Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی حضور مردم در امداد به سیل‌زدگان را مظهر ایثار اجتماعی عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین احمد مازنی رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در مراسم جشن اعیاد شعبانیه «گلستانی های مقیم تهران» گفت: حرکت ائمه اطهار (ع) بر مدار حق بود و برای دفاع از حق در همه حال ایستادگی و مقاومت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درسی که از ائمه (ع) می آموزیم این است که در مسیر حق باشیم و در این مسیر ایستادگی کنیم.

مازنی افزود: ایران به عنوان کشور شیعه باید در همه امور به گونه ای عمل کند که الگو باشد. در مدیریت کلان کشور، نیروهای مسلح، دستگاه قضایی و همه دستگاهها باید با تاسی به ائمه اطهار در مسیر حق حرکت کنند.

رییس کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه ایران نشان داد که اهل منطق و گفت‌وگو است، تاکید کرد: ما نشان دادیم که اهل گفت‌وگو هستیم اهل منطقیم؛ اما آمریکایی ها چه کردند؟ همان کشوری که ما را متهم به حمایت از تروریسم می‌کند نشان داد نه اهل منطق است و نه مذاکره. آمریکا که خود بزرگترین حامی تروریستها است و از منافقین حمایت می کند میز مذاکره و گفتگو را رها کرد.

نماینده تهران ادامه داد: آمریکا با نوع حکومت‌ها کاری ندارد. با جمهوری اسلامی ایران به این دلیل که در مسیر حق طلبی قرار دارد دشمن است و پادشاهی سعودی را تایید می کند. صراحتا می گوید که عربستان گاو شیرده آمریکاست.

مازنی در ادامه به حادثه سیل در استانهای گلستان، خوزستان، لرستان و فارس اشاره کرد و گفت: در بحران سیل مردم در کنار هم قرار گرفتند و این نشانه همبستگی ملی است. در خوزستان جوانان با تن و بدن خود تلاش کردند که راه سیلاب را سد کنند. در استانهای دیگر نیز دیدیم که مردم چگونه به امداد سیل زدگان شتافتند.

عضو فراکسیون امید تصریح کرد: این حضور مردم مظهر ایثار اجتماعی است. یک زمان مردم در مقابل دشمن بعثی ایستادند و از کشور دفاع کردند و امروز در برابر حادثه تلخ سیل با حضور در مناطق سیل زده ایثارگرانه به کمک مردم سیل زده رفتند.

مازنی با اشاره به حضور خود در مناطق سیل زده استان گلستان گفت: در آق قلا یکی از علمای اهل سنت با صدای بغض آلود گفت که امروز معنای وحدت را می فهمم وقتی ابراز همدردی علمای شیعه را می بینم. آن عنصر انسجام بخش که مردم را به هم نزدیک می کند وحدت است.

وی تاکید کرد: دشمنان در فضای مجازی و در رسانه ها تلاش می کنند با ایجاد جنگ روانی که از موساد و سیا تغذیه می شوند مردم را از مسیر اتحاد خارج کنند و از مسیر حق طلبی دور کنند. اما شما دیدید که وقتی دشمن سپاه پاسداران را در فهرست گروه های تروریستی قرار داد در مجلس شورای اسلامی همه نمایندگان با لباس سپاه در صحن علنی حاضر شدند و مردم همدلانه از سپاه حمایت کردند. مطمئنیم تلاش های مذبوحانه آمریکا بی نتیجه خواهد بود چون مسیر حق طلبی ملت ایران ریشه در عاشورا دارد.

مازنی در ادامه با اشاره به ولادتهای ماه شعبان گفت: در بین مجموعه روایاتی که در باره ظهور حضرت مهدی(عج) مطرح است یکی از ماموریت های حضرت که بیش از همه مورد تاکید قرار گرفته پیاده کردن عدالت است. این موضوع با عناوین مختلف ذکر شده. در روایتی آمده است که زمین به دست حضرت مهدی(عج) پر از عدل و داد می شود همچنان که قبل از او پر از ظلم و ستم شده است. ظلم ستیزی و اجرای عدالت در عرصه های مختلف زندگی بشر مهمترین ماموریت حضرت بقیه الله است.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موضوع دیگری که درباره موعود در کلام معصوم بیان شده تحقق امنیت است که یکی از گمشده های بشر است. عدالت و امنیت هر دو از گمشده های بشر است و این دو به هم مرتبط هستند. نمی شود عدالت باشد اما امنیت نباشد و امنیت باشد اما عدالت نباشد. باید شرایط عمومی جامعه و زندگی فردی و خانوادگی امن باشد تا عدالت محقق شود.

مازنی افزود: موضوع دیگری که در روایات از ماموریتهای امام زمان ذکر شده گسترش دانش است. انسانها از نظر علمی و دانش رشد می کنند و در بعضی روایات آمده است که عقل انسان کامل می شود.

نماینده تهران تاکید کرد: ما اگر منتظر امام زمان هستیم همزمان با دعا برای تعجیل در ظهور باید بدانیم که تکلیف منتظران برای تحقق این سه اصل چیست. ما در زندگی باید در پی تحقق این سه ماموریت باشیم. زنان و مردان منتظر ظهور باید در ارتقاء دانش بکوشند. نمی شود که مدعی انتظار ظهور باشیم اما از دانش بی بهره باشم و یا به دنبال ارتقاء دانش نباشیم.

این نماینده اصلاح طلب تاکید کرد: ما در دنیا مدعی هستیم که پیرو پیغمبر و ائمه هستیم و به همین دلیل باید در همه ارکان جامعه ما عقلانیت حاکم باشد یعنی اگر دنیا عملکرد ما را بررسی می کند بگویند که بر اساس عقل برنامه ریزی شده است. ما وقتی به تاریخ نگاه می کنیم و عملکرد ها را مورد قضاوت قرار می دهیم؛ عملکرد حکام و سلسله ها را؛ اقدامات خوب را تحسین می کنیم و می گوییم که بر مبنای عقل است. بدانیم که امروز عملکرد ما در معرض قضاوت است. یعنی مردم و دنیا اقدامات ما را می سنجد و قضاوت می کند که بر مبنای عقلانیت بوده یا خیر.

وی با اشاره به اینکه سالروز میلاد منجی عالم حضرت مهدی (عج) روز سربازان گمنام امام زمان نامگذاری شده است افزود: امروز امنیت خود را مدیون سربازان گمنام امام زمان هستیم. مدیون نیروهای مسلح هستیم. عناصر ضد انقلاب تلاش کردند که مدیریت بحران را ناکارآمد جلوه دهند اما سربازان گمنام امام زمان با کشف و خنثی کردن توطئه های آنان مانع توفیق ضذ انقلاب و گروهکها شد.

مازنی با تاکید بر این مطلب که عدالت در تمام شئون جامعه باید جاری باشد گفت: عدالت در تمام شئون یعنی هر چیزی و هر کسی در جای خودش باشد و تبعیض ها باید از بین برود. اگر چنین نبود آن جامعه با انتظار فاصله بسیار دارد. جامعه ای که در آن رانت و اختلاس باشد نمی تواند ادعا کند که منتظر ظهور است.

نماینده تهران گفت: ما در انقلاب اسلامی سال ۵۷ گفتیم که کاخی ندیدیم الا اینکه کوخی در کنار آن پدید آید. امروز نمی توانیم بپذییریم که بعد از ۴۰ سال چنین کاخهایی ساخته شود. همه در هر جایی و هر بخشی که هستیم مسئولیم. هر کس که مسئولیت سنگین تری دارد وظیفه سنگین تری هم دارد.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: احمد مازنی سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۵۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غزه تفسیرکننده ضیافت‌الله، رسول‌الله کتاب‌الله، یدالله

همشهری،علی مهدیان؛ کارشناس حوزه و دانشگاه: اینکه رنگ او را می‌گیری، نشانه و آیه او می‌شوی، وجه و رخسار او می‌شوی. قدرت او، دست او و عظمت و اقتدار او را نشان خواهی داد. آن وقت هیبتت لرزه می‌اندازد بر دل دنیاطلبان و مستکبرین عالم. حالا ببینید علت ترس مستکبرین از پیرمرد نحیف گوشه جماران را. علت ترسشان‌ از جسم مجروح سیدعلی حکیم را. علت ترسشان از جسم مجروح شیخ احمد یاسین را. علت ترسشان از دخترکان بی‌پناه و زنان داغدیده و کودکان معصوم غزه را. می‌زنند چون می‌ترسند. جنایت می‌کنند چون می‌ترسند، وحشیگری می‌کنند چون می‌ترسند. از همین قدرت یداللهی غزه و این قدرت اصلی جبهه حق است. غزه چندین‌ماه بلکه سال‌هاست در ضیافت‌الله است. معنای رمضان است.
قدرت جبهه حق را لبیک به دعوت حق و حضور بر سفره مهمانی او شکل می‌دهد. اساس این قدرت را در لاحول و لاقوه الا بالله باید جست. در یدالله فوق ایدیهم. وارد مهمانی که می‌شوی به میزبان متصل می‌شوی، قدرت جبهه حق را اتصال ایمانی به رسول‌الله(ص) تبیین می‌کند. اتصال به قرآن که آن گوهر گرانبهای عظیم است، ثقل اکبر است. اتصال به «ثقل اکبر» یعنی اتصال به عمق عقل و عمق جان رسول‌الله.
حضرت امام خمینی(ره) وصیتنامه‌اش را اینگونه آغاز می‌کند: ‌اللهمَّ صلِّ علی محمدٍ و آلهِ خدایا بر پیامبر و آل او درود فرست. اینها که هستند؟ «مظاهر جمالِک و جلالِک» اینها نشان‌دهنده همه اوصاف تو هستند. چه نسبتی با قرآن دارند؟ «و خزائنِ اسرارِ کتابِک» اینها آن گنجینه‌هایی هستند که عمق اصلی قرآن تو هستند. گنجینه‌هایی که سرآغاز و منشأ و مبدأ قرآن توست. آری قرآن که متحد شدن حقیقی با او متحد شدن با همه ویژگی‌ها و صفات و اسم‌های توست. متصل شدن به آن اسم‌های برتر پنهانی، متصل شدن به توست؛ «الذی تجلّی فیه‌ الأَحدیه بِجمیعِ أسمائک حتّی المُسْتَأْثَرِ منها الّذی لایعْلَمُهُ غَیرُک».
هر میزان به قرآن وصل شویم به عمق جان اهل‌بیت(ع) و به عمق جان رسول‌الله نزدیک شده‌ایم.
حالا بیایید برویم پای سفره افطار غزه بنشینیم. سفره‌ای که بر خرابی‌های جنایت تمدن سیاه غرب و نفاق کثیف حاکمان مثلا مسلمان پهن شده و تلألو نور ضیافت‌الله را نشان می‌دهد. بیا پای قرائت کودکان و جوانان و زنان و مردان غزه بنشینیم. این قرائت را از قاری‌های خوش‌الحان مصری و سعودی نخواهی شنید. فقط و فقط اینجاست که صوت حزین و خوش‌الحانش عالم را فراگرفته. بیا پای درس تفسیر و تدبر غزه بنشینیم. این کلاس درس تفسیر را در الازهر و عالمان بی‌عمل نخواهی شنید.
غزه اینگونه با همه وجود به‌دست پیامبر(ص) دست داده و برای همین مظهر یدالله و جلوه قدرت اسلام شده. سوره حدید آیات ۲۸ و ۲۹ را دیده‌ای؟ وقتی خدای متعال می‌فرماید به رسول‌الله(ص) که وصل می‌شوید «وَآمِنُوا بِرَسُولِهِ یؤْتِکمْ کفْلَینِ مِنْ رَحْمَتِهِ وَیجْعَلْ لَکمْ نُورًا تَمْشُونَ بِهِ» به رحمت او و نور او وصل می‌شوید بعد مظهر قدرت او می‌شوید که «لِئَلَّا یعْلَمَ أَهْلُ الْکتَابِ أَلَّا یقْدِرُونَ عَلَی شَیءٍ مِنْ فَضْلِ‌الله وَأَنَّ الْفَضْلَ بِیدِ‌الله یؤْتِیهِ مَنْ یشَاءُ».

مخالفان خیال نکنند قدرت ندارید بلکه متصل می‌شوید به یدالله.
آنگاه در سوره فتح آیه ۱۰ می‌فرماید: «إِنَّ الَّذِینَ یبَایعُونَک إِنَّمَا یبَایعُونَ‌الله یدُ‌الله فَوْقَ أَیدِیهِم».
با تو دست بیعت که می‌دهند دست بیعت به خدا می‌دهند و اینگونه یدالله جلوه می‌کند.
ورود حقیقی در ضیافت الهی اینگونه است. ناامید شدن از این و آن و چشیدن طعم محرومیت و این ورود به مهمانی اوست و متصل شدن حقیقی به قرآن که جان رسول اوست و اینجاست که قدرت خدا و دست خدا از آستین محروم‌ترین و مظلوم‌ترین مردم عالم بیرون می‌آید. دریای نیل را می‌شکافد. همه اژدهایان تمدن وحشی غرب را از ابزار نظامی و رسانه‌ای همه را می‌بلعد و نشان می‌دهد کلمه‌الله هی العلیا.
قرآن را می‌خواهی بچشی، بدان لایمسه الا المطهرون، پاک باید شوی.
آینه شو جمال پری طلعتان طلب
جارو زن خانه سپس میهمان طلب
قرآن را می‌خواهی بچشی، بدان
فَإِذَا قَرَأْتَ الْقُرْآنَ فَاسْتَعِذْ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ
باید بجنگی با شیطان. در میانه جهاد «اقرا و ارق» بخوان و بالا بیا. رشد کن بر قله بایست.
غزه مظهر رمضان است، مظهر ضیافت‌الله، مظهر رسول‌الله است، مظهر ثقل اکبر و کتاب‌الله و به همین سبب است که مظهر یدالله است. او در ذروه استقامت می‌ایستد، در قله قدرت ایمان انسانی، در بلندای ظهور قدرت توحید بر همه مدعیان قدرت در این دنیای پست و حقیر.

کد خبر 839461 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها مردان امام خمینی آنلاین‌ میهمان فلسطین زنان

دیگر خبرها

  • قاضی زاده هاشمی : تمام قوانین حوزه ایثار و شهادت در دولت سیزدهم اجرا شده است + فیلم
  • ارسال کمک‌های غیرنقدی هلال‌احمر مرکزی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • مردم غزه نماد و مظهر مقاومت در طول تاریخ هستند
  • کمک‌های غیرنقدی هلال احمر قزوین به سیل زدگان سیستان و بلوچستان
  • مردم استان سمنان به کمک سیل زدگان سیستان آمدند
  • روایتی از مقاومت و ایثار ستودنی مردم چادگان
  • کمک ۸۱ میلیارد ریالی مردم به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • کمک‌ 81 میلیارد ریالی مردم به سیل زدگان سیستان و بلوچستان
  • غزه تفسیرکننده ضیافت‌الله، رسول‌الله کتاب‌الله، یدالله
  • احمد مازنی فعال سیاسی اصلاح‌طلب: جامعه ایران روی بشکه باروت قرار گرفته است