Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-23@06:38:03 GMT

سفر نخست وزیر پاکستان به ایران از مشهد آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۵۶۶۵

سفر نخست وزیر پاکستان به ایران از مشهد آغاز شد

نخست وزیر پاکستان در نخستین سفر خود به ایران روز یکشنبه وارد فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد شد و مورد استقبال رسمی استاندار و مقامات محلی خراسان رضوی قرار گرفت.

به گزارش ایمنا، عمران خان در این سفر پس از دیدار و گفت و گو با استاندار خراسان رضوی در فرودگاه مشهد به زیارت بارگاه منور امام رضا (ع) مشرف می شود و حدود ساعت ۲۰ امشب مشهد را به مقصد تهران ترک می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه پاکستان، عمران خان نخست وزیر این کشور امروز یکشنبه ۲۱ آوریل برابر با اول اردیبهشت ماه به دعوت رسمی دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران برای سفری دو روزه به ایران آمده است.

نخست وزیر پاکستان در ادامه این سفر امشب در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی، اقتصادی برای دیدار و مذاکرات رسمی با مقامهای کشورمان وارد تهران می شود.
سفر نخست وزیر پاکستان به ایران می تواند موجب گسترش روابط میان دو کشور به ویژه در حوزه همکاریهای منطقه ای برای مبارزه با تروریسم و تقویت امنیت مرزها در سایه حسن همجواری و ریشه های تاریخی و دینی مشترک باشد. این نخستین سفر عمران خان به ایران از هنگام رسیدن به مقام نخست وزیری کشورش محسوب می شود.

منبع: ایرنا

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ایران تهران حرم امام رضا سفر عمران خان مشهد نخست وزیر پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۵۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسناد همکاری میان هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان امضا شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم امضای اسناد همکاری بین هیئت‌های ایران و پاکستان با حضور حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی»، رئیس‌جمهور کشورمان و «شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان و هیئت‌های عالی رتبه دو کشور در اسلام آباد، برگزار شد.

در این مراسم، «شهباز شریف» نخست‌وزیر پاکستان در نشست خبری خود با رئیس‌جمهور کشورمان اظهار کرد: می‌خواهم از تشریف‌فرمایی برادر گرامی خود آقای رئیسی رئیس‌جمهور اسلامی ایران به پاکستان تشکر کنم زیرا چشم ما روشن شد.

وی‌افزود: گفت‌وگوهای مفیدی میان ما و رئیس‌جمهوری ایران و هیئت همراه صورت گرفت؛ روابط ما ۷۶ سال سابقه دارد و باید گفت که ایران، اولین کشوری بود که در سال ۱۹۴۷ پاکستان ما را به رسمیت شناخت.

نخست‌وزیر پاکستان ادامه داد: با ایران، در بخش اقتصاد و سرمایه‌گذاری دوجانبه و انرژی همکاری خواهیم داشت.

در حال تکمیل... 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عکس/ سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • تهران و اسلام آباد، علیه تروریسم
  • خوش آمدگویی نخست وزیر پاکستان به رئیسی به زبان فارسی (فیلم)
  • مصمم به ارتقای روابط ایران و پاکستان هستیم/ افزایش سطح روابط تجاری به ۱۰ میلیارد دلار در گام اول
  • قدردانی شهباز شریف از رهبر انقلاب درباره حمایت از کشمیر
  • نخست وزیر پاکستان: چشم ما را روشن و دلمان را شاد کردید
  • قدردانی نخست وزیر پاکستان از رهبر انقلاب به دلیل حمایت از مردم کشمیر
  • اسناد همکاری میان هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان امضا شد
  • به مردم پاکستان که همواره از حق دفاع کرده‌اند افتخار می‌کنیم
  • استقبال رسمی نخست‌وزیر پاکستان از رئیس جمهور ایران