Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@05:23:45 GMT

هواشناسی مازندران در باره سرما و آبگرفتگی هشدار داد

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۴۲۵۴

هواشناسی مازندران در باره سرما و آبگرفتگی هشدار داد

ساری - ایرنا - اداره کل هواشناسی مازندران روز یکشنبه با انتشار اخطاریه ای نسبت به بارندگی شدید و احتمال بالا آمدن آب رودخانه ها ، آبگرفتگی معابر و بارش برف در ارتفاعات از بعد از ظهر فردا دوشنبه دوم اردیبهشت ماه هشدار داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، در این اخطاریه اعلام شده است که از بعد از ظهر فردا تا صبح چهارشنبه این هفته با تقویت سامانه بارشی ، افزایش بارندگی گاهی به صورت رگبار و رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید در استان رخ می دهد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس این اخطاریه ، علاوه بر این پدیده های جوی ، شهروندان مازنی شاهد کاهش محسوس دمای هوا خواهند و بارش برف در ارتفاعات خواهند بود.
هواشناسی مازندران همچنین پیش بینی کرد که در مدت تقویت این سامانه بارشی ، مجموع بارندگی در نیمه شرقی استان بیشتر از نیمه غربی و بین 30 تا 70 میلی متر خواهد بود.
همچنین این اداره کل در خصوص پیامدها و توصیه های لازم در این مدت اعلام کرد که آبگرفتگی معابر عمومی و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها ، وجود مه و بارش برف در محورهای کوهستانی و مواصلاتی به همراه کاهش دید ، لغزندگی و اختلال در تردد دور از انتظار نیست و باغداران برای جلوگیری از یخ زدگی شکوفه های درختان در ارتفاعات اقدامات لازم را انجام بدهند .
هم اکنون هوای ساری ، مرکز مازندران ابری با بارش باران و وزش باد همراه است و کمینه و بیشینه دمای امروز این شهر 9 و 13درجه سانتی گراد پیش بینی شده است .
2096/1654

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي هواشناسي طغيان رودها مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۴۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه بارندگی‌ها تا روز چهارشنبه در کردستان

اداره کل هواشناسی استان کردستان برای بارندگی های استان هشدار نارنجی صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است، فعالیت این سامانه بارشی به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب خواهد بود که در پی آن شاهد رگبار شدید باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، تگرگ و کاهش نسبی دمای هوا خواهد بود.

در این اطلاعیه توصیه شده است، در سفر‌های بین شهری، از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها، خودداری شود و در صورت امکان کوهنوردان به کوه نروند.

هشدار نارنجی هواشناسی به معنای اقدامات پیشگیرانه ضروری است و احتمال خسارت وارد آمدن زیاد است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • از بارش برف تا تگرگ در استان کرمان
  • همچنان ۱۰۱ راه روستایی جنوب سیستان و بلوچستان بر اثر سیلاب بسته است
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۲۱ استان
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در مازندران
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۲/۰۴؛ هشدار طغیان رودخانه‌ها در ۲۱ استان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۰۴؛هشدار طغیان رودخانه‌ها در ۲۱ استان
  • هشدار هواشناسی برای رعد و برق و بارش‌های رگباری در این استان‌ها
  • صدور هشدار هواشناسی برای بارش‌های رگباری در نوار غربی کشور
  • هشدار نارنجی هواشناسی با پیش‌بینی سیل در سیستان و بلوچستان
  • ادامه بارندگی‌ها تا روز چهارشنبه در کردستان