Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-19@10:42:34 GMT

کدام کشورها به سیل‌زدگان ایران کمک کردند؟

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۵۷۳۸

کدام کشورها به سیل‌زدگان ایران کمک کردند؟

سیل ویرانگر، نگاه جهان را به استانهای ویران‌شده ایران، خیره کرد. لزوم کمک‌رسانی به سیل‌زدگان درحد و مقیاس جهانی، باعث شد تا در کشورهای زیادی، مردم و دولت، دست در دست هم بدهند تا برای کاهش درد مردم سیل زده، اقدام کنند.

در ایران هم چهره‌های مذهبی و مورد رجوع مردم اعلام کردند می‌توان بخشی از وجوهات شرعی را به سیل‌زدگان اهدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجازه آیت‌الله صافی برای دادن بخشی از سهم امام به سیل‌زدگان، بخشی از مجوزات شرعی است که در روزهای اخیر از سوی مراجع تقلید صادر شده است.

مردم در ایران، شق‌القمر کردند و اینفوگراف کمک‌های مردم نشان می‌دهد رکوردشکنی بسیج مردمی برای بازسازی مناطق سیل‌زده، بی‌نظیر بوده است.

با این همه، تحریم‌های آمریکا باعث شد تا ایران نتواند از کمک‌های نقدی خارجی برای کاهش مشکلات سیل‌زدگان برخوردار شود. توضیح رئیس هلال احمر درباره دریافت کمک خارجی برای سیل‌زدگان نشان می‌دهد هیچ‌گونه کمک نقدی از سوی خارجی‌ها، امکان ارسال به ایران را نداشته است. حتی اطلاعیه رسمی هلال احمر درباره دریافت‌نکردن کمک‌های نقدی خارجی هم صادر شد تا نشان دهد تحریم‌های آمریکایی چقدر می‌تواند غیرانسانی و ضدبشری باشد.

رفتار غیرانسانی آمریکا در تحریم کمک‌های بشردوستانه به سیل‌زدگان ایرانی باعث شد گوترش درباره کمک به سیل‌زدگان واکنش نشان دهد و بگوید باید این کمک‌ها از تحریم مستثنی شود.

در داخل کشور هم واکنش‌های متعددی درباره تحریم کمک‌های بشردوستانه برانگیخته شد. از جمله رئیس جامعه پزشکان تحریم کمک به سیل‌زدگان را محکوم کرد.

البته برخی نهادهای بین‌المللی حقوق بشری توانستند با وجود تحریم‌های آمریکا کمک‌های خود را به ایران برسانند. از جمله محموله کمک‌های یونیسف به کودکان سیل‌زده ایرانی به کشور وارد شد و به دست کودکان سیل‌زده رسید. همچنین توضیح اروپا برای ارسال کمک به سیل‌زدگان ایرانی نشان داد این کشور تمایل زیادی دارد برای کمک به سیل‌زدگان، اقدامات بشردوستانه خود را اجرایی سازد. در این راستا کمک ۱.۲ میلیون یورویی اتحادیه اروپایی امکان ارسال به ایران پیدا کرد که البته واکنش‌های مختلفی را در کشور برانگیخت.

عده‌ای از مردم نیازمند و سیل‌زده، از این کمک اروپایی‌ها قدردانی کردند و برخی سیاسیون که ظاهرا قصد حضور در انتخابات آینده ریاست جمهوری را دارند، چندان روی خوش به این اتفاق نشان ندادند. فتاح هم گفت اتحادیه اروپایی با کمک ناچیزش به ملت ایران اهانت کرد. اینجاست که برخی افراد برای یافتن راه حلی جهت تامین منابع مالی بازسازی مناطق سیل‌زده، طرح دادند، از جمله برخی نمایندگان مجلس ۴ پیشنهاد دادند تا دولت برای جبران خسارات سیل از منابع مالی خاصی استفاده کند!

کمک‌های خارجی در راه استان‌های سیل‌زده

شاید اولین کمک‌های خارجی به استان‌های سیل‌زده از سوی همسایه غربی رسید. کاروان امدادی نجبای عراق چند روز پس از فرونشستن سیل در لرستان، وارد کشور شد و پس از آن، حشد الشعبی هم کمک‌های خود را به ایران ارسال کرد. تصاویری که از اولین محموله کمک عراقی‌ها در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، باعث شد تا دیگر مقامات بین‌المللی هم هوشیار شوند و آستین‌ها را بالا بزنند. از جمله پاپ فرانسیس ۱۰۰ هزار یورو به سیل‌زدگان اهدا کرد.

کشورهای منطقه و همسایگان مرزهای آبی کشور هم برای کمک‌رسانی اعلام آمادگی کردند و عربستان و امارات هم گفتند کمک‌هایی را برای سیل‌زدگان ارسال می‌کنند. پس از مدتی این وعده‌ها محقق شد و حتی عربستان اعلام کرد وزن کمک‌های این کشور به سیل‌زدگان ایران ۹۵ تُن شده است.

سایر کشورهای منطقه از جمله عمان هم در این امر بشردوستانه مشارکت کردند و در نهایت، سه فروند هواپیمای نظامی هم کمک‌های عمان را به ایران رساندند. همسایه شمالی ما به شکل دیگری کمک رساند. اهالی جمهوری آذربایجان اما کمک‌های خود را به صورت زمینی برای سیل‌زدگان ارسال کردند.

ولی در بین همسایگان، پاکستانی‌ها شاید از منظر خاصی، استثنا بودند. آنها در مساجد آستین بالا زدند و برای سیل‌زدگان ایرانی کمک جمع کردند. غیرت مذهبی پاکستانی‌ها و تصاویر متعددی از جمع‌آوری کمک برای سیل‌زدگان در پاکستان منتشر و باعث شد تا هواپیماهای متعددی از کمک‌های مردم مسلمان این کشور پر شده و به مقصد ایران بارگیری شود. پس از چند روز نماینده نیروهای مسلح خبر داد پاکستان یک فروند هواپیما را برای رساندن کمک‌های خود مهیا کرده است که البته بعدا کمک‌های پاکستانی‌ها به ۲ هواپیما رسید.

کویت هم یک محموله از کمک‌های خود را برای سیل‌زدگان ارسال کرد و البته کویت باز هم کمک فرستاد و دومین محموله کمک‌هایش به دست سیل‌زدگان رسید و پس از مدتی هم هلال احمر کویت جزئیات کمک این کشور به سیل‌زدگان را منتشر کرد.

کشور دیگری که در این کار بزرگ شرکت کرد، روسیه بود که ۴ کامیون کمک فرستاد. البته کامیون‌های روسی به صورت زمینی، کمک‌های روس‌ها را برای سیل‌زدگان آوردند.

اروپایی‌ها هم سعی کردند از قافله عقب نمانند و فرانسه هم کمک‌های خود را به صورت هوایی فرستاد. همچنین آلمان کمک‌های خود را برای سیل‌زدگان فرستاد. در این میان فیلم فرود هواپیمای کمک‌های آلمان به سیل‌زدگان در شبکه‌های اجتماعی با استقبال زیاد کاربران مواجه شد. ولایتی هم گفت کمک‌های ایتالیایی‌ها به فاصله یک روز به ایران رسیده است. همچنین  چین گفت برای کمک به سیل‌زدگان ایران آماده است./ خبرآنلاین

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۵۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع کمک های پست بانک ایران در میان سیل زدگان روستاهای سیستان و بلوچستان

  امتداد - توزیع بسته های کمکهای غذایی پست بانک ایران در میان سیل زدگان استان سیستان بلوچستان ، با همت مدیریت و کارکنان پست بانک استان ،  در شهرستان دشتیاری بخش پلان روستای یعقوب زهی ۱۴۰ بسته ، شهرستان چابهار بخش پیرسهراب روستاهای عورکی جمابازار وملاعبدالرحمن بازار  ۱۳۰ بسته و شهرستان چابهار بخش پیرسهراب روستای ملامحمدداد ۱۲۰ بسته توزیع شد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، ادامه توزیع کمک های پست بانک ایران در میان سیل زدگان روستاهای سیستان و بلوچستان

در ادامه توزیع  کمک های پست بانک ایران در میان سیل زدگان استان سیستان بلوچستان ، با همت مدیریت و کارکنان پست بانک استان ، نسبت به توزیع بسته های کمکهای غذایی در روستاهای هاکران بخش بنت نیک شهر ۶۰ بسته و شهرستان قصرقند بخش تلنگ روستای دنسر تلنگ اقدام شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • غریب‌آبادی: ایران برای رسیدگی به مسائل داخلی خود ذیصلاح است
  • ایران برای رسیدگی به مسائل داخلی خود ذیصلاح است/سوءاستفاده کشورهای غربی از ناآرامی‌ها ۱۴۰۱
  • ایران برای رسیدگی به تمامی مسائل داخلی خود ذی‎صلاح است
  • هواشناسی ایران| ورود سامانه بارشی جدید به کشور / کدام استان‌ها بارانی خواهد بود؟
  • کدام استان‌ ها بیشترین نرخ بیکاری را دارند؟
  • کدام شهرها در تعطیلات نوروز بارانی هستند؟ | هشدار قرمز هواشناسی در چند استان | در این چند روز به هیچ عنوان سفر نکنید!
  • بازگشت بیش از ۱.۵ میلیون افغانستانی از سایر کشورها به وطنشان
  • برگزاری مشترک جشن نوروز از سوی ۱۰ کشور در آلمان
  • توزیع کمک های پست بانک ایران در میان سیل زدگان روستاهای سیستان و بلوچستان
  • قدردانی از آفریقای جنوبی به خاطر طرح دعوی علیه رژیم صهیونیستی