Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور از اعلام آمادگی 140 خودروی سنگین و سبک سپاه پاسداران به مناطق گرفتار سیلاب در سیستان خبر داد و گفت: تاکنون 50خودروی سنگین و سبک برای یاری دستگاه ها و نهادهای دولتی در مدیریت سیلاب سیستان به شمال استان اعزام شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار محمد مارانی در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون، افزود: از٢٤ فروردین ماه امسال با استاندارى و فرماندهان سپاه و برخی از دستگاه های مرتبط، جلسات مختلفى در چگونگی مدیریت سیلاب سیستان برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به حضور روز گذشته سردار پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران که برای بررسی آخرین وضعیت سیل و اقدامات انجام شده در مدیریت آن به سیستان سفر کرده بود، بیان کرد: در روزهای اخیر، با بهره گیری از بالگرد سپاه، بازدید هوایی نیز به همراه اعضای ستاد مدیریت بحران استان از نقاط ورود سیلاب و چگونگی اقدامات در حال انجام برای مدیریت آن انجام شده است.

وی با اشاره به حضور ماشین آلات سپاه در منطقه،گفت: تمام اقدامات با همکاری ستاد بحران استان در حال انجام است، هم اکنون ٣٠خودروی سنگین و ٢٠خودروی سبک کمک دار سپاه در منطقه سیستان حاضر و در حال فعالیت برای مدیریت سیلاب ورودی هستند.

فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور خاطر نشان کرد: آخرین مرحله اعزام خودروهای سپاه به منطقه سیستان صبح امروز بوده چرا که آب سیلاب رودخانه نیاتک، مسیر روستاهاى شندک، اکبرآباد و محمد بارانى را در معرض آبگرفتگى قرار داد و برای مدیریت بهتر امروز خودروهای سپاه از زاهدان به سیستان اعزام شده اند.

وی با بیان اینکه تاکنون در 8نقطه سیستان ارتفاع کانال های انتقال دهنده آب را ارتقا داده ایم، افزود: افزیش ارتفاع و استحکام بخشی اطراف روستای تپه دز و کانال سرحدی در اطراف شهر بنجار، بازگشایی مسیری برای انتقال آب به سمت تالاب هامون در انتهای روستای سیستان و محدوده لورگ باغ، باز کردن آبراه های پشت روستای قرقری با توجه به اینکه آب به سمت برجک های مرزی و کشور افغانستان در جریان بود و هدایت سیلاب به سمت اسکله تخت عدالت از جمله فعالیت های سپاه در روزهای اخیر برای جلوگیری از بروز هرگونه حادثه و خروج و هدر رفت آب سیلاب در سیستان بوده است.

مارانی بیان کرد: در حال حاضر تقویت سیل بند مسیر هامون صابورى و روستاهاى افضل آباد و ناصر آباد و شیخ پودینه در حال انجام می باشد.
وی گفت: با توجه به پیش بینی انجام شده، برای سیلاب ٨٠دستگاه سنگین و ٦٠دستگاه سبک آماده اعزام به سیستان برای خدمات رسانی می باشند که تعدادی از آنها به منطقه اعزام شده و در صورت نیاز مابقی خودروها نیز آماده اعزام می باشند.
 
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۴۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل اخیر ۳۲۰ کیلومتر مربع از بلوچستان را درگیر کرد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: متاسفانه ما شاهد محدوده‌ای به وسعت حدود ۳۲۰ کیلومتر مربع منطقه درگیر سیلاب بوده‌ایم و چون این مناطق به صورت دشت است؛ خسارت‌ها نیز کاهش یافت.

 

به گزارش گروه  استان ها خبرگزاری دانشجو، محمد کرمی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در فرمانداری شهرستان چابهار برگزار شد، اظهار داشت: به واسطه پیش بینی‌ها و اقدامات پیشگیرانه‌ای که پیش از وقوع سیلاب اخیر انجام شد، بحمدالله کمترین آسیب جانی را داشته‌ایم.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: در سیلاب اخیر حجم بسیار بالایی از آب در قسمت سرریز سد کهیر با ارتفاع 3 متر به وجود آمد که بحمدالله اکنون حجم ورودی آب بسیار کم شده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه ما شاهد محدوده‌ای به وسعت حدود 320 کیلومتر مربع منطقه درگیر سیلاب بوده‌ایم و چون این مناطق به صورت دشت است؛ خسارت‌ها نیز کاهش یافت. اما اگر این منطقه به صورتی بود که آب باید از یک محدوده خاص عبور کند یقیناً ویرانی‌های گسترده به بار می‌آمد.

کرمی ادامه داد: خوشبختانه کارهای بسیار خوبی طی این مدت در محدوده درگیر سیلاب در جنوب استان انجام شده اما باید کارهای باقیمانده نیز با سرعت مضاعف پیگیری و انجام شوند.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: دو بالگرد جدید ارتش نیز در حال افزوده شدن به تیم‌های حاضر در منطقه است تا علاوه بر گروه‌های جهادی که در اختیار ستاد اجرایی هستند، با تلاش مضاعف هرچه زودتر از این بحران عبور کنیم.

وی افزود: باید مباحث آبرسانی با سرعت پیگیری شوند و تیم‌های موجود در منطقه نیز با تامین نیروی انسانی و امکانات از سایر استان‌ها تکمیل شوند تا روستاهای دارای تنش آبی مشکلاتشان کاسته شود. اعتبارات لازم برای افزودن دستگاه‌های راهسازی به راهداری داده شده است و این موضوع به اطلاع فرمانداران منطقه نیز قرار داده شده است.

کرمی ادامه داد: نکته بسیار حائز اهمیتی که در سیلاب گذشته هم بر آن تاکید شده است؛ آن است که باید از ‌آب‌های حاصل از باران‌های این چنینی استفاده مفیدی و لازم صورت گیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان یادآور شد: ما دو اولویت مهم در امر سدسازی «سد کاجو» و «سد قصر قند» را در منطقه دنبال می‌کنیم چرا که با ساخت این سدها بخشی از آب حاصل از باران‌های سیلابی کنترل می‌شوند.

وی افزود: بر همین اساس بخش مطالعاتی سدهای حوزه جنوب انجام شده و به رئیس جمهور محترم ارائه شده است همچنین در بخش هوتگ ها به دنبال استفاده مفید از از آنها برای ذخیره و جلوگیری از خسارات ناشی از سیلابها هستیم.

استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد: به هیچ وجه پذیرفتنی نیست که ما هر ساله در این منطقه شاهد توزیع پتو، سبد کالا و لوازم خانگی و مهمتر از آن ویرانی زیرساخت‌ها، کشاورزی و منازل مردم باشیم چراکه این واقعاً امری مشکل است.

کرمی با بیان اینکه باید تمام پروژه‌های سطح استان با دقت کافی و انجام مطالعات و پیش‌بینی‌های لازم انجام شوند، گفت: خوشبختانه بخش مطالعاتی سدهای حوزه جنوب استان انجام شده و به رئیس جمهور محترم نیز ارائه شده تا این موضوع به عنوان اولویت کاری منطقه قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های فرهنگی در مناطق ساحلی استان بوشهر تقویت شود
  • امداد رسانی به ۲۴۵ فرد گرفتار در سیلاب استان اصفهان
  • امداد رسانی هلال احمر اصفهان به ۲۴۵ فرد گرفتار در سیلاب
  • امدادرسانی به ۲۴۵ فرد گرفتار در سیلاب اصفهان
  • سیل اخیر ۳۲۰ کیلومتر مربع از بلوچستان را درگیر کرد
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در سیستان و بلوچستان/ فوت ۱ مبتلا
  • جزئیات اعزام زائران عمره از فرودگاه زاهدان
  • حضور مجدد استاندار سیستان و بلوچستان از مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان
  • سیلاب به بیش از ۲ هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • امدادرسانی به ۹۰۰۰ خانوار در سیستان و بلوچستان | نیرو‌های هلال احمر در حالت آماده باش