Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@10:26:39 GMT

140 خودروی سبک و سنگین سپاه آماده اعزام به سیستان است

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۴۸۱۸

140 خودروی سبک و سنگین سپاه آماده اعزام به سیستان است

به گزارش ایرنا از روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور سردار سرتیپ محمد مارانی روز یکشنبه اظهار داشت: تاکنون 50 خودروی سنگین و سبک برای کمک به دستگاهها و نهادهای دولتی در مدیریت سیلاب سیستان به شمال استان سیستان و بلوچستان اعزام شدند.
وی بیان کرد: از ٢٤ فروردین امسال تا کنون با استانداری، فرماندهان سپاه و برخی از دستگاه های مرتبط نشست های مختلفی در چگونگی مدیریت سیلاب سیستان برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور با اشاره به حضور روز گذشته فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران که برای بررسی آخرین وضعیت سیل و اقدامات انجام شده در مدیریت آن به سیستان سفر کرده بود، افزود: در روزهای اخیر، با بهره گیری از بالگرد سپاه بازدید هوایی نیز به همراه اعضای ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان از نقاط ورود سیلاب و چگونگی اقدامات در حال انجام برای مدیریت آن انجام شده است.
وی با اشاره به حضور ماشین آلات سپاه در منطقه، گفت: تمام اقدامات با همکاری ستاد بحران استان در حال انجام است و هم اینک ٣٠خودروی سنگین و ٢٠خودروی سبک سپاه در منطقه سیستان در حال فعالیت برای مدیریت سیلاب ورودی هستند.
سردار سرتیپ مارانی اظهار داشت: آخرین مرحله اعزام خودروهای سپاه به منطقه سیستان صبح امروز به دلیل اینکه آب سیلاب رودخانه نیاتک، مسیر روستاهای شندک، اکبرآباد و محمد بارانی را در معرض آبگرفتگی قرار داده بود و برای مدیریت بهتر این خودروها از زاهدان به سیستان اعزام شدند.
وی با بیان اینکه تاکنون در هشت نقطه سیستان ارتفاع کانال های انتقال دهنده آب را ارتقا داده ایم، افزود: افزایش ارتفاع و استحکام بخشی اطراف روستای تپه دز و کانال سرحدی در اطراف شهر بنجار، بازگشایی مسیری برای انتقال آب به سمت تالاب بین المللی هامون در انتهای روستای سیستان و محدوده لورگ باغ، باز کردن آبراه های پشت روستای قرقری با توجه به اینکه آب به سمت برجک های مرزی و کشور افغانستان در جریان بود و هدایت سیلاب به سمت اسکله تخت عدالت از جمله فعالیت های سپاه در روزهای اخیر برای جلوگیری از بروز هرگونه حادثه و خروج و هدر رفت آب سیلاب در سیستان بوده است.
فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور گفت: هم اینک تقویت سیل بند مسیر هامون صابوری، روستاهای افضل آباد، ناصر آباد و شیخ پودینه در حال انجام است.
وی ادامه داد: با توجه به پیش بینی انجام شده برای سیلاب ٨٠ دستگاه سنگین و ٦٠دستگاه سبک آماده اعزام به سیستان برای خدمات رسانی هستند که تعدادی از آنها به منطقه اعزام و در صورت نیاز بقیه خودروها نیز آماده اعزام هستند.
3213**6081
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 استان سیستان و بلوچستان تالاب خدمات رسانی سیستان و بلوچستان مدیریت بحران 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۴۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاینه فنی ۸۰ هزار دستگاه خودروی سنگین استان همدان ​

تین نیوز

 مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از مراجعه ۸۰ هزار و ۶۸۰ دستگاه وسیله نقلیه سنگین جهت اخذ کارت معاینه فنی به مراکز پنج گانه فعال استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد آهکی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با تشریح خدمات ارائه شده در مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین گفت: هدف از معاینه فنی خودروهای سنگین، افزایش سطح ایمنی برای کاربران جاده ای در محورهای مواصلاتی، کاهش ترافیک حاصل از نقص فنی خودرو و در نهایت حفظ محیط زیست در برابر آلودگی هواست که می تواند نقش پدافند غیرعامل در چرخه صنعت حمل و نقل جاده ای را نیز ایفا کند.

آهکی با اشاره به فعالیت ۵ مرکز معاینه فنی خودرو سنگین در سطح استان تصریح کرد: یک مرکز در شهرستان همدان به سمت ملایر کیلومتر ۶، یک مرکز در شهرستان ملایر محور اراک کیلومتر ۱۰، یک مرکز در شهرستان نهاوند، یک مرکز در شهرستان اسدآباد و یک مرکز دیگر در شهرستان کبودرآهنگ از آمادگی لازم برای خدمت رسانی به منظور انجام معاینات فنی برخوردارند.

وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۲، ۸۰ هزار و ۶۸۰ دستگاه انواع وسیله نقلیه سنگین به ۵ مراکز معاینه فنی فعال در سطح استان مراجعه کرده درحالی که در سال ۱۴۰۱ این میزان ۷۸ هزار و ۸۴۸ دستگاه بوده است که شاهد افزایش ۲ درصدی هستیم.

این مقام مسئول ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ از مجموع وسایل نقلیه سنگین مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی در سطح استان، ۶۴ هزار و ۲۴۵ دستگاه موفق به اخذ کارت معاینه فنی شده، و ۱۶ هزار و ۴۳۵ دستگاه در انجام تست های مکانیزه مردود شده اند.

آهکی اضافه کرد: در مراکز فوق الذکر، علاوه بر بازدیدهای ظاهری شامل کیفیت آج لاستیک ها، شیشه ها و آینه ها، چراغ ها، کمربند ایمنی، کپسول آتش نشانی، باک ها، درب ها و موارد ایمنی داخل خودرو، آزمون های مکانیزه شامل تست ترمز، لغزش جانبی چرخ ها، تست آلاینده ها، کیلومترشمار و تست نور صورت می پذیرد.

وی در پایان گفت: علاوه بر پایش و نظارت برخط بر فعالیت این مراکز، کارگروهی متشکل از نمایندگان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، دفتر فنی استانداری، پلیس راه، محیط زیست و اداره کل استاندارد، به صورت ماهیانه از مراکز معاینه فنی سطح استان بازدید میدانی به عمل آورده و عملکرد دستگاه ها و نحوه معاینه فنی انجام شده را کنترل می کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • چگونه خسارات سیل را کاهش دهیم؟
  • سیل اخیر ۳۲۰ کیلومتر مربع از بلوچستان را درگیر کرد
  • عملیات «وعده صادق» نتیجه تعامل سپاه و دانشگاه بود
  • آماده باش کامل راهداری استان در آماده باش کامل به سر می‌برد
  • سد سازی در جنوب سیستان و بلوچستان در اولویت کاری منطقه
  • سیل اخیر ۳۲۰ کیلومتر را درگیر کرد
  • جزئیات اعزام زائران عمره از فرودگاه زاهدان
  • سدسازی در جنوب سیستان وبلوچستان در اولویت کاری منطقه
  • امدادرسانی به ۹۰۰۰ خانوار در سیستان و بلوچستان | نیرو‌های هلال احمر در حالت آماده باش
  • معاینه فنی ۸۰ هزار دستگاه خودروی سنگین استان همدان ​