Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به‌ گزارش ایلنا،به نقل از سازمان هواشناسی کشور با افزایش ابر،بارش پراکنده و گاهی وزش باد‌ در استان‌های کرمان، بوشهر، هرمزگان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، نواحی مرکزی خلیج فارس و جنوب فارس  از عصر امروز -یکشنبه -دوم اردیبهشت ماه- پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس گزارش سازمان هواشناسی کشور،دمای هوا روز دوشنبه در 9 استان صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فردا بارش در مناطق یادشده تقویت و به مناطق مرکزی و شرقی کشور کشیده می‌شود؛ البته با توجه به افت دما در نیمه شمالی کشور، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش ها به صورت برف خواهد بود.

فردا شدت بارش‌ها، برای مناطق در جنوب آذربایجان غربی، برخی مناطق آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل، خراسان شمالی، جنوب فارس و غرب کرمان پیش بینی شده است.

همچنین روز دوشنبه، در استان‌های‌ کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، لرستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، شمال شرق خوزستان و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های البرز، قزوین، تهران و شمال سمنان بارش باران در برخی نقاط رعدوبرق و وزش باد شدید موقت‌ و در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف پیش‌بینی ‌شده است.

بیشترین بارش تجمعی در روز دوشنبه و بین 20 تا 30 میلیمتر در ارتفاعات مرکزی کرمان و شرق فارس رخ خواهد داد و در مناطق خراسان شمالی و برخی نقاط خراسان رضوی، غرب کرمان، نیمه جنوبی فارس و شمال هرمزگان به صورت رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود.

سه‌شنبه سوم اردیبهشت؛ در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، نیمه شرقی خراسان رضوی، برخی نقاط خراسان جنوبی بارش باران و در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود که بیشترین میزان بارش تجمعی بین 30 تا 60 میلیمتر است.

‌از اواخر وقت فردا  و سه‌شنبه؛ به علت وزش باد شدید احتمال خیزش گرد وخاک در شرق و جنوب شرق کشور وجود دارد که بیشترین مقدار سرعت باد بین 60 تا 70 کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می شود.

در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، کاهش دما بین 7 تا 10 درجه در سواحل دریای خزر، شمال شرق و شرق و در مناطق مرکزی کشور بین 4 تا 6 درجه پیش بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی با توجه به انتظار بارش برف و تشدید آن در روز دوشنبه در شمال غرب، غرب و جاده‌های کوهستانی البرز و شرایط جوی مخاطره آمیز نظیر مه غلیظ و احتمال کولاک برف، به هموطنان‌ توصیه کرده است که ضمن پرهیز از سفرهای غیرضروری به مناطق شمالی و شمال‌غرب، با آگاهی از وضع هوای مسیر و رعایت نکات ایمنی، ریسک مخاطرات احتمالی را کاهش دهند.

از آنجا که بارش‌های بهاری گاهی شدید و همراه با رگبار باران است، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی به ویژه در روز دوشنبه در مسیرهای ساحلی دریای خزر وجود دارد.

‌از بعدازظهر دوشنبه و سه‌شنبه؛ دریای خزر و خلیج فارس به علت وزش باد شدید مواج و توفانی بوده و ارتفاع موج بین 2 تا 3 متر پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی توصیه کرده است که در این مدت، در مناطق ذکر شده احتیاط لازم در تردد شناورهای سبک، نیمه سبک و تفریحی به‌عمل آید.

فردا بندرعباس با بیشینه دمای 35 درجه بالای صفر، گرمترین مرکز استان و اردبیل و همدان با کمینه دمای 3 درجه زیر صفر ‌سردترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهر‌ماه 97) تا 25 فروردین ماه سال جاری، 274.8 میلیمتر ثبت شد، میزان بارش در سال زراعی گذشته در این بازه زمانی 105 میلی‌متر بوده است، بنابراین بارش سال جاری تا این تاریخ 161.7درصد بیشتر از سال زراعی گذشته است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سیلاب در 20 استان کشور سازمان هواشناسی کشور سیل در ایران سیل خوزستان و لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۵۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزش باد در خراسان رضوی شدت می‌گیرد

سارا حکمی کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: این پدیده در مناطق بادخیز خراسان رضوی همراه با خسارت خواهد بود.

وی ادامه داد: افزایش دما نیز یکی دیگر از پدیده‌های جوی است که از روز گذشته در استان خراسان رضوی آغاز شده و تا اوایل هفته آینده ادامه خواهد داشت.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی تصریح کرد: هم اکنون آسمان در استان صاف است و به جز برخی بارش‌های پراکنده خفیف در مناطق کوهستانی، پدیده خاص دیگری وجود ندارد.

حکمی خاطرنشان کرد: در شبانه روز گذشته، قوچان با کمینه دمای ۶ درجه سلسیوس و داورزن با بیشینه دمای ۲۷ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان‌های استان بوده اند و در همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۱۲ تا ۲۴ درجه را به ثبت رسانده است.

وی اضافه کرد: دمای فعلی مشهد ۱۵ درجه سلسیوس است که طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی امروز بین ۱۱ تا ۲۶ درجه در نوسان خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • بارش‌های همرفتی مناطقی از اصفهان را فرامی‌گیرد
  • وزش باد در خراسان رضوی شدت می‌گیرد
  • پیش بینی وزش باد در خراسان رضوی
  • شدت گرفتن بارش‌ها در مناطق مستعد
  • پیش بینی افزایش ۵ تا ۸ درجه‌ای دمای هوا در خراسان رضوی
  • کرمانشاه فردا بارانی است
  • لاله زار سردترین ایستگاه سرد کشور
  • بارش‌های خفیف برای زنجان پیش بینی شد
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲۹ و ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بارش باران در نقاط اکثر استان ها
  • پیش بینی بارش خفیف باران در زنجان