Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، محمدرضا متین پور،  بابیان اینکه بیمه پایه درمانی ۵۱ هزار و ۷۱۴ مددجوی اصفهانی ساکن در مناطق شهری با جمعیت بالای ۲۰ هزار نفر، هماهنگ با سایر استان‌ها به سازمان بیمه سلامت واگذار شد، گفت: عملیات اجرایی این فرآیند آغازشده است و طبق برنامه سازمان بیمه سلامت تا پایان اردیبهشت‌ماه دفترچه‌های درمانی جدید مددجویان اصفهانی در صندوق سایر اقشار این سازمان صادر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تأکید کرد: هزینه صدور دفترچه‌های جدید توسط کمیته امداد اصفهان پرداخت می‌شود و از مددجویان وجهی دریافت نمی‌شود.
متین پور افزود: بیمه پایه درمانی مددجویان روستایی و ساکن در شهرهای با جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر از سال ۸۵ به این سازمان منتقل‌شده بود و اضافه شدن مددجویان شهری به آن‌ها باعث ایجاد وحدت رویه در ارائه خدمات به جامعه تحت حمایت کمیته امداد اصفهان می‌شود.
وی با بیان اینکه اطلاعات تکمیلی در زمینه نحوه دریافت دفترچه‌های جدید به زودی به اطلاع مددجویان خواهد رسید، تصریح کرد: کارت‌های بیمه درمانی سابق تا تکمیل مراحل صدور دفترچه‌های جدید بیمه سلامت معتبر خواهد بود.
مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان تغییرات یادشده را فقط درزمینهٔ بیمه پایه درمانی دانست و گفت: بیمه مکمل درمان این نهاد برای همه مددجویان به قوت خود باقی است و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سطح خدمات و اعتبارات آن افزایش خواهد یافت.
متین پور بابیان اینکه به دنبال این تغییرات هیچ تعدیل نیرویی در میان کارکنان این نهاد نخواهیم داشت، گفت: در صورت تمایل سازمان بیمه سلامت کارکنان بخش بیمه و درمان کمیته امداد اصفهان به این سازمان منتقل می‌شوند و در غیر این صورت در سایر بخش‌های این نهاد به کار خود ادامه می‌دهند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان اصفهان ایران درمان سلامت کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۴۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه پیشگیری نخستین برای هزار روز اول زندگی فرد اجرا می‌شود

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: یکی از برنامه‌های سازمان بیمه سلامت برای سال آینده، اجرای برنامه پیشگیری نخستین است که به هزار روز اول زندگی هر فرد مربوط می‌شود و برنامه جامعی برای آن نوشته شده و به صورت آزمایشی از ماه پیش در کهنوج استان کرمان آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمد مهدی ناصحی در نشست خبری که با حضور خبرنگاران در سازمان بیمه سلامت برگزار شد اظهار داشت: برنامه پیشگیری نسختین در سلامت مادر باردار موثر است. دستگاه‌های حمایتی و دانشگاه‌های علوم پزشکی در کنار این طرح با عنوان پیشگیری نخستین هستند که برای اولین بار در بیمه‌های پایه درمانی اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: طرح پیشگیری نخستین با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام می‌شود و سازمان تامین اجتماعی هم برای همکاری اعلام آمادگی کرده است.

بیمه رایگان سلامت برای ۵ دهک جامعه

ناصحی گفت: در سال ۱۴۰۲ توانستیم با همکاری مجلس و دولت، در وزارت بهداشت و بیمه سلامت، اقدام مهمی انجام بدهیم و ۵ دهک از افرادی که تحت پوشش بیمه نبودند را به صورت رایگان بیمه کنیم تا این افراد دغدغه مراجعه به مراکز درمانی نداشته باشند. بدین ترتیب بیش از ۹۰ درصد هزینه‌ها در بخش بستری و ۷۰ درصد هزینه‌ها در بخش سرپایی پرداخت می‌شود.

وی افزود: همچنین تخفیف‌هایی برای حق بیمه سایر دهک‌ها نیز قرار دادیم. این اقدامات گام مهمی است تا بتوانیم بیمه درمانی مناسبی را در اختیار جامعه قرار بدهیم. سازمان بیمه سلامت به عنوان یک نهاد تامین کننده دولتی به دنبال این است که مردم از لحاظ هزینه‌های کمرشکن سلامت دچار مشکل نشوند و به دنبال این هستیم که بیشترین خدمات را به مردم ارائه بدهیم.

بیش از ۲ میلیون بیمار خاص و صعب العلاج تحت پوشش هستند

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اظهار کرد: صندوق بیماران خاص و صعب العلاج نیز به صورت کامل مستقر شده و ابلاغیه‌هایی از طرف معاونت درمان صادر می‌شود که بیماری‌های جدیدی تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرد. بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی نیز که درگیر بیماری‌های خاص و صعب العلاج بودند در صندوق بیماران خاص و صعب العلاج بیمه سلامت تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و در حال حاضر بیش از ۲ میلیون نفر از بیماران خاص و صعب العلاج تحت پوشش این صندوق هستند.

بیمه سلامت، سازمان بهره ور در سال ۱۴۰۱

ناصحی گفت: بیمه سلامت در سال ۱۴۰۱ به عنوان سازمان بهره ور شناخته شده و سازمانی که صد درصد امتیازات شاخص‌های بهره وری را کسب کرده است. این سازمان بین کل سازمان‌های دولتی به عنوان سازمان بهره ور شناخته شد و در جشنواره شهید رجایی، رتبه یک را کسب کرد. در فناوری اطلاعات نیز از بین کل دستگاه‌ها، رتبه ما هشتم بوده است.

در حوزه ناباروری بیش از اعتبار لازم هزینه شد

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت بیان کرد: خدماتی در حوزه ناباروری ارائه شده که حتی از اعتبارات لازم نیز بیشتر هزینه شده است. مادران باردار و کودکان آن‌ها تا پنج سالگی تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

وضعیت بیمه اتباع

ناصحی گفت: در زمینه بیمه اتباع نیز با همکاری کمیساریای عالی سازمان ملل متحد، بیمه این افراد انجام می‌شود. با همکاری کمیساریای عالی سازمان ملل متحد، حدود ۱۲ هزار نفر به صورت خویش فرما بیمه شده‌اند. با سازمان ملی مهاجرت نیز تفاهم نامه‌ای امضا شده که بدین ترتیب افرادی که وارد کشور می‌شوند یا می‌خواهند اقامت خود را در کشور تمدید کنند، باید تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرند. خود فرد یا گروه‌های خیرین یا کمیساریای عالی سازمان ملل متحد باید هزینه بیمه شدن این افراد را تامین کنند.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۳ برنامه‌ای داریم که بیمه اتباع را ساماندهی کنیم که اگر این قدم برداشته شود، قدم مهمی برای تامین منابع مالی برای بیمه اتباع است.

احتمال افزایش بودجه ۳۰ تا ۴۰ درصدی برای سال ۱۴۰۳

ناصحی درباره بودجه سازمان بیمه سلامت برای سال ۱۴۰۳ نیز گفت: هنوز جزییات جداول بودجه سال ۱۴۰۳ اعلام نشده، اما احتمالا حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش بودجه خواهیم داشت که حدود ۵۳ هزار میلیارد تومان بودجه اصلی خواهد بود و در کنار آن طرح دارویار و پزشکی خانواده نیز وجود دارد و شاید این رقم تا حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان برسد.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ بخش عمده بودجه را توانستیم دریافت کنیم و اگر بتوانیم در روز‌های جاری هم اعتبار را بگیریم احتمالا حدود ۹۶ درصد از اعتبار محقق شده است.

عمده هزینه‌های کمرشکن سلامت در حوزه سرپایی است

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در پاسخ به سوالی درباره هزینه‌های کمرشکن سلامت نیز بیان کرد: درباره هزینه‌های کمرشکن سلامت با توجه به مشکلات اقتصادی، عمده این هزینه‌ها در حوزه سرپایی است. طبق قانون، بیمه سلامت می‌تواند تعرفه‌های بخش دولتی را در بخش خصوصی پوشش بدهد. بسیاری از خدمات مردم در حوزه سرپایی بخش خصوصی انجام می‌شود که این‌جا سهم پرداختی بیمه‌ها بسیاری پایین است و در نتیجه سهم پرداخت از جیب مردم را زیاد می‌کند. این‌که پرداخت از جیب بیشتر شده، واقعیت است و بخشی که در اختیار ماست فقط ۲۵ درصد هزینه است.

بیمه‌ها فقط مجری راهنمای بالینی هستند

وی درباره راهنما‌های بالینی نیز اظهار کرد: بیمه‌ها در زمینه راهنما‌های بالینی، فقط مجری هستند. آن ۶۰۰ راهنمای بالینی که تاکنون ابلاغ شده، در سامانه‌های بیمه وجود دارد و اعمال می‌شود. اگر پزشک بر خلاف راهنمای بالینی عمل کند، وظیفه برخورد با معاونت درمان و سازمان نظام پزشکی است. بیمه‌ها تاکنون نقشی در تدوین راهنما‌های بالینی نداشتند و باید راهنما‌های بالینی به بیمه‌ها جهت اجرا، ابلاغ شوند.

اعتباری برای شیرخشک به بیمه سلامت پرداخت نشد

ناصحی در پاسخ به سوالی درباره نقش بیمه سلامت در مورد شیرخشک گفت: با توجه به تصمیم دولت برای ساماندهی دولت و مصارف بالای آن نسبت به جمعیت شیرخوار، ارز شیرخشک ساماندهی و قرار شد مابه التفاوت آن پرداخت شود. با توجه به توان بیمه سلامت، این موضوع به بیمه سلامت سپرده شد که دریافت شیرخشک از داروخانه‌ها با سامانه‌های بیمه سلامت انجام شود، نه این‌که اعتباری به سازمان بیمه سلامت بدهند یا ما متولی شیرخشک شویم. فقط از سامانه بیمه سلامت در این زمینه استفاده می‌شود، هرچند سامانه تی تک سازمان غذا و دارو هم در کنار این موضوع بود که اگر داروخانه‌ای به سامانه بیمه سلامت متصل نبود، در سامانه تی تک ثبت کند.

وی ادامه داد: به صورت ماهانه، گزارش این کار را به سازمان هدفمندی ارسال می‌کنیم که اعتبار در اختیار این سازمان است و آن‌ها پرداخت می‌کنند. پنجشنبه گذشته، آمار دو ماه ارسال شده که سازمان هدفمندی، مابه التفاوت را به داروخانه‌ها پرداخت می‌کند.

خرید راهبردی تجهیزات پزشکی

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در پاسخ به سوالی درباره خرید راهبردی تجهیزات پزشکی گفت: در زمینه خرید راهبردی تجهیزات پزشکی به مراحلی نیاز داشتیم از جمله اخذ مجوز‌های لازم از سازمان غذا و دارو و وزارت صمت که اقدامات لازم در این زمینه انجام شده است. سازمان آمادگی دارد که به بدون سوگیری نسبت به شرکت خاص، بهترین شرایط را برای خرید تجهیزات پزشکی انجام بدهد. مسیر در این زمینه هموار شده تا وسایل تایید شده را با قیمت کمتر در اختیار بیمه شدگان خودمان قرار بدهیم.

تعرفه‌ها برای چند سال رشد مناسبی نداشته است و باید کم کم برطرف شود تا موسسه‌های دولتی و خصوصی شرایط بهتری پیدا کنند. بیمارستان‌های دولتی مشکلات جدی دارند. رشد تعرفه باید منطقی باشد. با توجه به مصوبات شورای عالی بیمه سلامت، ما با رشد ۴۶ درصد موافقت کردیم. این موضوع در سازمان برنامه و بودجه در حال بررسی است. بر اساس آخرین صحبت‌ها هم نگاه مثبت است که تا حد امکان این مشکل رفع شود و جامعه پزشکی و موسسه‌ها بتوانند اقدامات خود را به نحو مطلوب انجام بدهند.


فروش آنلاین دارو ارتباطی به سازمان بیمه سلامت ندارد. این‌که سیاست کشور در این زمینه به چه صورت است باید توسط سیاست گذاران رسمی حوزه دارو گرفته شود. هرچند تعداد داروخانه‌ها حداقل سه برابر شده و شاید دسترسی‌ها به داروخانه به مراتب راحت‌تر شده باشد. ولی شاید روش فروش آنلاین دارو برای برخی دارو‌های خاص، مناسب باشد.

استفاده از هوش مصنوعی در حوزه نظارت


حداقل یک سال و نیم است که وارد استفاده از هوش مصنوعی شدیم و از حوزه نظارتی نیز وارد شدیم و امیدواریم نتایج خوبی بگیریم. اگر این حوزه نتیجه بدهد، در زمینه نظارت می‌توانیم نتایج خوبی بگیریم که در این زمینه از شرکت‌های دانش بنیان نیز استفاده می‌شود.

دیگر خبرها

  • بیش از ۹۹ هزار بیمه شده سلامت در زنجان جزو پنج دهک اول درآمدی هستند
  • اهدای ۵۰۰۰ بسته معیشتی به مددجویان سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • تمدید اعتبار بیمه سلامت بیماران در نوروز
  • تمدید اعتبار بیمه سلامت بیماران در ایام نوروز
  • برنامه پیشگیری نخستین برای هزار روز اول زندگی فرد اجرا می‌شود
  • هزار روز اول تولد، زمان طلایی پیشگیری از بیماری هاست
  • بیمه رایگان ۵ دهک اول جامعه/۲ میلیون بیمار نشان‌دار در صندوق بیماری‌های صعب‌العلاج 
  • آغاز طرح سلامت نوروزی از ۲۴ اسفندماه
  • اولین تذکر طرح سلامت نوروزی صادر شد
  • پرداخت ۱۳۰ میلیارد تومان به بیش از یک‌هزار مرکز و موسسه درمانی کرمانشاه