Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-03-19@02:08:35 GMT

اثرات سیل بر تولید گندم و برنج در کشور

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۵۷۷۸

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تأثیر سیل بر میزان تولید برنج و گندم در کشور را تشریح کرد.
علی ابراهیمی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی درباره خسارت سیل به مزارع گندم و کاهش میزان تولید، اظهار داشت: در جلسه‌ای با وزیر جهاد کشاورزی و مسئولان این وزارتخانه، برآورد شد که خسارت سیل در بخش گندم کشور حدود یک‌میلیون و 200هزار تُن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه در استان‌هایی که بارندگی مناسب بوده، میزان تولید گندم، در مزارع دیم افزایش می‌یابد، افزود: مزارع دیم با توجه به افزایش تولید، کمبود به‌وجودآمده در زمینه گندم را به‌دلیل سیل اخیر جبران می‌کنند.

تأثیر سیل بر میزان تولید گندم و برنج چقدر است؟

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با تأکید بر اینکه "در زمینه تولید برنج نیز در سال جاری دچار کمبود نخواهیم شد"، اضافه کرد: در برخی استان‌ها به‌دلیل سیل، به شالیزارها آسیب وارد شده است، اما به‌دلیل افزایش بارش در سایر استان‌هایی که امکان کاشت برنج وجود دارد، قطعاً میزان برداشت برنج بالا خواهد رفت.

نماینده مردم شازند در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: سیل اخیر بر میزان تولید برخی از میوه‌ها مانند مرکبات اثر منفی داشته و ممکن است در این زمینه با کمبود تولید مواجه شویم.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: گندم برنج سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۵۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴.۵ تن سم بین کشاورزان استان یزد توزیع شد/ مشکل تامین کود نداریم

محمدحسن زارعیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه سهمیه کود کل کشور در سال جاری ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تن بوده است، اظهار کرد: از این میزان، ۳۲ هزار و ۵۱۴ تن به استان یزد اختصاص یافته است.

وی عنوان کرد: از میزان، ۲۷ هزار و ۴۶۰ تن به استان تحویل داده شده و از این مقدار تحویل شده، ۲۱ هزار و ۶۴۰ تن توسط ۶۰ کارگزار استان به کشاورزان تحویل داده شده است.

زارعیان ادامه داد: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان یزد علاوه بر تامین کود، مسئولیت تأمین و توزیع سم برای کشاورزان را نیز بر عهده دارد، در سال جاری ۴ هزار و ۴۱۷ کیلو سم در استان یزد توزیع شده است.

وی یادآور شد: استان یزد دارای سه کارخانه تولید کننده کود است که یکی از این واحدها بزرگترین تولیدکننده کود سوپرفسفات تریپل در کشور با ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار تن کود در سال است که موفق شده در سال جاری ۳۲ هزار تن کود را تولید و به چرخه توزیع کشور وارد کند.

مدیر شرکت خدمات حمایتی ادامه داد: در سال جاری حدود ۷ هزار تن انواع کود کشاورزی برای کشت پاییزه بین کشاورزان توزیع شده که این میزان رشد ۲۳ درصدی را به نسبت سال قبل نشان می دهد و هیچ کمبودی بابت تامین کود در استان نخواهیم داشت.

کد خبر 6056158

دیگر خبرها

  • آش بلغور گندم، یک آش خوشمزه و مقوی برای افطار 
  • میزان تولیدات بخش دام و طیور قم افزایش می‌یابد
  • افزایش تولید داخلی و کاهش واردات غلات از بندر امام خمینی
  • صنعت فولاد همچنان پیشتاز در مصرف چندبرابری برق!
  • تولید بیش از ۶ هزار تن گوشت مرغ در بوشهر
  • ختم بخیر شدن ماجرای گندم، چای و گوشت
  • هشدار به وزیر جهاد کشاورزی /قیمت برنج دوباره اوج می‌گیرد؟
  • تجاوز صهیونیست‌ها به غزه و اثرات فاجعه‌بار بر خاک، آب و هوا
  • ۴.۵ تن سم بین کشاورزان استان یزد توزیع شد/ مشکل تامین کود نداریم
  • رشد ۶۶ درصدی توسعه گلخانه‌های رزن