Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@22:28:39 GMT

انتظار ظهور امام زمان بدون عمل و امور خیر معنا ندارد

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۵۰۶۹

انتظار ظهور امام زمان بدون عمل و امور خیر معنا ندارد

سیدرضا اخروی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر پایه اعتقاد شیعه، ظهور منجی عالم بشریت تمامی ظلم ها را از بین می برد و نهایت آمال و آرزوها خواهد بود، اما باید شروط آن از جمله درستکاری و فعالیت های مثبت همواره سرلوحه کار منتظران باشد و دعای صرف برای تعجیل، کارگشا نیست.
وی با اشاره به اینکه وجود یک نجاتبخش، زندگی را معنادار می کند، ادامه داد: مهدویت در زندگی همه انسان ها بویژه مسلمانان نقش اساسی دارد و ساماندهی زندگی باید بر مبنای آن باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس شورای هیات های مذهبی شهر اصفهان با بیان اینکه حضرت صاحب الزمان(عج) آخرین ذخیره الهی است، تصریح کرد: اگرچه در رویکرد همه ما باید منجی را به عنوان یک اصل قرار دهیم، اما کارکرد و کردار صحیح خود انسان را نباید فراموش کرد.
اخروی به نیمه شعبان که به نام روز سربازان گمنام امام زمان نامگذاری شد، اشاره کرد و گفت: امنیت جامعه در کنار نیروهای نظامی و انتظامی، مرهون تلاش نیروهای اطلاعاتی است.
رئیس شورای هیات های مذهبی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: سربازان گمنام امام زمان وزارت اطلاعات ستون اصلی امنیت کشور محسوب می شوند که ویژگی های منحصر بفردی دارند.
وی اضافه کرد: در اصفهان حدود یکهزار و 400 هیات مذهبی فعالیت می کنند که بیش از 90 درصد آن ها پیش و پس از 15 شعبان، برنامه های مختلف اجرا کرده اند.
اخروی به جوانان به عنوان شاکله اصلی هیات های مذهبی اشاره و تصریح کرد: از این ظرفیت بزرگ اجتماعی به غیر از مباحث دینی و مذهبی می توان در مقوله های فرهنگی و اجتماعی بیشتر و بهتر استفاده کرد.
به گفته اخروی، 30 هیات مذهبی بزرگ در اصفهان در شب میلاد امام دوازدهم بطور ویژه فعالیت می کنند و این مراسم تا عصر روز یکشنبه ادامه خواهد داشت.
روز میلاد منجی عالم حضرت مهدی (عج) روز سربازان گمنام امام زمان نامگذاری شده است.
محمد بن الحسن عسکری یگانه منجی عالم بشریت روز جمعه نیمه شعبان 255 هجری قمری در خانه امام حسن عسکری(ع) و نرجس خاتون به دنیا آمد.
مهدی موعود(عج) به دور از نگاه ماموران حکومتی عباسیان پس از تولد، حدود پنج سال تحت سرپرستی پدر بزرگوارشان امام حسن عسکری(ع) به صورت نیمه مخفی زندگی کرد و در این زمان پدرش، آن حضرت را به بزرگان شیعه معرفی کرد تا در مساله امامت در زمان غیبت دچار اختلاف نشوند.
پس از شهادت حضرت امام حسن عسکری(ع) در سال 260 هجری قمری، غیبت صغری آغاز شد و تا سال 329 هجری قمری ادامه پیدا کرد، در این دوره حضرت مهدی(عج) از طریق چهار نایب به اداره امور مردم می پرداخت و سپس غیبت کبری آغاز شد.
طبق اسناد و احکام دین اسلام پس از ظهور امام زمان(عج)، حکومت واحد جهانی با محوریت عدل و داد در جهان تشکیل خواهد شد.
حضرت بقیه الله دارای کنیه ‌های مختلفی از جمله ابوالقاسم هم کنیه پیامبر(ص)، ابوعبدالله، اباصالح، و دارای بیش از 300 لقب از جمله مهدی، بقیه الله، منتقم، موعود، قائم، حجت‏ الله، صاحب ‏‌الامر، خلف صالح، خاتم ‌‏الاوصیا، منصور، داعی، باسط، صاحب ‌‏الزمان، برهان، منتظر و خلیفه الرحمان هستند.
6020/6026/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام زمان جامعه دین فرهنگی و اجتماعی وزارت اطلاعات 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۵۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش مایه مباهات و سربلندی ملت ایران است

«سید اسماعیل خطیب» در پیامی خطاب به «امیر سرلشگر موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، ضمن گرامیداشت و تبریک این روز به تمام فرماندهان، نیرو‌ها و کارکنان شجاع و جان برکف ارتش جمهوری اسلامی ایران، حضور ارتش جمهوری اسلامی ایران دوشادوش سایر قوای نظامی و انتظامی، تحت اوامر فرمانده معظم کل قوا حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‏‌ای (حفظه‏‎ الله تعالی) را در حفظ تمامیت ارضی و دفاع از ارزش‌های والای انقلاب شکوهمند اسلامی و در تقابل با توطئه‌ها‏ی استکبار جهانی؛ صهیونیست‏‌های جنایت پیشه و ایادی حقیر آنها، همواره مایه مباهات و سربلندی این ملت شهید پرور و قدرشناس دانست.

متن کامل پیام وزیر اطلاعات به شرح زیر است:

اکنون ارتش در خدمت ملت و اسلام است (امام خمینی ره)

امیر سرلشکر موسوی
فرماندهی محترم کل ارتش جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

بااحترام، فرارسیدن یوم الله ۲۹ فروردین را که با تدبیر تاریخی و مدبرانه‌ی حضرت امام رضوان الله تعالی علیه، روز ارتش نام گذاری شده است؛ خدمت جناب‏‌عالی، فرماندهان، نیرو‌ها و کارکنان شجاع و جان برکف ارتش جمهوری اسلامی ایران صمیمانه تبریک می‏‌گویم.

دلیرمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوره‏‌های مختلف انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و در عرصه‏‌های مختلف، نقش آفرین و همراه مردم عزیز کشورمان بوده و ان‏شاءالله، هم‎‏چنان و به طور روزافزون، منشأ خیرات و برکات برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ملت عزیز خواهند بود.

حضور ارتش جمهوری اسلامی ایران دوشادوش سایر قوای نظامی و انتظامی، تحت اوامر فرمانده معظم کل قوا حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‏‌ای (حفظه‏‎ الله تعالی) در حفظ تمامیت ارضی و دفاع از ارزش‌های والای انقلاب شکوهمند اسلامی و در تقابل با توطئه‌ها‏ی استکبار جهانی؛ صهیونیست‏‌های جنایت پیشه و ایادی حقیر آنها، همواره مایه مباهات و سربلندی این ملت شهید پرور و قدرشناس بوده و می‌‏باشد.

با نثار درود بیکران به روح بلند و ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و ادای احترام به مقام شامخ شهدای راست قامت به ویژه شهدای عظیم الشأن ارتش ج. ا. ا؛ از درگاه احدیت، موفقیت و سربلندی بیش از پیش سرافرازان ارتش الهی را مسئلت می‌نمایم.

سید اسماعیل خطیب

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • کلام حضرت علی(ع) برای منتظران حضرت مهدی (عج)
  • پیش نشست پنجمین کنگره جهانی حضرت امام رضا(ع) برگزار شد
  • همکاری شهرداری و بنیاد ایران‌شناسی برای احیا هویت تاریخی شهر ارومیه
  • جز حضرت امام(ره) و رهبر انقلاب کسی در ابتدای انقلاب حامی ارتش نبود
  • فرمانده کل ارتش: جز حضرت امام (ره) و رهبر انقلاب، کسی در ابتدای انقلاب حامی ارتش نبود/ در راستای بیانیه گام دوم وظیفه‌ ارتش این است که هم منتظر باشد، هم مستحق ظهور؛ یعنی ارتشی که آرمانش نابودی رژیم صهیونیستی و فروکشیدن استکبار از اریکه‌ قدرت
  • از هزینه شدن جایگاه رهبری در امور حزبی ممانعت شود
  • نشست روسای هیات های مهاجرین با سرپرست امور اتباع سمنان
  • خاطرات فرزند شهید سپهبد صیاد شیرازی: پدرم پل وحدت بین ارتش و سپاه بود/ او نسبت به حفظ فاصله نظامیان از سیاست حساسیت ویژه‌ای داشتند/ هرگز نظرات سیاسی خود را به صورت عمومی مطرح نمی‌کرد
  • ارتش مایه مباهات و سربلندی ملت ایران است
  • واریز حقوق بازنشستگان تا ساعاتی دیگر