Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز به نقل از وزارت علوم، منصور غلامی در نشست شورای معاونان اداری و مالی دانشگاه های بزرگ کشور که محمدتقی نظرپور، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم و نادگران، رییس دانشگاه شیراز نیز در آن حضور داشتند، اظهار داشت: با هماهنگی‌های انجام شده امیدواریم که باقیمانده بودجه سال ۹۷ به دانشگاه ها پرداخت شود و بودجه ۹۸ نیز به صورت کامل تخصیص یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره محدویت‌های مالی خاطر‌نشان کرد: مشکلات ریشه ای در ساختار بودجه‌ریزی وجود دارد و ضروری است که در چنین نشست‌هایی و با همفکری صاحب‌نظران، طرح و مدل‌هایی ایجاد شود که گره‌گشای مسائل مالی دانشگاه‌ها باشد.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: صرفه‌جویی، رعایت چارچوب‌ها و اولویت‌بندی هزینه‌ها از مواردی است که باید بیش از پیش به آن توجه شود.

دکتر غلامی با بیان اینکه رهبرمعظم انقلاب همواره از دانشگاه‌ها و شتاب علمی کشور حمایت می کنند، اظهار داشت: دانشگاه‌ها باید برنامه‌ریزی کلان داشته باشند و پیشنهادات در قالب یک برنامه جامع به مسئولان نظام ارائه گردد.

وی با اشاره به پژوهش‌های کاربردی و ارتباط با صنعت گفت: با برنامه‌ریزی در حوزه سیاست کلان اقتصادی‌، تقویت روابط تجاری بین المللی و توجه به موضوع پایان نامه‌ها و رساله‌ها؛ می توان ارتباط دانشگاه و صنعت را بهبود بخشید و به اقتصاد دانش بنیان جامه عمل پوشاند.

در این نشست درخصوص چالش ها و مسائل مالی و بودجه‌ای دانشگاه‌ها، اصلاح آیین نامه مالی دانشگاه‌ها، هزینه‌های دانشجویی، تنوع‌بخشی به منابع درآمدی و تخصیص مناسب بودجه و اعتبارات؛ گفت‌وگو و تبادل نظر صورت گرفت.

179 / 167 منصور غلامی دانشگاه شیراز وزیر علوم

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: منصور غلامی دانشگاه شیراز وزیر علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۴۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ویژه نظارتی حوزه سلامت محیط در شب‌های پرفضیلت قدر

فرشید وفا اظهار کرد: حوزه مدیریت سلامت محیط و کار دانشگاه علوم ‌پزشکی مشهد در روزهای ١۵، ١٨، ٢۰ و ٢٢ ماه مبارک رمضان (٧، ١۰، ١٢ و ١۴ فروردین ماه امسال) و برای شام ولادت امام حسن(ع) و شب‌های پرفضیلت قدر برنامه‌های نظارتی ویژه‌ای در سطح شهر مشهد و سایر شهرهای تابعه این دانشگاه به خصوص در حرم مطهر رضوی و مسیرهای منتهی به این مکان مقدس دارد.

وی با بیان اینکه برای شام میلاد کریم اهل‌بیت(ع)، حضرت امام حسن(ع) برپایی سفره افطار ١٢ هزار نفری را در خیایان امام رضا(ع) مشهد توسط فرمانداری این شهر داریم، خاطرنشان کرد: در همین رابطه در راستای نظارت‌های بهداشتی در این خصوص از هم‌اکنون و تا پایان مراسم حضور ناظران و بازرسان حوزه سلامت محیط را در محدوده میدان بیت‌المقدس تا پایانه مسافربری و بالعکس داریم تا که نظارت ویژه‌ خود را در بحث تهیه، طبخ، توزیع افطاری‌ به مهمانان این مراسم داشته باشند.

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم ‌پزشکی مشهد ادامه داد: همچنین در شب‌های قدر هم حضور تیم‌های نظارتی حوزه مدیریت سلامت محیط و کار دانشگاه علوم ‌پزشکی مشهد را در محل‌های طبخ و عرضه نذورات سحری و همچنین محل‌های برگزاری مراسم احیاء داریم و در حرم مطهر رضوی هم ٨ تیم ٢ نفره مستقر در صحن‌ها، رواق‌ها و شبستانه های این مکان مقدس نظارت‌های بهداشتی را عهده‌دار هستند.

وفا افزود: در  سطح دانشگاه علوم پزشکی مشهد ١٣۰ تیم نظارتی در حوزه بهداشت با ٣٨۰ نفر فعال بوده که از این تعداد ٧١ تیم آن با ٢٣۰ بازرس در شهر مشهد است.

وی گفت: از زمان اجرای مأموریت همزمان طرح سلامت نوروزی و ماه مبارک رمضان تا به این لحظه مشکل خاصی در بحث رعایت مسائل و موضوعات بهداشتی مشاهده نشده و از مردم می‌خواهیم که در صورت مشاهده هرگونه تخلفی در این خصوص بلافاصله موضوع را به سامانه تلفنی ١٩۰ اطلاع دهند تا بازرسان و ناظران حوزه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد به‌موقع در محل حاضر شده و ضمن رسیدگی و بررسی موضوع، برخورد قاطع و قانونی را با فرد یا افراد متخلف داشته باشند.

دیگر خبرها

  • توضیحات وزیر علوم درباره طرح پژوهانه ورتبه بندی اساتید دانشگاه‌ها
  • تمرکز دانش بنیان‌ها بر سواحل مکران
  • ۵ درصد اهداف بودجه ۱۴۰۲ محقق نشد/ شروع اصلاح ساختار بودجه در ۱۴۰۳
  • انجام ۳ سفر رییس جمهور به کردستان بیانگر توجه دولت به استان است
  • نشست هم‌اندیشی با وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری؛ 27 اردیبهشت 1402
  • ریشه بیشتر آسیب‌های اجتماعی در استان اعتیاد و مشکلات معیشتی است
  • سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان باید اهداف دولت سیزدهم را محقق کند  
  • رشته‌های اشتغال‌آفرین در اولویت دریافت بودجه دولت
  • برنامه ویژه نظارتی حوزه سلامت محیط در شب‌های پرفضیلت قدر
  • دانشگاه‌های دولتی و رشته‌های اشتغال‌آفرین در اولویت دریافت بودجه