Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-19@11:57:27 GMT

ارزش سهام یک شرکت کوچک چینی ۵۷ هزار درصد جهش کرد

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۵۲۷۴

ارزش سهام یک شرکت کوچک چینی ۵۷ هزار درصد جهش کرد

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، قیمت هر سهم از شرکت کوچک چینی «زوم تکنولوژیز» که ماه گذشته کمتر از یک سنت ارزش داشت، در حالی که ظاهراً سرمایه‌گذاران آن را با شرکت استارتاپ تکنولوژی «زوم ویدئو کامیونیکیشنز» اشتباه گرفته بودند، هزاران درصد جهش کرد.

شرکت ارتباطات تلفنی زوم تکنولوژیز به طرز غیرمنتظره‌ای از تشابه اسمی خود با شرکت استارتاپ ویدئوکنفرانس «زوم ویدئو کامیونیکیشنز» که یک شرکت بسیار بزرگ‌تر کالیفرنیایی است، سود برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سهام این شرکت از زمان اولین ارائه عمومی سهام شرکت «زوم ویدئو کامیونیکیشنز» در ماه مارچ، رشد کرد و این هفته، با قرار گرفتن «زوم ویدئو کامیونیکیشنز» در فهرست شرکت‌های تحت شاخص نزدک آمریکا، به اوج خود رسید و هر سهم آن ۵.۷۶ دلار معامله شد.

احتمالاً تاجران در بازار بورس این شرکت‌ها را با هم اشتباه گرفته‌اند، چراکه سهام این دو شرکت با کلمات اختصاری بسیار مشابهی ارائه شده است. در اواخر ماه مارچ رسانه‌ها متوجه این اشتباه شدند، اما این باعث نشد موج سرمایه‌گذارانی که اشتباهاً پول خود را به شرکت چینی سرازیر می‌کردند، متوقف شود.

شرکت زوم تکنولوژیز از سال ۲۰۱۱ تا کنون هیچ درآمدی گزارش نکرده است و طبق آمار یاهو، تنها ۱۰ کارمند تمام‌وقت در آن مشغول به کار هستند.

اگر شخصی در ۱۹ مارچ، که ارزش هر سهم شرکت برابر با ۰.۰۰۵ دلار بود، ۱۰۰ دلار در این شرکت سرمایه‌گذاری می‌کرد، حالا صاحب ۱۱۰ هزار دلار بود.

در همین زمان سهام شرکت بزرگ‌تر، «زوم ویدئو کامیونیکیشنز» که توجه مایکروسافت را هم به خود جلب کرده است، بیش از ۷۲ درصد رشد کرد و به قیمت هر سهم ۶۲ دلار رسید. ارزش این شرکت در بازار، در حال حاضر به ۱۵.۹ میلیارد دلار رسیده است.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: سهام بازار سهام بازار بورس بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۵۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) دوندگان آفریقایی به دونده چینی اجازه دادند تا قهرمان شود!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • صادرات ۷.۶ میلیارد دلاری زنجیره فولاد در سال ۱۴۰۲
  • هجوم شاسی‌بلندهای کوچک چینی به بازار خودروی ایران!/ عکس
  • مشکل بزرگ واگذاری پرسپولیس و استقلال به بانک‌ها و هلدینگ‌ها
  • آخرین جزئیات جدید فروش سهام پرسپولیس و استقلال
  • ۳۲ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها در روز سبز شاخص کل به بازار سهام تزریق شد
  • چهارشنبه بعد؛ روز تاریخی برای فوتبال ایران | طلسم بزرگ شکسته می شود
  • اختصاصی: پنجم اردیبهشت روز تاریخی فوتبال ایران
  • کاهش حاشیه سود شرکت ها از ۳۴ درصد به ۱۳ درصد
  • تعدیل بیش‌ از ۱۰ درصد از کارمندان تسلا توسط ایلان ماسک
  • (ویدئو) دوندگان آفریقایی به دونده چینی اجازه دادند تا قهرمان شود!