Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور با بیان اینکه برنامه های بازسازی باید بر مبنای تکرار سیل تدوین شود، حفظ حریم رودخانه ها و ساخت سد در مکانهای مناسب برای پیشگیری و کاهش خسارات سیل را ضروری خواند و تاکید کرد: هلال احمر، اورژانس، مسوولین اجرایی، سپاه، ارتش، بسیج و نیروی انتظامی کاری بزرگ و فداکارانه انجام دادند. آفتاب‌‌نیوز : رئیس جمهور با بیان اینکه برنامه های بازسازی باید بر مبنای تکرار سیل تدوین شود، حفظ حریم رودخانه ها و ساخت سد در مکانهای مناسب برای پیشگیری و کاهش خسارات سیل را ضروری خواند و تاکید کرد: هلال احمر، اورژانس، مسوولین اجرایی، سپاه، ارتش، بسیج و نیروی انتظامی کاری بزرگ و فداکارانه انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز شنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان لرستان با اشاره به اینکه  کار بخشهای دولتی در ترمیم زیرساختهای آسیب دیده کم نظیر است، گفت: اینکه بیماری مسری و فراگیر در مناطق سیلزده نداریم، مورد توجه سازمان بهداشت جهانی است، برق ۱۱۴۵ روستای استان لرستان بر اثر سیل قطع شد و اکنون فقط ۶ روستا برق ندارند و از ۹۶۱ روستا، فقط بازسازی شبکه آبرسانی ۳ روستا باقیمانده است.

روحانی با ابراز امیدواری برای  بازسازی واحدهای مسکونی در کوتاهترین زمان، اظهارداشت: لوازم زندگی آسیب دیدگان از سیل باید سریعتر و در حد متعارف تامین شود.تمام امکانات دولتی و عمومی در خدمت اسکان موقت و مناسب باشند؛ دولت اجاره مسکن موقت آسیب دیدگان را خواهد پرداخت.
وی ضمن تبریک میلاد با سعادت منجی عالم بشریت امام زمان(عج)،  گفت: امام خمینی(ره) در اوایل انقلاب اسلامی در سال 57 بیان کردند که امسال سال پرنعمت و در عین حال پرزحمتی بود،  از لحاظ نعمت خداوند ، سال 57 بهترین سال تاریخ ایران بود و در عین حال اعتصابات، اعتراضات، اقتصادی وجود داشت. امسال نیز برای کشور سالی پرنعمت و پرزحمت است.
رئیس جمهور اظهارداشت: نزول باران یعنی حیات ، نشاط و بقاء و نسبت به سال‌های قبل رقم بسیار بالایی به حجم ذخایر آبی کشور در مقایسه با سال‌های گذشته اضافه شد. به عبارتی حدود 480 میلیارد متر مکعب آب وارد سرزمین ایران شد.
روحانی ادامه داد: اگر بخواهیم یک متر مکعب از آب دریا را در کنار ساحل شیرین نماییم در حدود 4 الی 5 هزار تومان هزینه خواهد داشت اما خداوند با سیل اخیر، سرمایه، ثروت و نعمت بزرگی را در اختیار ما قرار داد.
رئیس جمهور با اشاره به تماس تلفنی با استاندار لرستان در 12 فروردین ماه و هنگام بروز سیل در پلدختر، گفت: در آن شب پس از قطع ارتباطات تلفنی با پلدختر بسیار برای مردم این شهر نگران شدیم. در تماس تلفنی مجددی که صبح روز بعد  انجام شد متوجه شدم باوجود خسارات مالی بسیار سنگین ، خسارت جانی آن سیل نداشته است.
روحانی همچنین به تشکیل هیأت بلندپایه از اساتید و متخصصین برای بررسی سیل و سیلاب در ایران اشاره و تأکید کرد: گزارش علمی و ملی سیلاب های اخیر طی شش ماه ارائه خواهد شد .
رئیس جمهور با اشاره به نقش مهم سدها از جمله در جلوگیری از وقوع سیل و سیلاب گفت: برخی به روند سدسازی‌ها در دهه‌های گذشته و همچنین دولت یازدهم ایراد می‌گرفتند که نباید قضاوت‌های سال‌های قبل را فراموش کنیم و امروز شاهد بارندگی بی‌نظیری طی یکصد سال اخیر در 25 استان به صورت همزمان بودیم تا جایی که یک استان معین نیز خود گرفتار سیلاب می‌شد و نمی‌توانست به استان همجوار کمک نماید.
روحانی حفظ حریم رودخانه ها و ساخت سد در مکان های مناسب برای پیشگیری و کاهش خسارات سیل را ضروری دانست و اظهارداشت:صدور مجوز ساخت اماکن و منازل در حاشیه و گاهی حتی در بستر رودخانه‌ها را کاری نادرست و خلاف قانون است. اکثر خانه‌های نزدیک رودخانه ها ویران شدند و این درحالی است که اگر حریم رودخانه ها مراعات می شد، خسارات کمتری می دیدیم و در مرحله حداقلی باید این امر پیگیری شود و سپس برای بازسازی مناطق در نظر داشته باشیم که محل اماکنی که تخریب شده برای بازسازی مناسب باشد.
وی با اشاره به تشکیل جلساتی در تهران برای پیش‌بینی بارندگی سال آینده افزود: مبنا بر این در نظر گرفته شد که سال آینده نیز با چنین سیلابی مواجه خواهیم بود و باید درس‌های لازم را از این حادثه سیل اخیر گرفته و برنامه‌ریزی‌های مناسبی داشته باشیم.
رئیس جمهور با بیان اینکه مردم پیش از دولت، نیروهای مسلح، هلال احمر و سایر دستگاه‌ها وارد عرصه امدادرسانی و کمک به مناطق سیل‌زده شدند، تأکید کرد: هلال احمر موظف است آموزش‌های لازم را به مردم ارایه دهد که در صورت بروز حوادث و در ساعت اولیه مردم باید چه اقداماتی انجام دهند و در نیم ساعت اول انجام چه اموری برای حفظ جان و اموال مردم باید در اولویت قرار گیرد که البته صدا و سیما این مهم را شروع کرده و باید این روند تسریع شود.
روحانی با اشاره به ایثارگری، فداکاری و همت نیروهای مسلح و دستگاه‌های دولتی در هنگام حادثه سیل، گفت: قدم به قدم نیروهای مسلح و دستگاه‌های دولتی فداکاری کردند که البته در همه جای دنیا چنین اتفاقی می‌افتد اما تفاوت بین ایران و دیگر کشورها در این است که خلوص، دلسوزی، ایثار و فداکاری مردم و نیروهای مسلح نسبت به سایر نقاط جهان، بیشتر است.
رئیس جمهور با بیان اینکه دولت طبق قانون اساسی باید دستورات لازم را به نیروهای مسلح در مواقع اضطراری صادر کند، تصریح کرد: پیوستگی و محبت بین مردم، ارتش، سپاه و بسیج وجود دارد. همانند سال‌های دفاع مقدس همه در این حادثه اخیر کنار هم قرار داشتند و در هر ساعت و روزی که با استانداران در تماس بودم در محل کار و پست خدمتی خود حضور داشتند.
روحانی همچنین از تلاش‌های هوانیروز و هلال احمر که در شرایط بد آب و هوایی، خلبانان بالگردهای آنها  ریسک کرده و برای خدمت‌رسانی به مردم به پرواز در آمدند، قدردانی کرد.
رئیس جمهور با تأکید بر اینکه کار بخش دولتی در ترمیم زیرساخت‌ها در حادثه سیل اخیر در دنیا بی‌نظیر است، گفت: اینکه امروز در ایران پس از این سیل، بیماری مسری وجود ندارد، باعث توجه و حیرت سازمان بهداشت جهانی شده است که با وجود این سیل و آبگرفتگی مردم بیمار نشدند.
 روحانی ادامه داد: در استان لرستان برق 1145 روستا و منطقه شهری قطع شد و امروز تنها 6 روستا بدون برق است که این کاری بسیار بزرگ است تا جایی که در آمریکا پس از سیل و طوفان تا یکسال بعد از آن، سیستم برق و آب ترمیم نمی‌شود.
رئیس جمهور ادامه داد: اینکه آب شرب و شبکه آبرسانی 961 روستا دچار اختلال شود و در این چند هفته فقط 3 روستا باقی بماند در دنیا کم‌نظیر است و در این 31 روز گذشته در حدود 870 روستا مسدود شد که  تنها 46 روستا باقی مانده است. همچنین 401 کیلومتر راه اصلی و 1660 کیلومتر راه روستایی خسارت دیده که جبران این خسارات کاری سخت است و همه باید به یکدیگر کمک نماییم.
روحانی با اشاره به  اینکه پاسخ مقام معظم رهبری درمورد شیوه برداشت از صندوق توسعه برای جبران خسارت سیل ، دقیق و موثر بود، گفت: ایشان مفصل و دقیق راهنمایی کردند که دولت قبلاً باید چه اقداماتی انجام دهد و ترمیم خسارات چگونه باشد و در کلیات موافقت کردند و من نیز وزیر کشور را به عنوان مسئول کل نوسازی و بازسازی مناطق سیل‌زده انتخاب کردم.
رئیس جمهور تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب هم در نامه و هم به صورت حضوری این نظر را داشتند که یک نفر باید در این حادثه مسئول شود و همه تبعیت کنند که وزیر کشور نیز با تشکیل قرارگاهی در این زمینه اقدامات خود را شروع کرد و ما از شنیدن کلمه قرارگاه بسیار خوشحال می‌شویم چرا که این بدان معنی است که به صورت موقتی اقدامات انجام می‌شود و در عین حال معنی ستاد بازسازی این است که چندین سال طول خواهد کشید تا ترمیم و بازسازی‌ها انجام شود.
روحانی همچنین به رنج روحی مردم در این حادثه و در عین حال تعداد کم تلفات جانی در حدود 76 با توجه به وسعت چنین حادثه‌ای، اشاره و تأکید کرد: خسارات مادی بسیار زیاد بود که باید جبران شود و بنیاد مسکن وظیفه سنگینی برای تبیین و تخصیص خسارات منازل و چگونگی بازسازی و ترمیم برعهده دارد.
رئیس جمهور با بیان اینکه باید حتی‌الامکان اثاثیه منزل با قیمت ارزان‌تر از کارخانه تهیه و به مردم تحویل شود، ادامه داد: باید حتماً کاری کرد که مردم زندگی معمولی خود را آغاز کنند و هر چه سریع‌تر خسارات برآورد و پرداخت شود و به مردم قول می‌دهم که دولت در کنار مردم سیل زده است چرا که هر چه دولت دارد از آن مردم است و ما تنها امانتدار هستیم.
 روحانی ادامه داد: حضور طلاب نیز در منطقه سیل‌زده بسیار جالب توجه بود و وقتی رئیس جمهور خود شخصاً به این مناطق سفر می‌کند، به این معنی است که همه دولت و نماینده مردم برای بازدید آمده است و همه هم‌دل هستیم و درد و رنج شما را حس می‌کنیم.
رئیس جمهور با تأکید بر اینکه کار ما تسریع در عمل است، و بنیاد مسکن و وزارت کشور باید تا سکونت مردم در منازل مسکونی در کنار مردم باشند، تصریح کرد: در این مدت نیز باید مردم سیل‌زده، زندگی خوب و قابل توجهی داشته باشند و همه ورزشگاه‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و امکانات دولتی برای اسکان آنان فراهم است.

روحانی ادامه داد: دولت پول اجاره را پرداخت می‌کند و از مردم نیز می‌خواهم که برای کمک به مردم سیل‌زده اجاره را تسهیل کنند اما در غیر این صورت اماکنی برای اسکان در نظر گرفته شده است.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی نیز باید هر چه زودتر خسارات برآورد و به کشاورزان خسارت دیده پرداخت شود، ادامه داد: در مجموع با وجود سیل اخیر محصول گندم امسال از سال گذشته بیشتر است و در سال جاری نیاز به خرید گندم از خارج نداریم و این بزرگترین افتخار دولت است که برای 4 سال در محصول گندم خودکفا شدیم.
روحانی با بیان خاطره‌ای از حضور در مناطق سیل‌زده و درخواست‌های یکی از سیل‌زدگان که تا جبران خسارات در کنار ما باشید ، ادامه داد: دولت در کنار مردم مناطق سیل زده است و به هیچ عنوان آنان را فراموش نمی‌کند و همه ما مسئولین در حد توان در کنار مردم خواهیم بود و جبران خواهیم کرد و از مردم نیز می‌خواهم در حد امکانات و توان خود به مردم مناطق سیل زده کمک نمایند.
رئیس جمهور در پایان تسریع کرد: اگر جنگل‌های زاگرس همانند گذشته بود قطعاً خسارات کمتر می‌شد و باید بدانیم که جنگل در اماکن مرتفع تنها برای زیبایی نیست بلکه برای حفاظت نیز می‌باشد و احیاء جنگل‌ها و سایر اقدامات در این زمینه بسیار تأثیرگذار و مهم است.
بازدید روحانی از مناطق سیل زده استان لرستان
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز شنبه و بلافاصله پس از شرکت در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان لرستان  عازم مناطق سیلزده پلدختر شد و از این منطقه که در اثر سیل و آبگرفتگی دچار خسارت شده بازدید کرد.
منبع: سایت ریاست جمهوری

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۵۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۵ هزار مددجوی گلستانی از بهزیستی مستمری می‌گیرند

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان علیرضا طاهری‌زاده روز یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: امسال و با برگزاری کمیسیون تخصصی، ۱۶ هزار و ۴۸ نفر به جمع مددجویان پوشش بهزیستی اضافه شدند.

مدیرکل بهزیستی گلستان از پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی به مددجویان دانشجوی این نهاد خبر داد و یادآور شد: امسال به ۴۱۷ دانشجوی معلول استان کمک هزینه تحصیلی به ارزش ۱۷ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال در قالب کمک هزینه شهریه دانشجویی پرداخت شد.

وی با بیان اینکه امسال ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای خرید تجهیزات توانبخشی به گلستان اختصاص یافت گفت: با این اعتبار ۲۳ ویلچر برقی به ارزش ۶۰۰ میلیارد ریال، ۹۰۰ ویلچر، ۶۰۱ سمعک و ۷۷۸ تشک مواج تهیه شد و در اختیار مددجویان قرار گرفت.

مدیرکل بهزیستی گلستان به خدمات دولت سیزدهم به مددجویان بهزیستی اشاره کرد و یادآور شد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم خدمات‌دهی به جامعه ارزشمند بهزیستی رشد مضاعف و قابل توجهی داشته است.

طاهری‌زاده به اقدامات بهزیستی گلستان در حوزه مسکن اشاره کرد و توضیح داد: تلاش ما حفظ کرامت مددجویان بهزیستی است که در همین راستا، تامین مسکن و اشتغال مددجویان از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی گفت: تعهد بهزیستی گلستان در حوزه مسکن در سال جاری ساخت ۸۵۵ واحد مسکونی بود که تاکنون روند ساخت ۹۰۸ واحد مسکونی به پایان رسیده و تحویل متقاضیان شده است 

مدیرکل بهزیستی گلستان با بیان اینکه برای ساخت مسکن افزون بر هزار میلیارد ریال کمک بلاعوض به متقاضیان پرداخت شد، خاطرنشان کرد: همچنین هزار و ۴۲۵ واحد مسکونی از معافیت رایگان، تخفیف در انشعابات و صدور پروانه ساختمان و عوارض برخوردار شدند.

طاهری‌زاده با اشاره به اینکه بهزیستی گلستان در ارائه خدمات مسکن رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است، یادآور شد: در قالب انعقاد تفاهم‌نامه دوجانبه بین بهزیستی و بنیاد مسکن ساخت ۲ هزار واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی در دستور کار قرار گرفت که تاکنون ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی آغاز شده است.

وی به افزایش اجاره‌بها و تقاضای مددجویان برای دریافت ودیعه مسکن اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۳۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان‌قیمت به مددجویان گلستانی پرداخت شد تا برای پرداخت ودیعه مسکن دچار مشکل نشوند.

مدیرکل بهزیستی گلستان از استقلال ۲۰ فرزند بی‌سرپرست در گلستان خبر داد و گفت: جشن رهسپاری برای این افراد انجام شده است، همچنین در قالب طرح فرزندخواندگی، ۴۳ نفر از فرزندان بی‌سرپرست در آغوش گرم‌ پدر و مادر جای گرفتند.

دیگر خبرها

  • ۵۰ میلیارد تومان خسارت به مشترکان برق پرداخت شد
  • اهدای ۵۰ هزار بسته حمایتی به خانواده آسیب دیدگان اجتماعی
  • رئیس انجمن انبوه سازان مسکن : ساخت مسکن با متری ۱۵۰ دلار ممکن نیست/ تجربه تلخ حضور چینی ها در بزرگراه تهران شمال را فراموش کرده‌اند
  • اولویت بانک‌های خوزستان پرداخت تسهیلات ساخت مسکن
  • ۴۵ هزار مددجوی گلستانی از بهزیستی مستمری می‌گیرند
  • پرداخت تسهیلات ساخت مسکن در اولویت بانک‌های استان باشد
  • اجاره‌نشینی در آسمان‌خراش
  • ساخت ۵٠٠ هزار واحد برای کارکنان نیروهای مسلح با دولت تفاهم شده است
  • برای ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی با دولت تفاهم کرده‌ایم
  • سرلشکر باقری مطرح کرد: تفاهم ستادکل نیروهای مسلح با دولت برای ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی