Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت نیرو نسبت بموضوع ارسال نامه وزیر به رئیس جمهور در خصوص سازمان هواشناسی واکنش نشان داده و توضیحاتی تکمیلی به خبرگزاری تسنیم ارسال کرده است. ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۰ اقتصادی نفت و انرژی نظرات - اخبار اقتصادی -

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، وزارت نیرو نسبت به انتشار خبری با عنوان "نامه وزیر نیرو به رئیس جمهور در خصوص هواشناسی/ واکنش روحانی + فیلم" واکنش نشان داد و توضیحاتی تکمیلی به خبرگزاری تسنیم ارسال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


متن این توضیحات بدین شرح است:
در جلسات بررسی تخصصی سیلاب های اخیر در شورایعالی آب و هیات وزیران موضوع پیش بینی های سازمان هواشناسی مورد بحث واقع شده و وزارت نیرو و سایر دستگاه ها حسب مورد ، نظراتشان را ابراز داشته اند. آنچه رییس جمهور محترم در جلسه هیات دولت مبنی بر ضرورت ارتقا جایگاه سازمان هواشناسی بیان کردند ناشی از جمع بندی نظرات دریافتی شان بوده و در این خصوص نامه ای از سوی وزیر محترم نیرو به رییس جمهور ارسال نگردیده است.
انتهای پیام/

R32317/P/S7,80/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۵۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایگاه ایران در تکنولوژی سدسازی بین کشور‌های جهان

علی اکبر محرابیان در مراسم افتتاح طرح بزرگ برق آبی اومااویا، بر اساس اعلام کمیسیون بین‌المللی آبیاری و زهکشی ایران پنجمین کشور جهان از لحاظ وسعت شبکه‌های مهم آبیاری و زهکشی است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه در عرصه تولید تجهیزات و قطعات مورد نیاز تصفیه خانه‌های آب و فاضلاب موفق شدیم بیش از ۹۵ درصد نیاز خود را از داخل کشور تامین کنیم، گفت: بیش از ۲۰۰ سد بزرگ و بیش از ۶۰۰ سد کوچک با حجم مخزن حدود ۶۰ میلیارد متر مکعب در کشور ساخته شده است.

وزیر نیرو با بیان اینکه با توجه به ظرفیت فنی و مهندسی کشور در صدور خدمات فنی و مهندسی در بخش آب و برق و فاضلاب ایران توانسته است در سال‌های گذشته ۵۰ پروژه بزرگ آب و برق را در ۲۰ کشور جهان یا به اتمام برساند و یا در حال اجرا داشته باشد، اظهار کرد: به عنوان نمونه از جمله پروژه‌هایی که با توان مهندسان ایرانی در کشور تاجیکستان به بهره‌برداری رسیده است، می‌توان به سد و نیروگاه سنگ توده اشاره کرد و نیز در حال حاضر پروژه سد راغون که یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های عمرانی جهان در کشور تاجیکستان با ارتفاع ۳۳۵ متر و ظرفیت ذخیره ۱۴ میلیارد متر مکعب است، توسط مشاوران و پیمانکاران بین‌المللی از جمله شرکت‌های ایرانی در حال ساخت است.

محرابیان در ارتباط با توان مهندسی ایران در صنعت برق نیز بیان کرد: در بخش برق بر اساس آمار‌های آژانس بین‌المللی انرژی ایران در حوزه تولید برق حرارتی جزو ۱۰ کشور اول جهان است و در بخش نیروگاه‌های برق آبی نیز به همت متخصصان داخلی، ایران جزو کشور‌های برتر جهان شناخته می‌شود.

وزیر نیرو در ادامه با تاکید بر اینکه می‌توان عرصه‌های فنی و اقتصادی را به عنوان انگیزه‌ای برای توسعه صلح و دوستی بین کشور‌ها و ملت‌ها قلمداد کرد، ادامه داد: در نتیجه رویکرد مثبت دولت‌ها در عرصه بین‌الملل و همکاری آن‌ها در حوزه‌های فنی و مهندسی می‌توانیم به توسعه صلح و دوستی در جهان دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به افتتاح پروژه چند منظوره اومااویا در کشور سریلانکا گفت: امروز در کشور سریلانکا گرد هم آمده‌ایم تا یکی از دستاورد‌های مهم اقتصادی و فنی مشترک بین دو کشور را که با توان و تخصص مهندسان ایرانی اجرایی شد، به صورت رسمی به بهره برداری برسانیم.

محرابیان در همین خصوص گفت: طرح چند منظوره اومااویا که توسط شرکت ایرانی فراب احداث شده است هم اکنون با همت متخصصان دو کشور و توجه ویژه دولتمردان کشور سریلانکا آماده بهره برداری است، یک پروژه پیچیده بود که از جمله اهداف احداث آن می‌توان به تولید ۱۲۰ مگاوات برق، احداث دو سد با کاربرد انتقال میان حوضه‌ای آب، تامین آب شرب بخشی از مردم و تامین آب برای ۵ هزار هکتار زمین کشاورزی اشاره کرد.

وزیر نیرو ادامه داد: طی دوره ساخت این سد و نیروگاه برای بیش از ۱۷۰۰ نفر از مردم خوب و مهربان کشور سریلانکا به صورت مستقیم اشتغالزایی شد و در کنار آن در عملیات ساخت این پروژه رکورد‌های ویژه‌ای در زمینه حفر تونلها، نصب عمیق‌ترین نیروگاه برق آبی در عمق ۷۰۰ متری زمین و تعبیه شفت ۶۱۸ متری و نیز احداث تونل عمودی برای هدایت آب روی توربین‌ها اشاره کرد. هر کدام از این اقدامات اگر جزو نخستین‌ها در جهان نباشد، به طور قطع درعرصه فنی و اجرایی در زمره پروژه‌های عظیم و برجسته جهان قرار می‌گیرد.

وزیر نیرو در بخش پایانی سخنان خود با قدردانی از زحمات متخصصان ایرانی و سریلانکایی به منظور تحقق این عملیات پیچیده، اظهار کرد: اجرای موفق پروژه چند منظوره اومااویا می‌تواند مقدمه‌ای برای توسعه همکاری‌های ایران و سریلانکا در سایر پروژه‌های مشابه دیگر باشد.

وزیر نیرو همچنین گفت: لازم میدانم از مواضع مثبت و به حق دولت سریلانکا درباره تهاجم رژیم اشغالگر و کودک‌کش صهیونیستی به غزه و حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق تشکر و قدردانی ویژه کنم.

دیگر خبرها

  • توضیحات زلفی‌گل در خصوص تمهیدات آزمون سراسری
  • گزارش سازمان جهانی هواشناسی در خصوص وضعیت اقلیمی آسیا در سال ۲۰۲۳ میلادی منتشر شد
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن درباره میدان آرش
  • واکنش ایران به ادعای کویت درباره میدان آرش | به کویت توصیه می‌کنیم ...
  • واکنش وزارت‌خارجه به درخواست بی‌اساس آرژانتین برای استرداد یکی از مقامات ایرانی
  • ۳ پروژه سفر دولت به لرستان در حوزه آب نیازمند اعتبار هستند
  • جایگاه ایران در تکنولوژی سدسازی بین کشور‌های جهان
  • ارتقای ۱۳ پله‌ای جایگاه پارک علم و فناوری خراسان شمالی در کشور
  • توضیحات سخنگوی دولت در خصوص لایحه افزایش تعطیلات + فیلم
  • اسناد مالکیت ۲۵ هزار هکتار حریم و بستر رودخانه در خوزستان صادر شد