظی کرد
  • نگاهی به «مست عشق» از تعطیلی تا اکران/ حواشی بی‌پایان یک اثر فاخر
  • نگاهی به «مست عشق» از تعطیلی تا اکران/حواشی بی‌پایان یک اثر فاخر
  • ترکیه اس-۴۰۰ را در مرز عراق مستقر می‌کند
  • روسیه: ۱۰۴ پهپاد اوکراینی سرنگون شد
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در ترکیه
  • تاکید سفیر ایران بر نقش قوای مسلح ایران و ترکیه در حفظ امنیت
  • غایب بزرگ جشن پیروزی رئال در ال‌کلاسیکو