Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، سردار محمد مارانی فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور گفت: تاکنون ۵۰ خودروی سنگین و سبک برای یاری دستگاه‌ها و نهاد‌های دولتی در مدیریت سیلاب سیستان به شمال استان اعزام شده است.

وی افزود: از٢٤ فروردین ماه امسال با استاندارى و فرماندهان سپاه و برخی از دستگاه‌های مرتبط، جلسات مختلفى در چگونگی مدیریت سیلاب سیستان برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 سردار محمد مارانی ادامه داد: در روز‌های اخیر با بهره گیری از بالگرد سپاه، بازدید هوایی نیز به همراه فرمانده نیروی زمینی سپاه و اعضای ستاد مدیریت بحران استان از نقاط ورود سیلاب و چگونگی اقدامات در حال انجام برای مدیریت آن انجام شده است.
 فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور گفت: هم اکنون ٣٠خودروی سنگین و ٢٠خودروی سبک کمک دار سپاه در منطقه سیستان حاضر و در حال فعالیت برای مدیریت سیلاب هستند.

وی افزود: آخرین مرحله اعزام خودرو‌های سپاه به منطقه سیستان صبح امروز بوده چرا که آب سیلاب رودخانه نیاتک، مسیر روستاهاى شندک، اکبرآباد و محمد بارانى در معرض آبگرفتگى قرار داد و برای مدیریت بهتر خودرو‌های سپاه از زاهدان به سیستان اعزام شد.

مارانی تاکید کرد: تاکنون در ۸ نقطه سیستان ارتفاع کانال‌های انتقال دهنده آب را ارتقا داده ایم.

 فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور گفت: افزیش ارتفاع و استحکام بخشی اطراف روستای تپه دز و کانال سرحدی در اطراف شهر بنجار، بازگشایی مسیری برای انتقال آب به سمت تالاب هامون در انتهای روستای سیستان و محدوده لورگ باغ، باز کردن آبراه‌های پشت روستای قرقری با توجه به اینکه آب به سمت برجک‌های مرزی و کشور افغانستان در جریان بود و هدایت سیلاب به سمت اسکله تخت عدالت از جمله فعالیت‌های سپاه در روز‌های اخیر بوده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر تقویت سیل بند مسیر هامون صابورى و روستاهاى افضل آباد و ناصر آباد و شیخ پودینه در حال انجام می‌باشد.

مارانی گفت: با توجه به پیش بینی انجام شده، برای سیلاب ٨٠دستگاه سنگین و ٦٠دستگاه سبک آماده اعزام به سیستان برای خدمات رسانی می‌باشد که تعدادی از آن‌ها به منطقه اعزام شده است.

انتهای پیام/ب

صحبت های فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور درباره سیلاب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیل حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۴۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار قرمز سیلاب؛ بارش سنگین باران در ۴ استان کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به پیش‌بینی وضعیت آب و هوایی روز سه شنبه ۲۸ فروردین ماه از ورود سامانه بارشی به جنوب کشور خبر داد و گفت: در استان‌های فارس، بوشهر، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، نیمه جنوبی اصفهان و یزد، شرق خوزستان، جزایر واقع در خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، و فردا علاوه بر این استان‌ها در خراسان‌جنوبی؛ رگبارهای شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید و حتی در برخی نقاط بارش تگرگ را شاهد هستیم.

وی افزود: روز پنجشنبه بارش‌ها در برخی نقاط استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان، خراسان‌جنوبی، هرمزگان ادامه دارد و به‌تدریج از کشور خارج می‌شود.

این کارشناس با بیان اینکه امروز و فردا بارش‌ها در حد هشدار قرمز است، گفت: استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، بوشهر، بارش‌های سنگینی خواهند داشت و برای فردا این بارش‌ها برای استان‌های سیستان و بلوچستان هستند که احتمال آب گرفتگی معابر به‌صورت گسترده، سرریز سدها، انسداد راه‌ها و احتمال تخریب پل‌ها و اختلال جدی در سفرهای بین شهری و داخل شهری را در پی دارد.

رفیعی خاطرنشان کرد: هم‌وطنان برای سفر و تردد باید تمهیدات لازم را در نظر داشته‌باشند.

وی با اشاره پیش‌بینی وضعیت آب و هوای استان تهران گفت: امروز وزش باد و امشب در ارتفاعات استان رگبار باران و رعدوبرق را پیش رو دارد. بیشینه دمای امروز تهران نیز ۲۴ درجه است.

کد خبر 6079643 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ارتش در حالت آماده باش /بالگردها و خودروهای سنگین راهی سیستان و بلوچستان شدند
  • حریق در کارگاه مکانیکی در شهر دولت آباد
  • آماده باش ارتش و سپاه در مناطق سیل زده /۳ سیل‌زده نجات یافتند
  • نجات ۱۶ خودروی گرفتار در سیلاب‌های اخیر جنوب کرمان
  • گرفتار شدن اتوبوس در سیلاب نیکشهر (فیلم)
  • نجات ۷۰ سرنشین ۳ اتوبوس گرفتار سیلاب
  • نجات ۷۰ سرنشین ۳ دستگاه اتوبوس گرفتار سیلاب مسیر نیکشهر- چابهار
  • آماده‌باش مدیریت بحران در ۵ استان
  • سیل در سیستان و بلوچستان جان ۳ نفر را گرفت
  • هشدار قرمز سیلاب؛ بارش سنگین باران در ۴ استان کشور