Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@05:01:24 GMT

سیلاب سبب تخلیه شدن سه روستا در نیمروز شد

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۵۷۰۴

سیلاب سبب تخلیه شدن سه روستا در نیمروز شد

زاهدان- ایرنا- مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: سه روستای شهرستان نیمروز برای جلوگیری از خسارت های احتمالی ناشی از سیلاب عصر امروز یکشنبه تخلیه شد.

عبدالرحمن شهنوازی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عصر امروز براثر آب ورودی به سیستان از رودخانه هیرمند بخشی از سیل بند نیمروز دچار تخریب شد که برای جلوگیری از مشکلات این روستاها تخلیه و ساکنان آنها به مکان های امن انتقال داده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: با تلاش نیروهای امدادی ترمیم سیل بندهای نیمروز در حال انجام است.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به شدت یافتن آب ورودی به منطقه سیستان از افراد تقاضا می شود از تردد در حاشیه رودخانه ها محلی جلوگیری کنند.
به گفته فرمانده پلیس شمال سیستان و بلوچستان براثر جاری شدن سیلاب سه مسیر ارتباطی در سیستان از عصر امروز بسته شد.
سرهنگ کشواد بهروزی زاده ایرنا اظهار داشت: هم اینک مسیرهای بنجار - هیرمند، نیاتک- هیرمند و هیرمند- زابل بر اثر جاری شدن سیلاب بسته است.
وی ادامه داد: ضروریست افراد از تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیرهای جریان آب خودداری کنند.
بر اساس اعلام اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای زابل، با توجه به افزایش حجم ورودی آب تردد تمامی وسایط نقلیه سنگین در محور زابل - زاهدان به دلیل فشار بر پایه های پهل نهراب ممنوع است.
به گزارش ایرنا 6 روستای شهرستان هیرمند در شمال سیستان و بلوچستان نیز براثر شدت یافتن سیلاب رودخانه هیرمند در معرض آبگرفتگی قرار گرفتند.
براثر تخریب بخشی از سیل بند نیاتک در هیرمند برخی روستاهای این شهرستان دچار آبگرفتگی شدند به طوریکه تاکنون سه روستا براثر شدت حجم ورودی سیلاب تخلیه شدند.
سیلاب های غیر قابل کنترل افغانستان از اواخر اسفند سال گذشته در منطقه سیستان جاری شده است.
این سیلاب ها پس از بارندگی های هفته گذشته در حوضه آبریز رودخانه هیرمند و آب شدن برف های کوههای هندوکش در بالا دست این رودخانه از جمعه شب سیلاب شدت بیشتری گرفته است.
منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده و با ولایت نیمروز افغانستان هم مرز است.
7316**3213

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سيل98 اسكان اضطراري سيلاب سيستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۵۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان عملیات امدادی در سیل سیستان‌وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری مهر، جمعیت هلال‌احمر در اطلاعیه‌ای آخرین جزئیات و آمار خدمات‌رسانی به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان را اعلام کرد و از پایان امدادرسانی در ۸۸۹ روستای محاصره در سیلاب خبر داد.

متن اطلاعیه جمعیت هلال‌احمر در خصوص آخرین آمار خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان به شرح زیر است:

۱- امدادگران هلال‌احمر از روز هفتم اسفند که بارش‌ها در سیستان و بلوچستان شدت گرفت، منجر به وقوع سیلاب و آب‌گرفتگی در مناطق جنوبی استان شد که بر اثر آن، تا امروز ۱۷ هزار و ۴ خانوار شامل ۷۰ هزار و ۹۴۹ نفر تحت تأثیر سیل بوده و آسیب دیده‌اند.

۲- با تلاش امدادگران، ۱۴۵۶ خانوار شامل ۶۰۵۸ نفر اسکان اضطراری پیدا کردند، ۱۰۲ نفر نیز از سیلاب رهاسازی شده‌اند.

۳- تاکنون با ۸۳ سورتی پرواز ۲ بالگرد امدادی هلال‌احمر، در ۳۰ روستای محاصره در سیل، خدمات‌رسانی لازم ارائه و ۴۳ محموله و ۱۹۲۹ بسته غذایی توسط بالگردهای هلال‌احمر در روستاهای غیرقابل دسترس، توزیع شده است. علاوه بر این تا امروز ۲۶ اسفندماه، بیش از ۶۵ هزار بطری آب، ۳۱ هزار قرص نان، بیش از ۲۳ هزار بسته غذایی ۱۰ روزه و ۷۲ ساعته، ۱۴۴۶ دستگاه چادر امدادی، ۳۴۷۹ تخته موکت، ۶۹۹۹ تخته پتو و بیش از ۱۱ هزار و ۸۱۱ کیلوگرم نایلون پوششی برای پیشگیری از نفوذ آب در میان متاثرین از سیلاب توزیع شده است.

۴- علاوه بر نیروهای جمعیت هلال‌احمر استان سیستان و بلوچستان، نیروهای هلال‌احمر ۵ استان خراسان شمالی، جنوبی، رضوی، یزد و کرمان برای کمک به حادثه دیدگان به منطقه اعزام شده‌اند.

۵- در حال حاضر ۳۳۲۰ امدادگر و نجات‌گر در منطقه در حال امدادرسانی به سیل زدگان هستند و در ۸۸۹ روستا امدادرسانی کرده‌اند.

۶- تاکنون بیش از ۶ هزار کودک از خدمات فضای دوستدار کودک تیم‌های سحر مستقر در مناطق آسیب‌دیده متأثر از سیل و آب‌گرفتگی، بهره‌مند شدند.

۷- خدمات امدادی در جنوب سیستان و بلوچستان پایان یافته است.

۸- عموم هموطنان نوع‌دوست می‌توانند کمک‌های نقدی خود به مردم سیل زده استان سیستان و بلوچستان را از طریق شماره‌گیری کد دستوری #١*١١٢* و یا واریز به شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۸۳۶۶۶۲۳۵ و شماره حساب ۴۱۰۱۰۳۴۷۴۱۶۶۶۶۶۲ به شبا IR۹۴۰۱۰۰۰۰۴۱۰۱۰۳۴۷۴۱۶۶۶۶۶۲ به نام جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، واریز کنند.

کد خبر 6056368

دیگر خبرها

  • پایان امدادرسانی هلال‌احمر در سیستان و بلوچستان
  • شهادت یک سرباز در مرز سیستان و بلوچستان
  • شهادت یکی از کارکنان وظیفه مرزبانی در هیرمند
  • پایان عملیات امدادی در سیل سیستان و بلوچستان
  • واریز عواید طرح کولبری برای ۲ هزار و ۴۰۰ خانوار هیرمندی
  • پایان عملیات امدادی در سیل سیستان و بلوچستان/ امدادرسانی به بیش از ۷۰ هزار نفر
  • پایان عملیات‌امدادی هلال‌احمر در سیل سیستان‌وبلوچستان
  • پایان عملیات امدادی هلال احمر در سیل سیستان‌وبلوچستان
  • پایان عملیات امدادی در سیل سیستان‌وبلوچستان
  • ارسال کمک‌های جامعه دریایی هرمزگان به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان