Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-18@04:08:21 GMT

مشکلات اهواز در اجلاس کلانشهرها به صورت ویژه بررسی شود

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۵۱۷۶

مشکلات اهواز در اجلاس کلانشهرها به صورت ویژه بررسی شود

به گزارش ایرنا عبدالزهرا سنواتی روز یکشنبه در هفتاد و چهارمین نشست شورای شهر اهواز در سالن اجتماعات این شورا اظهار داشت: زیرساخت های شهری و روستایی خوزستان در سیل اخیر خسارت های جدی دیده است و انتظار می رود دولت به حل سریعتر این مشکلات کمک کند.
وی ادامه داد: استان خوزستان تامین کننده بخش عمده ای از غذا و انرژی کشور است اما نخل ها و کشتزارهای این استان به دلیل فقدان عنصر پیش بینی و برنامه ریزی ، در تابستان خشک می شوند و در زمستان به زیر آب می روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سنواتی با اشاره به اینکه سیلاب امید صدهاهزار کشاورز را به یاس تبدیل کرد یادآور شد: کارشناسان هواشناسی از پاییز سال گذشته سال پر بارشی را پیش بینی کرده بودند اما سوال اینجاست که چرا متولیان سازمان آب و برق حجم آب پشت سدها را به تدریج تخلیه نکردند.
وی ادامه داد: مدیریت استان، نیروهای مردمی، دستگاه های اجرایی و نیروهای مسلح از زمان شروع سیل تاکنون همپای مردم سیل زده بوده اند.

**خسارت 6هزار میلیارد ریالی سیل به اهواز
نایب رییس شورای شهر اهواز نیز در این نشست با اشاره به خسارت 6 هزار میلیارد ریالی سیل به خوزستان گفت: اگرچه سیل یک حادثه طبیعی تلقی می شود اما نقش مشکلات مدیریتی در بروز آن را نمی توان نادیده گرفت.
مهران باباپور ادامه داد: مردم خوزستان این بحران را مانند بحران های دیگر پشت سر می گذرانند اما انچه مهم است همراهی مسئولان و هم افزایی استان های دیگر برای خروج از این شرایط است.
وی ادامه داد: درخواست شورای شهر اهواز تعیین شورای شهر تهران به عنوان معین این شهر برای بازسازی و اصلاح زیرساخت های تخریب شده است.
باباپور یادآور شد: در اهواز 210 حلقه چاه نفت وجود دارد که روزانه بیش از یک میلیون بشکه نفت تولید می کنند اما تاکنون هیچ منفعتی جز آلایندگی برای مردم این شهر نداشته اند.
وی خواستار پرداخت خسارت های وارده به مردم شد و گفت: مردم این استان پای نظام ایستاده اند اما برخی خلف وعده ها ممکن است اعتماد آنها را کاهش دهد.

**خسارت سیل معادل با هشت سال جنگ تحمیلی
حسین حیدری دیگر عضو شورای شهر اهواز گفت: سیل اخیر دارای 2 وجه زشت و زیبا بود اگرچه در این حادثه شاهد همدلی و همکاری تمام مردم بودیم اما گفته می شود این سیل معادل هشت سال جنگ تحمیلی خسارت برجای گذاشت.
وی با اشاره به خسارت 6هزار میلیارد ریالی به تاسیسات شهری اهواز ادامه داد: انتظار می رود این خسارت ها توسط دولت جبران شود تا بخشی از آلام مردم به ویژه روستاییان و کشاورزان کاهش یابد.
حیدری توضیح داد: بیش از 150 هزار نفر از حاشیه نشین های غرب اهواز در معرض سیلاب بودند و خانه های انها دچار آبگرفتگی شده است و برای دفع این آب به تجهیزات و پمپ های قوی نیاز داریم.
وی با اشاره به اینکه 85 درصد انرژی های کشور از خوزستان تامین می شود گفت: با این وجود رتبه خوزستان در تمام شاخص ها از جمله آموزش، بهداشت و اشتغال پایین تر از میانگین کشوری است.
رییس کمیسیون حقوقی و املاک شورای شهر اهواز ادامه داد: حدود 30 تا 35 درصد مردم این استان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند که این امر زیبنده نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.
حیدری خاطر نشان کرد: کلانشهر اهواز با جمعیتی حدود یک میلیون و 300 هزار نفر فاقد مترو می باشد این درحالیست که سایر کلانشهرها با منابع مالی که از انرژی های این استان تامین می شود سال ها پیش صاحب مترو شده اند.
وی ادامه داد: با گذشت بیش از 12 سال از شروع بکار پروژه مترو اهواز تاکنون 12 درصد پیشرفت داشته است، طبق قانون دولت باید 50 درصد هزینه ساخت مترو را پرداخت کند اما تاکنون تنها پنج هزار میلیارد ریال داده است.
این عضو شورای شهر اهواز اظهار داشت: بر مبنای قیمت 10 هزار ریالی دلار این پروژه 30 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز داشت، با این نحوه تزریق اعتبار پروژه متروی اهواز ظرف 60 سال راه اندازی می شود.
حیدری یادآور شد: با این وجود مردم خوزستان همواره وفادار نظام بوده اند در دوران جنگ تحمیلی 23 هزار شهید تقدیم کردند و اکنون نیز بیشترین شهدای مدافع حرم متعلق به خوزستان است.

محمد جعفر فلسفی دیگر عضو شورای شهر اهواز خطاب به رییس شورای شهر تهران خواستار یک مصوبه فوری برای کمک به نقاط درگیر سیل اهواز شد و گفت: درحال حاضر این افراد نیازمند اقدامات ملموس در کوتاه ترین زمان ممکن هستند.
رحیم کعب عمیر دیگر عضو این شورا نیز خطاب به نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خواستار حضور اساتید و متخصصان حوزه آب خوزستان در کمیته ملی مسائل مربوط به سیل شد و توضیح داد: برخی از اعضای این کمیته دارای تخصص مرتبط با سازه و رودخانه نیستند از همین رو انتظار می رود از متخصصان خوزستان در این کمیته استفاده شود.
بنابراین گزارش هفتاد و چهارمین نشست شورای شهر اهواز با حضور مرتضی الویری رییس شورای عالی استانها، محسن هاشمی رفسنجانی رییس شورای کلانشهر تهران، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، شهردار و اعضای شورای شهر اهواز با موضوع بررسی خسارت های سیل در خوزستان و اهواز برگزار شد.
9887/6002
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 انرژی سیل محسن هاشمی رفسنجانی نظام جمهوری اسلامی ایران نفت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۵۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرستان رزن در حوزه آب نیاز به توجه ویژه دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اصغر غفاری آثار در بازدید از عملیات اصلاح شبکه داخلی روستای پاینده گفت: شهرستان رزن به دلیل کم توجهی‌های گذشته در حوزه آب، علیرغم کارهای خوبی که توسط مجموعه آب و فاضلاب شهرستان رزن انجام شده اما نیاز به توجه ویژه‌تری دارد و بیشترین مطالبه مردم از ما، کمک به رفع مشکلات آب روستاها است.

وی افزود: موضوع آب یکی از مهمترین و ضرورت‌های انکار ناپذیر در استان و شهرستان است لازم است اهتمام و جدیت لازم برای مدیریت آب شهرستان صورت پذیرد.

غفاری آثار به موضوع مدیریت آب در روستاهای بخش سردرود و بغراطی اشاره کرد و گفت: در دولت سیزدهم فعالیت‌های خوبی در راستای حل مشکل آب شهرستان توسط مردم، خیرین و مجموعه آب و فاضلاب شهرستان انجام شده است که لازم است تا مدیریت آب و فاضلاب شهرستان نیز با تمهیدات لازم و تلاش بیشتر در جهت رفع کمبودها و ضعف‌های گذشته در حوزه آب پیگیری‌های لازم را از استان برای توسعه و جلوگیری از عقب ماندگی شهرستان در مسأله آب نسبت به سایر نقاط استان را داشته باشد.

وی اصلاح شبکه داخلی آب را به منظور مدیریت و پیشگیری از هدر رفت و افت فشار آب حائز اهمیت دانست و گفت: مدیریت منابع آب در شهرستان باید توسط مسئولین استانی با کار جهادی صورت پذیرد.

کد خبر 6079140

دیگر خبرها

  • ضرورت توسعه زیرساخت‌ها به ویژه راه‌ها درسیستان وبلوچستان
  • مشکلات مردم دستجرد بررسی شد
  • دوره آموزشی ویژه شورا‌ها در استان اردبیل برگزار می‌شود
  • بررسی مشکلات و مسائل مردم دستجرد با حضور منتخبان مجلس
  • بیش از ۶۰۰ خانواده متقاضی فرزند خواندگی هستند
  • بیماران هموفیلی چشم انتظار توجه ویژه دولت و مجلس
  • شورایاران خدمات شهری را به اطلاع شهروندان برسانند
  • اجرای طرح ورزش و مردم در خوزستان
  • شهرستان رزن در حوزه آب نیاز به توجه ویژه دارد
  • تکلیف بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ اواسط اردیبهشت مشخص می‌شود