Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم کشتی آزاد جوانان ایران با کسب ۳ مدال طلا و ۴ مدال برنز و کسب عنوان سوم به کار خود در رقابت‌های بین‌المللی جام قهرمانان ترکیه پایان داد. ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲ ورزشی کشتی و وزنه برداری نظرات - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت فدراسیون کشتی، رقابت های بین المللی کشتی آزاد جوانان جام قهرمانان روزهای 29 فروردین تا اول اردیبهشت ماه در شهر آنتالیا ترکیه برگزار شد و در پایان تیم ایران توسط محمد صادق فیروزپور در وزن 70 کیلوگرم، علیرضا عبداللهی در وزن 92 کیلوگرم و امیرحسین زارع در وزن 125 کیلوگرم به مدال طلا و عرفان جعفریان در وزن 57 کیلوگرم، علی اشکیور در وزن 65 کیلوگرم، عبداله شیخ اعظمی در وزن 79 کیلوگرم و سجاد حبیبی در وزن 86 کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در رده‌بندی تیمی نیز تیم ترکیه با 200 امتیاز قهرمان شد، آذربایجان با 148 امتیاز دوم شد و تیم ایران با 143 امتیاز به عنوان سوم رسید.

نتایج کشتی‌گیران کشورمان در این مسابقات به شرح زیر است: (تیم ایران در وزن 74 کیلوگرم نماینده ای نداشت).

در وزن 57 کیلوگرم عرفان جعفریان پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل حریف ترکیه ای با نتیجه 12 بر 2 پیروز شد اما در کشتی سوم مقابل حریف خود شکست خورد و به دیدار رده بندی رفت. جعفریان در این دیدار با نتیجه 7 بر 3 از سد حریف ترکیه ای گذشت و به مدال برنز رسید. در همین وزن پوریا ترکمان در دور نخست با نتیجه 6 بر 5 مقابل نماینده کشور میزبان مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر ترک در دور بعد، ترکمان از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن 61 کیلوگرم مهدی شیرازی در دور نخست کادیرجان از قرقیزستان را با نتیجه 11 بر صفر شکست داد اما در دور بعد مقابل حریف ترک خود در یک کشتی نزدیک با نتیجه 6 بر 6 مغلوب شد و با توجه به شکست حریفش در مرحله نیمه نهایی، شیرازی از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 65 کیلوگرم علی اشکیور در دور نخست با نتیجه 10 بر صفر از سد حریف قزاقستانی گذشت وی در دور دوم مقابل کشتی گیری از جمهوری آذربایجان مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، اشکیور به گروه بازنده ها رفت و با شکست حریف خود به دیدار رده بندی راه یافت. اشکیور در این دیدار مقابل حریف قزاقستانی خود به پیروزی رسید و صاحب مدال برنز شد.

در وزن 70 کیلوگرم محمدصادق فیروزپور در دور بیلال آکبی از ترکیه را با نتیجه 7 بر 6 مغلوب کرد وی در در دوم با نتیجه 10 بر صفر آتای مامعلی از قرقیزستان را شکست داد و در دور سوم نیز با نتیجه 10 بر صفر از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. فیروزپور در دیدار فینال با نتیجه 4 بر 2 از سد حریف آذربایجانی گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 79 کیلوگرم عبداله شیخ اعظمی در دیدار نخست مغلوب حریف آذربایجانی شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال به گروه بازنده ها رفت. وی در گروه شانس مجدد مقابل حریف خود به پیروزی رسید و راهی دیدار رده بندی شد. شیخ اعظمی در این دیدار نیز مقابل کشتی گیر ترکیه ای به پیروزی دست یافت و به مدال برنز رسید.  در همین وزن علی شکوری مقابل حریفی از کشور ترکیه با نتیجه 8 بر 4 مغلوب شد و با توجه به شکست کشتی گیر ترک در دورهای بعد، از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 86 کیلوگرم سجاد حبیبی در دور نخست مقابل حریف گرجستانی ضربه فنی شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال، به گروه بازنده ها رفت. وی در این گروه با شکست حریف خود به دیدار رده بندی راه یافت. حبیبی در این دیدار با نتیجه 12 بر 2 کشتی گیری از کشور ترکیه را مغلوب کرد و صاحب مدال برنز شد.

در وزن 92 کیلوگرم علیرضا عبداللهی در دو دور گئورگی چانکسلانی از گرجستان و کشتی گیری از ترکیه را با نتایج 10 بر صفر و 14 بر 2 مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد. عبداللهی در دیدار فینال با نتیجه 10 بر صفر از سد نماینده کشور آذربایجان گذشت و صاحب مدال طلا شد.

در وزن 97 کیلوگرم علیرضا رکابی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر کشتی گیر جمهوری آذربایجان را از پیش رو برداشت وی در دور سوم نیز با نتیجه 10 بر صفر از سد نماینده گرجستان گذشت و در دیدار نیمه نهایی نیز با نتیجه 4 بر یک حریف ترک خود را مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد. رکابی در دیدار پایانی مقابل حریف ترک خود با نتیجه 15 بر 15 مغلوب شد. با توجه به ناداوری های صورت گرفته در این دیدار و اعتراض مربیان، داوران رکابی را دیسکالیفه کردند.

در وزن 125 کیلوگرم امیرحسین زارع پس از استراحت در دور نخست در دور دوم از سد حریف خود گذشت و راهی دیدار نیمه نهایی شد وی در این دیدار نیز با نتیجه 10 بر صفر مقابل حریفش به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد. زارع در دیدار فینال نیز با نتیجه 12 بر 2 از سد حریف ترکیه ای گذشت و به مدال طلا دست یافت.

اعلام برنامه کامل مسابقات کشتی قهرمانی آسیا

انتهای پیام/

R1351/P/S3,29/CT12 واژه های کاربردی مرتبط کشتی آزاد

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشتی آزاد کشتی آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۴۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ مدال بوکسورهای ایران در تورنمنت باکو/ باخت پرویزی و امیری در فینال

در پایان رقابت‌های بوکس جاده ابریشم باکو، ملی پوشان ایران به دو مدال نقره و دو برنز دست یافتند.

به گزارش ایسنا، در ادامه رقابت‌های بوکس جاده ابریشم که به میزبانی باکو برگزار شد، تیم ملی ایران با ۶ بوکسور در این مسابقات حضور داشت که با کسب دو مدال نقره و دو مدال برنز به کار خود در این رقابت‌ها پایان داد.

در جریان مبارزات امروز، در وزن ۵۱ کیلوگرم مهدی پرویزی که پیش از این حریفانی از قزاقستان و روسیه را شکست داده بود، در فینال به مصاف "اصیل‌بیک‌ جلیل‌اوف" ازبکستانی رفت که نتوانست حریف را شکست دهد و به مدال نقره بسنده کرد.

در وزن ۶۷ کیلوگرم، مهدی امیری که حریفانی از قرقیزستان و جمهوری آذربایجان را از پیش رو برداشته بود در مبارزه پایانی با "الکساندر زیریانوف" از روسیه روبرو شد و با وجود ارائه مبارزه‌ای‌ نزدیک، با رای داوران بازنده شد و مدال نقره را از آن خود کرد.

پیش از این نیز مصطفی ریگی در وزن ۵۴ کیلوگرم و کسری طهماسبی در وزن ۷۱ کیلوگرم، به مدال برنز رسیده بودند. 

باقر فرجی و روزبه صفری نیز دیگر بوکسورهای ایران در این تورنمنت بودند که از دور مسابقات کنار رفته و به مدال نرسیدند.

بوکسورهای ایران برای حضور در مسابقات گزینشی المپیک پاریس که اوایل خرداد سال جاری در تایلند برگزار خواهد شد، آماده می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کسب دو نقره و دو برنز بوکسورهای ایرانی در تورنمنت جاده ابریشم
  • بوکسورهای ایرانی در جاده ابریشم نقره‌ای شدند 
  • نور میزبان مرحله پنجم اردوی آماده‌سازی تیم ملی کشتی آزاد جوانان
  • کسب دو نقره و دو برنز بوکسورهای ایرانی در تورنمنت جاده ابریشم 
  • ۴ مدال نقره و برنز بوکسور‌های ایران در باکو
  • چهار مدال نقره و برنز بوکسورهای ایران در باکو
  • نایب قهرمانی بوکسور تبریزی در تورنمنت جاده ابریشم
  • ۴ مدال بوکسورهای ایران در تورنمنت باکو/ باخت پرویزی و امیری در فینال
  • معمای ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد برای المپیک ۲۰۲۴ و هندوانه دربسته‌ پادشاه
  • چهارمین برنز ایران در تورنمنت بوکس باکو قطعی شد