Web Analytics Made Easy - Statcounter

دریاچه ارومیه بعد از سال‌ها دست و پنجه نرم کردن با مرگ و زندگی به کمک خداوند دوباره جان گرفت ولی روشنایی پل میان‌گذر این دریاچه که ساخته دست بشر است همچنان در بلاتکلیفی  و خاموشی مطلق باقی مانده است. ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳ استانها آذربایجان غربی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، پل میان گذر دریاچه اارومیه که راه اتصال دو استان آذربایجان غربی و شرقی به یکدیگر است، بعد از آنکه در دولت نهم به بهره برداری رسید  تردد خودروها بعد از سالیان سال از روی پل میان‌گذر را به آسانی ممکن ساخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته وقتی حرف از تردد آسان بر روی پل میان گذر دریاچه ارومیه می‌شود آن دسته از کسانی که به دریاچه سفر نکرده‌اند فکر می‌کنند که این پل هیچ گونه نواقصی ندارد و شب هنگام پل دریاچه در زیر ستاره‌های درخشان همانند ماه می‌درخشد.

ولی در واقعیت خبری از این حرف‌ها نیست و شب هنگام پل میان گذر دریاچه ارومیه با غروب خورشید در تاریکی مطلق محو می‌شود و حتی به هنگام روز چهره زیبایی از این پل دیده نمی‌شود و روزگار تاسف بار آن در دست مسئولان آذربایجان غربی گیر کرده است.

تاریکی روی پل میان‌گذر دریاچه ارومیه ضربه‌ای شدید به گردشگری آذربایجان غربی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در این باره اظهار داشت: اگر به پل روشنایی بخشیده شود و به صورت زیبایی نورپردازی گردد قطعاً سبب جذب گردشگر خواهد شد چرا که یک پل نورانی در تاریکی مطلق زیبایی دو چندان به دریاچه می‌بخشد.

جلیل جباری گفت: دریاچه ارومیه فرصت طلایی برای جذب گردشگر و در آمد زایی است، باید تا جایی که امکان دارد از این فرصت استفاده شود و تمام تلاش‌های لازم را برای جذب بیشتر گردشگران انجام داد.

وی افزود: همه کسانی که دریاچه ارومیه را دیده‌اند از خاموش ماندن چراغ‌های این پل ناراحت هستند و ابراز تأسف دارند ولی متأسفانه بخش‌های خصوصی همت لازم را برای سرمایه گذاری در طرح مجتمع‌های رفاهی بین راهی را ندارند.

بازگشت حیات به آرتمیای دریاچه ارومیه + فیلمحضور گردشگران از اقصی نقاط ایران در کنار دریاچه ارومیه + فیلمآخرین وضعیت دریاچه ارومیه پس از بارش‌های اخیر؛ افزایش بیش از دوبرابری حجم آب دریاچه نسبت به سال گذشته+فیلم

روشنایی پل میان‌گذر دریاچه ارومیه 40 میلیارد ریال می‌طلبد

 مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی نیز در این باره اظهار داشت:  40 میلیارد ریال برای اتمام پروژه راه‌اندازی سیستم روشنایی پل میان‌گذر دریاچه ارومیه و تکمیل 23 کیلومتر از ورودی بزرگراه ارومیه- تبریز مورد نیاز است.

ابراهیم مبارک قدم گفت: پروژه تأمین روشنایی پل میان‌گذر دریاچه ارومیه بخشی از طرح ملی احداث آزادراه ارومیه – تبریز است و این محور ارتباطی نقش پررنگی در توسعه حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی ایفا می‌کند.

 تمامی زیر ساخت‌ها برای روشنایی و نورپردازی پل  میان‌گذر ارومیه آماده است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی نیز با اشاره به دلایل تاریکی محض میان‌گذر دریاچه ارومیه در جاده شهید کلانتری اظهار داشت: پیگیری خاموشی جاده و برق رسانی به آن از مسئولیت‌های وزارت راه و شهرسازی است و خارج از محدوده شرکت برق است.

اکبر حسن بگلو گفت: اما با مشارکت مقامات استانی برای کمک به روشنایی جاده شهید کلانتری خط برقی ایجاد خواهد شد تا مشکل این جاده برطرف شود، سپس ادامه کار بر عهده راه و شهرسازی خواهد بود.

وی گفت: روشنایی جاده بر عهده اداره برق نیست و بعد از پایان کار شرکت برق بایستی پیمانکار سیستم روشنایی جاده را راه‌اندازی کند.

حسن بگلو تاکید کرد: میزان بودجه تخصیص یافته برای برق رسانی  فاز اول یک جاده شهید کلانتری 1 میلیارد و 600 میلیون تومان در سال 97 و بودجه فاز دوم یک میلیارد و 500 میلیون تومان بوده است.

گزارش از پروین ملحمی

انتهای پیام/ ع

R41361/P1494/S6,48/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۴۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه مشترک پاکسازی حاشیه مسیر بندر گلمانخانه پارک ملی دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، همزمان با نخستین روز از هفته زمین پاک با شعار “ مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین" بخش‌هایی از محدوده دهکده ساحلی چی چست و حاشیه مسیر بندر گلمانخانه پارک ملی دریاچه ارومیه از وجود زباله و پسماند پاکسازی شد.    این برنامه صبح امروز با مشارکت اداره کل حفاظت محیط زیست اذربایجان غربی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان و شهرداری ارومیه و با حضور سرپرست معاونت محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ارومیه و جمعی از مسئولین و روسای ستادی به مناسبت هفته زمین پاک و هفته سلامت برگزار شد.

دیگر خبرها

  • دریاچه ارومیه جان تازه می‌گیرد؟
  • رها‌سازی مرحله دوم آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه | این دریاچه جان تازه می‌گیرد؟
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲  نقطه از محور‌های ارتباطی آذربایجان‌غربی
  • بهره برداری از آب‌های انتقالی به دریاچه ارومیه ممنوع است
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲ نقطه ازمحور‌های مواصلاتی آذربایجان غربی
  • اجرای برنامه مشترک پاکسازی حاشیه مسیر بندر گلمانخانه پارک ملی دریاچه ارومیه
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲ نقطه ازمحور‌های مواصلاتی آذربایجان غربی در یک سال گذشته 
  • تصویری تازه از حیوان کمیابی که در ایران متولد شد
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه