Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@00:56:11 GMT

رادیو کتاب آغاز به کار کرد

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۴۵۱۷

رادیو کتاب آغاز به کار کرد

تهران - ایرنا - رادیو کتاب از یکشنبه، اول اردیبهشت به مناسبت برپایی سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با مجموعه‌ای از برنامه‌های متنوع حول محور کتاب همچون «گلستانه» و «صدای کتاب» فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، هرساله اردیبهشت ایران با جشن و گردهمایی کتاب و کتابخوانان رنگ دانایی و آگاهی می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال نیز همزمان با سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، رادیو همسو و همراه با دوستداران کتاب به انعکاس تلاش یک ساله تولیدکنندگان کتاب می‌پردازد و با برپایی استودیو پخش زنده در محل برگزاری نمایشگاه کتاب در محوطه مصلی تهران، مهم‌ترین رخداد فرهنگی کشور را گزارش می‌کند.
به گفته نیلوفر زندیان، مدیر رادیو کتاب این رادیو با ساخت 18 ساعت برنامه تولیدی و 6 ساعت برنامه زنده در روز مباحث گوناگون حوزه کتاب را با حضور کارشناسان و صاحبان نظر در قالب‌های گوناگون رادیویی رصد، بررسی و تحلیل و تبیین می‌کند.
«گلستانه»، «یار مهربان»، «رادیو داستان»، «نسخه خوانی»،«فراهنگ»، «کیمیای کلمات» و ده‌ها برنامه کتاب محور هم به مدت 14 روز 24 ساعته از رادیو کتاب روی موج اف‌ام ردیف 89.5 پخش می‌شود.
«گلستانه» از برنامه‌های زنده این رادیو است که هر روز از ساعت 9 تا 12 صبح تقدیم علاقه‌مندان مباحث روز کتاب می‌شود. «گلستانه» نگاهی نو به تازه‌های کتاب در ایران و جهان دارد و شنوندگان این برنامه از تازه‌ترین رویدادهای کتاب در ایران و دیگر کشورها مطلع می‌شوند. نویسندگان فیلم‌نامه‌ها و نمایشنامه‌ها آثار جدید خود را معرفی می‌کنند و بخش‌هایی از اثر خود را با شنوندگان این برنامه به اشتراک می‌گذارند.
همچنین پیشنهادهای «گلستانه» برای والدینی که همراه فرزندانشان به نمایشگاه کتاب می‌روند، از دیگر بخش‌های برنامه است. دوستداران شعر و داستان با چهره‌های جدید این حوزه و آثارشان آشنا می‌شوند و علاقه‌مندان گردشگری و میراث‌فرهنگی از دریچه کتاب به سیر و سفر و موزه‌گردی می‌پردازند. کتاب و فضای مجازی و معرفی اپلیکیشن‌های کتابخوان، کتاب‌های گویا و اخبار این فضای مدرن هم از چشم برنامه‌سازان برنامه «گلستانه» دور نمانده است. برنامه‌سازان این مجموعه از کارشناسان و خبرنگاران کتاب و اغلب از نویسندگان و منتقدان و شاعران و هنرمندان هستند.
یکی دیگر از برنامه‌های رادیو کتاب در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب، «صدای کتاب» است. این برنامه هرروز از ساعت 17 تا 18:30 از بخش‌های مختلف نمایشگاه کتاب با ناشران و نویسندگان گفت وگو می‌کنند و مخاطبان این برنامه را در اقصی نقاط ایران از تازه‌های نشر کتاب آگاه می‌کند. انعکاس فعالیت بخش‌های اصلی و جنبی نمایشگاه، گفتگو با نویسندگان و ناشران خارجی، ناشران کودک، ناشران دانشگاهی، غرفه روستاهای فعال در حوزه کتاب، نمایندگان صنوف کتاب در نمایشگاه و عموم بازدیدکنندگان محورهای محتوایی برنامه «صدای کتاب» است.
غرفه رادیو کتاب نیز در فضای نمایشگاه مصلی تهران، میزبان عموم مخاطبان رادیو است و دیدارهایی با عوامل ساخت برنامه‌های رادیویی در این غرفه طراحی شده است.
«صدای کتاب» همزمان در دو شبکه رادیویی فرهنگ موج اف ام ردیف 106 مگاهرتز و رادیو کتاب موج اف ام ردیف 89.5 شنیده می‌شود.
فراهنگ**9246**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي راديو كتاب 98 نمايشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۴۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محل برگزاری نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ اعلام شد

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران، گفت: صبح امروز جلسه‌ای در شورا داشتیم و در خصوص مباحث داخلی شورا موضوعاتی مطرح شد و به همین دلیل صحن علنی با تاخیر آغاز شدو در جلسه در خصوص یک سال باقی مانده در شورا صحبت شد و درباره پیگیری‌ها مورادی مطرح شد.

بیشتر بخوانید: ۵ اثر پرمخاطب برای نمایشگاه کتاب تهران بازتولید شد

نادعلی ادامه داد: یک طرفه نمی شود قضاوت کرد نقاط مثبت و انتقادات هم مطرح شد. اگر قرار است کلیاتی انعکاس یابد؛ باید همه موارد مطرح شود.

نادعلی گفت: کار باید رخ دهد و زمان را باید در دست گرفت ما تعارف با شهرداری نداریم و در جایی که باید کمک می کنیم و هرجا مشکلی باشد حتما تذکر می دهیم.

سخنگوی شورای شهر تهران در خصوص برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب گفت: نمایشگاه در مصلی تهران برگزار می شود. نمایشگاه کتاب بزرگترین نمایشگاه است و موضع رسمی این است که در شهر افتاب برگزار شود اما به جهت اینکه در شهر آفتاب فضای مورد نیاز آماده نبود نمایشگاه در مصلی برگزار می شود.خود دوستان هم علاقمند به استفاده از نمایشگاه آفتاب بودند اما به دلیل کمبود مساحت موجود همین این امر رخ داد.

به گفته نادعلی، باید شرایط تامین شود و از دوستان خواستیم امکانات را فراهم کنند تا سال بعد بتوانیم شاهد انتقال نمایشگاه کتاب به شهر آفتاب باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228177 برچسب‌ها کتابخوانی

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌نام سازمان‌ها و نهادها برای یارانه خرید کتاب
  • برنامه «پل مدیریت» از رادیو تهران
  • چهارم اردیبهشت ؛ روزی به نام رادیو
  • کانون پرورش فکری با چندعنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید؟
  • محل برگزاری نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ اعلام شد
  • برنامه «باغ فردوس» از رادیو تهران
  • نمایشگاه کتاب در سال آینده در شهر آفتاب برگزار خواهد شد
  • ثبت‌ نام کتابفروشی‌ ها در سامانه «بازار کتاب»
  • صدای اردیبهشت رادیو در ۸۴ سالگی
  • جزئیات برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد