Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-16@07:30:57 GMT

سرلشگر حسین سلامی کیست؟

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۶۰۳۸

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، سردار سرلشگر حسین سلامی متولد سال ۱۳۳۹ در گلپایگان است، وی همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی وارد دانشگاه علم و صنعت شد و در سال ۱۳۵۹ به سپاه پاسداران پیوست و راهی جبهه های جنگ شد.

سردار سلامی در طول دوران جنگ در کردستان و عمدتاً در جبهه جنوب در مسئولیت‌های رزمی و مختلف در لشکرهای ۲۵ کربلا، ۱۴ امام حسین و قرارگاه دریایی نوح در کنار رزمندگان اسلام بوده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پس از پایان جنگ دوره دانشکده فرماندهی و ستاد را گذراند و فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی از دانشگاه آزاد اسلامی گردید. جانشین جدید فرمانده کل سپاه همزمان با تدریس در دانشکده فرماندهی و ستاد سپاه، از دانشگاه علم و صنعت نیز فارغ‌التحصیل شد. سردار سلامی مؤسس و فرمانده دوره عالی جنگ از سال ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۶ بوده و از سال ۱۳۷۶ الی ۱۳۸۴ در سمت معاون عملیات ستاد مشترک سپاه اشتغال به خدمت داشته‌است.

از جمله مسئولیت‌های سردار به قرار زیر می‌باشد:

مسئول عملیات قرارگاه دریایی نوح در جنگ ایران و عرلق

فرمانده دانشکده دافوس از سال ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۶

معاون عملیات ستاد مشترک سپاه از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۴

فرماندهی نیروی هوایی سپاه پاسداران از سال ۱۳۸۴ تا ۱۲ مهرماه ۱۳۸۸

عضو کنونی هیئت علمی دانشگاه عالی دفاع ملی

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سال ۱۳۸۸ تا اول اردیبهشت ۱۳۹۸

سرپرست معاونت هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از تیر تا شهریور ۱۳۹۷

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اشتغال جنگ دانشگاه علم و صنعت رهبر معظم انقلاب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۶۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرلشکر سلامی: رژیم صهیونیستی از هر نقطه به منافع ما حمله کند، آن‌ها را مورد تهاجم متقابل قرار خواهیم داد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران در رابطه با حمله موشکی و پهپادی ایران علیه اسرائیل اظهار کرد: رژیم صهیونیستی از هر نقطه به منافع و شخصیت‌ها و شهروندان ما حمله کند ما آن‌ها را مورد تهاجم متقابل قرار خواهیم داد.

فرمانده کل سپاه تاکید کرد: تصمیم داریم یک معادله جدید بسازیم من بعد رژیم صهیونیسیتی به منافع ، دارایی وشخصیت و شهروندان ما حمله کند ما از مبدا جمهوری اسلامی ایران اورا مورد تهاجم متقابل قرار خواهیم داد و عملیات وعده صادق نمونه برجسته و کاملا واضحی  از این معادله جدید است.

وی افزود: ده‌ها پهپاد و موشک‌های کروز و بالستیک در فواصل زمانیِ مناسب توانستند ائتلاف پدافند هواییِ آمریکا، فرانسه و رژیم صهیونیستی را کم‌کارآمد کنند و به اهداف دقیق موردنظر ما در عمق رژیم صهیونیستی اصابت کنند.

سرلشکر سلامی با تأکید بر اینکه توصیه‌ام به رژیم صهیونیستی این است از رفتارهای گذشتۀ خود دست بردارد و از این حرکت عبرت بگیرد، اضافه کرد: اگر هر واکنشی نشان بدهد مطمئنا واکنش ما بر اساس تجربۀ جدیدی که از تواناییِ او به‌دست آوردیم بسیار سخت‌تر خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اکنون نوبت زینبیان است
  • فرمانده گردان لوتی‌های دفاع مقدس کیست؟ |‌ عکس
  • درون اتاق جنگ ایران و لحظه آغاز حمله به اسرائیل
  • کدام فرماندهان بلندپایه نظامی در اتاق عملیات حمله موشکی به اسرائیل حضور داشتند؟ /سردار سلامی فرمان حمله را صادر کرد
  • (ویدئو) لحظۀ شروع عملیات سپاه با دستور سردار سلامی
  • فرمانده سپاه: عملیات بیش از انتظار موفق بود | توصیه سرلشکر سلامی به اسرائیل
  • سرلشکر سلامی: رژیم صهیونیستی از هر نقطه به منافع ما حمله کند، آن‌ها را مورد تهاجم متقابل قرار خواهیم داد
  • سلامی: عملیات وعده صادق بیش از انتظار موفق بود (فیلم)
  • سرلشکر سلامی: عملیات بیش از انتظار موفق بود / توصیه به اسرائیل
  • سرلشکر سلامی: رژیم صهیونیستی واکنشی نشان دهد جواب ما سخت‌تر خواهد بود