Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-24@13:58:19 GMT

تخلیه سه روستای هیرمند

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۵۵۹۵

مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان گفت: سه روستای "داشک، علی نمرودی و آبیل" شهرستان هیرمند به دلیل حفاظت از جان مردم در برابر تهدیدات احتمالی سیلاب تخلیه شد.

به گزارش ایسنا، عبدالرحمن شهنوازی اظهار کرد: با شکافی که در دایک نیاتک ایجاد شده آب به سمت یکی از روستاهای این شهر به نام "داشک" رفت که دستور تخلیه آن صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین برای پیشگیری از خطر سیلاب دو روستای علی نمرودی و آبیل نیز با توجه به بالا آمدن سطح سیلاب و احتمال آب گرفتگی با همکاری هلال احمر و اعضای ستاد مدیریت بحران و همچنین همکاری همه جانبه نیروهای سپاه تخلیه شدند و ساکنان آنها در مکان امن اسکان اضطراری یافتند و اقدامات لازم برای رفع شکاف دایک در حال انجام شدن است.

محور بنجار -بی بی دوست - هیرمند مسدود است

رئیس اداره راه و شهرسازی زابل گفت: محور بنجار- بی بی دوست -هیرمند همچنان مسدود است و تردد در این محور امکان پذیر نیست .

سید مهدی میری افزود: بر اثر ورود سیلاب کشور افغانستان به منطقه سیستان هم اکنون مسیر بنجار بی بی دوست هیرمند مسدود شده و تدابیر لازم برای بازگشایی محور در حال انجام است .

وی بیان کرد: همچنین دایک هیرمند- نیمروز نیز دچار مشکل شده که در حال ترمیم است .

رئیس اداره راه و شهرسازی زابل ادامه داد: دایک زابل نیز تاکنون مشکل خاصی نداشته و اقدامات لازم برای کنترل سیلاب و پیشگیری از خسارت احتمالی در حال انجام است .

میری گفت: هم اکنون نیز شرایط به طور کامل در منطقه تحت کنترل است و نیروهای مربوطه در حال خدمات دهی هستند.

نگرانی از ورود سیلاب به سیستان وجود ندارد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سیلاب غیر قابل کنترل کشور افغانستان با حداکثر ممکن و بدون خسارت در حال وارد شدن به رودخانه هیرمند است و نگرانی برای آن وجود ندارد .

احمد علی موهبتی در حاشیه بازدید از منطقه سیستان افزود: هم اینک آب با حدود 2 هزار و 500 متر مربع بر ثانیه و ارتفاع 3.90 سانتی متر در حال ورود به منطقه سیستان است .

وی ادامه داد: مسئولان حوزه شورای هماهنگی مدیریت بحران سیستان و بلوچستان و پنج شهرستان شمالی استان پای کارند و در روزهای گذشته تمهیدات خوبی را برای ورود آب و استفاده از نعمت الهی پیش بینی کرده اند .

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در بارندگی های اسفندماه، 31 نقطه آسیب پذیر در سیستان شناسایی شد گفت: همزمان با اوج گرفتن آب سیلاب ورودی به منطقه در روزهای گذشته همه دستگاههای دولتی و عمومی از ظرفیت های خود حداکثر استفاده برای جلوگیری از بروز خسارت این سیلاب کردند .

وی با قدردانی از بخش خصوصی در همکاری برای کنترل سیلاب اخیر بیان کرد: بخش خصوصی در این روزها با تعطیل کردن کار خود و پای کار آمدن در کنار دستگاههای دولتی نسبت به استحکام بخشیدن لازم رودخانه ها و کانالهای سیستان اقدام کردند .

وی افزود: همزمان با افزایش آب در شب های گذشته نگرانی هایی به وجود آمد اما با همت و هماهنگی که صورت گرفت هم اینک سیلاب در حال هدایت به مسیرهای مورد نظر است و نگرانی وجود ندارد .

استاندار سیستان و بلوچستان ابراز امیدواری کرد که با آورد خوب رودخانه هیرمند بتوان ذخیره لازم در چاه نیمه ها و تالاب بین المللی هامون برای جلوگیری از توفان های شن، بحث های زیست محیطی و رونق صید و دامداری در منطقه داشته باشیم .

وی ادامه داد: امید می رود که این سیلاب زندگی در سیستان را متحول و باری دیگر در این منطقه که روزگاری انبار غلیه ایران بود حداکثر تولیدات را داشته باشیم .

سیلاب 6 روستای هیرمند را در معرض آبگرفتگی قرار داده است

معاون ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: 6 روستای شهرستان هیرمند در شمال استان بر اثر شدت یافتن سیلاب رودخانه هیرمند در معرض آبگرفتگی قرار گرفتند.

روح الله سرگزی افزود: براثر تخریب بخشی از سیل بند نیاتک در شهرستان هیرمند برخی روستاهای این شهرستان دچار آبگرفتگی شدند به طوری که تاکنون سه روستا براثر شدت حجم ورودی سیلاب تخلیه شدند .

وی ادامه داد: هم اینک نیروهای اجرایی و خدمات رسان در کنار سپاه پاسداران در منطقه حضور دارند تا اقدامات لازم را برای مهار سیلاب و هدایت آن به سمت تالاب و چاه نیمه ها انجام دهند .

معاون ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: با وجود افزایش یافتن سطح آب ورودی تمام تلاش برای کاهش مشکلات احتمالی ناشی از سیلاب ادامه دارد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سیل هیرمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۵۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد

روح الله سرگزی اظهار کرد: بیشترین خسارت سیلاب اخیر سیستان و بلوچستان به ترتیب به راه های ارتباطی، بخش کشاورزی، شبکه برق رسانی و آب اختصاص دارد.

وی تاکید کرد: همچنان تیم‌های ارزیاب ستاد بحران سیستان و بلوچستان با حضور در مناطق درگیر سیلاب در حال بررسی برآورد دقیق این خسارت‌ها هستند.

معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: از مجموع ۳۲۹ راه روستایی بسته شده ناشی از سیلاب در جنوب استان با تلاش دستگاه‌های خدمات رسان تاکنون ۲۲۸ مسیر بازگشایی شده است.

وی توصیه کرد؛ شهروندان با توجه با تداوم بارندگی و برودت هوا در سیستان و بلوچستان شهروندان از سفرهای غیرضروری، فعالیت کوهنوردی، اسکان و تردد در حاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی خودداری کنند.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هوایی به مناطق سیلزده قصرقند تداوم دارد
  • سیل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد
  • سیل اخیر ۳۲۰ کیلومتر مربع از بلوچستان را درگیر کرد
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان
  • سد سازی در جنوب سیستان و بلوچستان در اولویت کاری منطقه
  • سیل اخیر ۳۲۰ کیلومتر را درگیر کرد
  • جلو هرز روی آب‌ها را بگیریم
  • اقدامات آتش‌نشانی تهران در سیل سیستان و بلوچستان
  • برق ۴۴۵ روستا‌ی سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • رفع مشکل آب در شهربنت و ۲۷ روستای نیکشهر