Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@06:31:38 GMT

محدودیت صدور روادید برای اتباع ایرانی

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۴۹۱۴

محدودیت صدور روادید برای اتباع ایرانی

یک رسانه کویتی مدعی شد که صدور روادید برای شهروندان ایرانی و پنج کشور دیگر برای سفر به کویت تنها با موافقت وزیر کشور کویت انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، روزنامه کویتی الانباء مدعی شد که دستوراتی به رؤسای امور اقامت تمام استان‌های کویت درباره عدم صدور مجوز سفر برای اتباع ۶ کشور اعم از عراق، سوریه، یمن، ایران و پاکستان، صادر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت کویت در این ابلاغیه از ادارات اقامت استان‌های خود خواسته است که صدور روادید برای اتباع این ۶ کشور تنها پس از ارسال درخواست‌ها به دفتر خالد الجراح، معاون نخست‌وزیر و وزیر کشور کویت و دریافت موافقت وی انجام خواهد شد و در صورت عدم موافقت وزیر کشور صدور روادید لغو خواهد شد.

بر اساس این گزارش، کارگران بنگلادشی که برای نخستین بار وارد کویت می‌شوند هم مشمول قانون مذکور خواهند شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایران و کویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۴۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود ۱۷ میلیون دانش‌آموز در کشور ظرفیتی مهم است/ نسبت ایرانی‌گری و اقدامات کانون پرورش فکری

محمد مهدی اسماعیلی ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت ۱۷ میلیون دانش آموز در برنامه‌ریزی‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، توجه به ایرانی‌گری را نیز در فعالیت‌های این کانون ضروری خواند.

وزیر فرهنگ در دیدار با مدیر و عوامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از حوزه‌های اصیل و مانای ما است، با این تجربه و حضور نیرو‌های جوان و با انگیزه ترکیب این دو، افق روشن‌تری را در برابر فعالیت‌های این حوزه قرار داده است.

وی افزود: ما در دولت خط‌کشی‌های وزارتخانه‌ای و نهادی نداریم. ما حوزه فرهنگ، هنر و رسانه داریم که در دولت مسئولیت آن برعهده وزارت فرهنگ است و این وزارتخانه از همه فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در همه اجزا دولت مکلف به حمایت، ترویج و همراهی است.

اسماعیلی با تاکید براین نکته ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با تنوع فعالیت‌های فرهنگی و هنری که دارد کاملا با ماموریت‌های کلان وزارت فرهنگ تطبیق دارد و واقعا این نهاد دقیق و درست جانمایی شده است.

وزیر فرهنگ تاکید کرد: ما نیاز به یک حلقه واسط میان نهاد حاکمیت و فعالیت‌های فرهنگی و هنری دانش‌آموزی داریم که این کار برعهده کانون پرورش فکری است.

وی ادامه داد: اگر کانون ماهیت هیات امنایی و مشارکت دستگاه‌های دیگر را در مجمع عمومی خود نداشته باشد، با توجه به انباشت نیروی انسانی، ماموریت‌ها و حجم وسیع کاری آن طبیعتا این بار بر دوش آموزش و پرورش سنگینی خواهد کرد.

اسماعیلی با بیان اینکه ما در وزارت فرهنگ، فعالیت‌های کانون را بخش اصلی ماموریت‌های خود می‌دانیم افزود: مدیریت کانون پرورش فکری یک تعامل خوبی با مجموعه وزارت فرهنگ و نهاد کتابخانه‌های عمومی دارند؛ ما حدود ۴ هزار کتابخانه داریم که یک قسمتی از کار باید به‌کمک یکدیگر در جهت هم‌افزایی انجام شود.

وزیر فرهنگ در مورد جشنواره فیلم‌کودک و نوجوان نیز تصریح کرد: یکی از عناصر شکل‌دهنده این‌جشنواره، کانون پرورش فکری است و کار‌های کانون برای همه مغتنم است؛ مانند کار پویانمایی که سال‌گذشته ارائه شد و فروش آن‌جزو پنج فیلم پرفروش کشور در پررونق‌ترین سال سینما شده و حدود ۳۰ میلیون نفر در سینما‌های سراسر کشور بلیت خریداری کرده‌اند.

وزیر فرهنگ با تاکید براین‌نکته که وجود ۱۷ میلیون دانش‌آموز در کشور یک‌ظرفیت بسیار مهم است بیان کرد: کانون پرورش فکری فعالیت خوبی در تمام عرصه‌های فرهنگی و هنری دارد و در بنیاد بازی‌های رایانه‌ای هم حضور ویژه‌ای دارد، از این رو ما به دنبال افزایش همکاری هستیم.

وی گفت: ما در حوزه مناطق فرهنگی نیز فعالیت‌های ویژه‌ای داشتیم، برای نمونه ما می‌خواهیم خوی را یک منطقه فرهنگی ممتاز قرار دهیم.

اسماعیلی تصریح کرد: ما علی‌رغم تنوع قومیتی، لهجه، زبان و بعضا مذهب، یک چتر بالاتری به نام ایران را داریم، این مسئله مهمی است و حلقه‌ای است که ما را به راحتی به هم وصل می‌کند و به تعبیر مقام معظم رهبری مفهوم ایرانی‌گری که کاملا مطابق با سنت‌های مذهبی ما است نیز اهمیت ویژه‌ای دارد و کانون هم باید وارد این حوزه شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • وجود ۱۷ میلیون دانش‌آموز در کشور ظرفیتی مهم است/ نسبت ایرانی‌گری و اقدامات کانون پرورش فکری
  • شهرداری خالدآباد به درجه ۴ ارتقا پیدا کرد
  • موافقت وزیر کشور با ارتقاء درجه شهرداری پارس آباد مغان
  • واکنش وزیر به قتل‌عام درختان منطقه جنگلی: به ما ربطی ندارد!
  • بازدید بیش از ۳ میلیون نفر از اماکن تاریخی و میراث فرهنگی
  • هشدار تند ایران به کویت درباره میدان آرش
  • دهقان: از حق خود در میدان گازی آرش عقب‌نشینی نمی‌کنیم
  • هشدار ایران به کویت؛ اجازه اقدام خلاف موازین بین المللی را نمی دهیم
  • دارودسته مربی سابق علیه سرمربی تیم ملی | مربیان ایرانی به خط شدند
  • محفل داغ مربیان ایرانی‌ علیه سرمربی تیم ملی!