Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-24@00:18:13 GMT

وقوع چندین انفجار در پایتخت سریلانکا

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۴۴۹۰

وقوع چندین انفجار در پایتخت سریلانکا

به گزارش جهان نيوز، پلیس سریلانکا اعلام کرد: چندین انفجار دو کلیسا و دو هتل را در کلمبو، پایتخت این کشور امروز و در خلال عید پاک هدف قرار داد.



بر اساس اخبار منتشره، آمار کشته‌شدگان حملات تروریستی سریلانکا به ۲۰۰ نفر افزایش یافته و بیش از ۴۰۰ نفر نیز در این حوادث مجروح شده‌اند. دولت دسترسی به شبکه‌ها و پیام‌رسان‌های اجتماعی را مسدود و تا اطلاع ثانوی قانون منع آمدوشد برقرار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حملات را بر عهده نگرفته است.
شبکه تی آر تی ترکیه گزارش داد پلیس سریلانکا اعلام کرد در مجموع شش انفجار هتل‌ها و کلیسا‌های این کشور را لرزانده است. هفته گذشته رئیس پلیس سریلانکا با استناد به اطلاعات دریافتی از یک سرویس امنیتی خارجی گفته بود گروهی افراط‌گرا قصد دارد کلیساها را هدف قرار دهد.


چند ساعت پس از وقوع این حملات، پلیس سریلانکا از وقوع دو انفجار دیگر در حومه شهر «کلمبو» خبر داد. به گفته منابع آگاه، در میان کشته‌ها اتباعی از آمریکا، انگلیس و هلند هم حضور دارند.
وزیر دفاع سریلانکا انفجارهای امروز در چند شهر این کشور را «تروریستی» توصیف کرد. به گفته مقامات محلی، در انفجار هشتم، دستکم سه نیروی پلیس کشته شده‌اند.




 

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۴۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تراژدی در پیست اتومبیلرانی سریلانکا؛ ۷ نفر کشته شدند (+فیلم)

 مسابقات هیجان‌انگیز اتومبیل‌رانی در سریلانکا پس از انحراف یکی از اتومبیل‌ها و برخورد به تماشاگران، به فاجعه تبدیل شد.

به گزارش ایرنا، در جریان مسابقات اتومبیل‌رانی که در منطقه مسکونی «دیاتالاوا» در سریلانکا برگزار شد، انحراف یکی از خودروها و ورود آن به داخل جمعیت حاضر در کنار پیست، به مرگ هفت نفر و مصدوم شدن دست کم ۲۱ تن منجر شد.

این منطقه در دل شهر قدیمی دیاتالاوا که پایگاه نظامی در آن قرار دارد، واقع شده است. بر اساس اعلام مقامات نظامی، در بین قربانیان این حادثه علاوه بر تماشاگران و یک دختر ۸ ساله، نام چهار مقام رسمی مسابقه نیز دیده می‌شود.

پلیس در رابطه با این حادثه دو راننده را بازداشت کرده اما جزئیاتی درباره شرایط آنها مخابره نشده است. پیست مسابقات نیز متعلق به ارتش و دانشکده افسری در اطراف آن دایر است. به گفته شاهدان عینی، پیش از انحراف این اتومبیل، یک خودروی دیگر در پیست واژگون شده و کنار پیست نیز هیچ حفاظی تعبیه نشده بود.

پنج نفر از قربانیان در محل حادثه جان باختند و دو تن دیگر به علت شدت جراحات وارده در بیمارستان جان خود را از دست دادند. وضعیت چند تن از مصدومان حادثه نیز وخیم گزارش شده است. 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ایسنا: قراردادی عجیب در فدراسیون اتومبیلرانی/ ضمانت ۲۴ میلیونی برای عواید میلیاردی! سیل در سریلانکا با 91 قربانی (عکس)

دیگر خبرها

  • سایه تهدیدات امنیتی بر سر مسابقات یورو ۲۰۲۴ آلمان
  • حملات موشکی مقاومت به «سدیروت»/ شنیده شدن صدای انفجار در «حیفا»
  • تراژدی در پیست اتومبیلرانی سریلانکا؛ ۷ نفر کشته شدند (+فیلم)
  • کشف ۱۷ کیلوگرم تریاک از مخفیگاه قاچاقچی سابقه‌دار
  • زوج قاچاقچی با ۱۷ کیلو شیشه و هروئین دستگیر شدند
  • ۷ کشته در پی حادثه در مسابقات اتومبیلرانی سریلانکا
  • ۷ کشته در مسابقه اتوموبیلرانی سریلانکا!
  • حملات اسرائیل به خان یونس و رفح / ۲۶ کشته
  • انفجار مین در شمال غرب پاکستان/ ۳ نفر کشته و زخمی شدند
  • داعش مسئولیت انفجار شب گذشته در کابل را برعهده گرفت