Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر پاکستان در سفر خود به مشهد گفت: امیدواریم امنیت در افغانستان برقرار شود و اگر این مهم تحقق یابد، مسیر زمینی از پاکستان به مشهد فراهم می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ عصر امروز عمران خان، نخست وزیر پاکستان وارد مشهد شد و پس از زیارت مرقد مطهر رضوی، مشهد را به مقصد تهران ترک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه پاکستان، عمران خان امروز به دعوت رسمی حسن روحانی، رئیس جمهور ایران برای سفری دو روزه به ایران آمده است.

 

نخست وزیر پاکستان در بدو ورود خود در دیدار با استاندار خراسان رضوی با اعلام اینکه در رابطه با حادثه سیل در ایران متاسف بوده و درباره جبران خسارت‌ها با مردم ایران ابراز همدردی می‌کنم، اظهار کرد: مشهد شهری زیارتی است و جایگاه ویژه‌ای برای پاکستان دارد و سالانه 100 هزار پاکستانی به ایران سفر می‌کنند.

 

وی ادامه داد: امیدواریم امنیت در افغانستان برقرار شود و اگر این مهم تحقق یابد، مسیر زمینی از پاکستان به مشهد فراهم می‌شود.

 

عمران خان تاکید کرد: برای حوزه توریست بسیار اهمیت قائل هستیم و به دنبال این هستیم که درهای کشور را به روی توریست باز کنیم و از این ظرفیت استفاده شود.

 

رزم حسینی،استاندار خراسان رضوی نیز در این دیدار اعلام کرد: در مشهد ظرفیت‌های دانشگاهی بسیار خوبی وجود دارد و می‌توان از این ظرفیت‌ برای توسعه همکاری‌ها استفاده کرد.

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۵۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات اولین محموله تجاری افغانستان به اروپا از طریق خط آهن ایران به ترکیه

اداره راه‌آهن افغانستان اعلام کرد یک هزار و ۱۰۰ متریک تُن سنگ معدنی از ایستگاه راه آهن روزنک از طریق ایران به ترکیه صادر شده است.

این اداره افزود: این صادرات شامل سنگ معدنی تالک بوده که به شهر مرسین ترکیه صادر شده است.

این نخستین محموله «تالک» افغانستان است که از طریق ایران راهی ترکیه شده است.

این قطار با استفاده از مسیر ریلی هرات - خواف در حال صادرات محصولات تولیدی افغانستان به بازارهای ترکیه و اروپا است.

به گزارش ایرنا، طرح راهبردی راه‌آهن خواف در شرق ایران به هرات در غرب افغانستان، قطعه ای مهم از جورچین ارتباطی میان کشورهای منطقه است که اجرای آن از سال ۱۳۸۶ کلید خورد تا مسیر ریلی خواف واقع در ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد را در قالب خط آهنی به طول حدود ۲۲۰ کیلومتر به شهر هرات در شمال غرب افغانستان پیوند دهد.

تیرماه سال گذشته با ورود نخستین محموله باری از این مسیر ریلی به افغانستان، دورنمای مثبتی از تغییر جغرافیای اقتصادی (ژئواکونومیک) منطقه به نفع کشورهای غرب آسیا رقم خورد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تصاویر اختصاصی شبکه پاکستانی از اسکورت زمینی و هوایی رئیسی در لاهور
  • زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری ایران و پاکستان در حوزه انرژی فراهم است
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار
  • حقابه ایران از افغانستان چه شد؟
  • مجوز قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه هنوز صادر نشده است
  • راه‌آهن: به‌تازگی قطار تجاری از افغانستان وارد ایران نشده است
  • امکان مسیریابی حمل‌ونقل همگانی در «اصفهان من» فراهم شد
  • مسیرگشایی‌های مدیریت شهری در خوی طی ۳۰ سال گذشته بی‌سابقه است
  • صادرات اولین محموله تجاری افغانستان به اروپا از طریق خط آهن ایران به ترکیه
  • تامین ۳۶ روز از امنیت غذایی کشور بر عهده گلستان است