Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در دیدار نخست وزیر پاکستان که در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد، ابراز کرد: به جنابعالی که سفر خود به ایران را با استعانت از حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(علیه‎السلام) آغاز و متبرک کردید، خوشآمد می‌گویم. یقیناً الطاف خاصه حضرت علی بن موسی الرضا(علیه‎السلام) شامل حال دو ملت خواهد بود و جنابعالی نیز از برکات آن بهره‌مند خواهید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: ایمان و اعتقاد دینی در مردم پاکستان یک اعتقاد ریشه‌دار و خالص است و اوج این ایمان در ابراز ارادت آنان چه شیعه و چه سنی به پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت طاهرین ایشان متجلی است.

تولیت آستان قدس رضوی ابراز کرد: محبت مردم پاکستان به انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای یک پدیده بی‌نظیر و فرصت استثنایی برای گسترش همکاری‌های دو کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با بیان اینکه ارتباط دو ملت ایران و پاکستان فراتر از همسایگی و یک ارتباط برادرانه است. تصریح کرد: مهمترین زمینه برای تقویت ارتباطات دو ملت، عشق و ارادت به پیشگاه مقدس حضرت علی بن موسی الرضا(علیه‌السلام) است.

وی گفت: زائران عزیز پاکستانی که بیشترین زائران خارجی این آستان مقدس هستند، در مشهد و در این آستان ملکوتی در خانه خود و در میان برادرانشان هستند و احساس غربت ندارند.

وی اظهار کرد: نگاه استعمار به منطقه شبه قاره همیشه نگاه دست‌اندازانه بوده است و برای هموار کردن دست‌اندازی‌های خود سرمایه‌گذاری ویژه‌ای بر اختلاف‌افکنی‌های قومی و مذهبی داشته‌اند.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: بهترین زمینه برای خنثی کردن توطئه‌های تفرقه‌افکنانه مستکبران و قطع دست استعماری آنها از منطقه، تقویت مشترکات ایران و پاکستان بویژه اشتراکات معنوی و در رأس آنها ابراز ارادت به حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(علیه‌السلام) از طریق تسهیل زیارت زائران پاکستانی است.

حجت الاسلام والمسلمین مروی گفت: آستان قدس رضوی از طریق وزارت امور خارجه کشورمان تسهیل زیارت عزیزان پاکستانی را با جدیت دنبال می‌کند. همچنین برای تسهیل زیارت اربعین و عبور عزیزان‌مان از مرز میرجاوه به مقصد کربلای معلی برنامه‌هایی در چند سال گذشته داشته‌ایم که این برنامه‌ها با قدرت ادامه خواهد یافت.

همچنین «عمران خان» نخست وزیر پاکستان در این دیدار با تأکید بر اینکه پاکستان می‌خواهد روابط خود با ایران را به سطح عالی برساند. گفت: من در دوران مسئولیت خود تمام تلاشم را می‌کنم تا روابط با ایران را به بهترین سطح ممکن برسانم.

وی دلیل بسیاری از مشکلات پیش روی امت مسلمان را فاصله گرفتن از آموزه‌های ناب اسلام خواند و تصریح کرد: پاکستان از دوران سختی در حال عبور است و ما می خواهیم طبق اصول و آموزه‌های نبوی کشور را اداره کنیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آستان قدس رضوی ایران ایران و پاکستان پاکستان مسلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۶۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی پشتوانه تمامی فتنه‌ها است

امام جمعه بجنورد به تشریح برخی از جنایات رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت: این رژیم پشتوانه و پشتیبان تمامی فتنه‌ها است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا نوری امروز _جمعه سی‌ویکم فروردین_ در خطبه‌های نماز جمعه بجنورد اظهار کرد: سپاه پاسداران با حمایت‌های ارتش و دستور حکیمانه مقام معظم رهبری عملیاتی دفاعی علیه رژیم صهیونیستی انجام داد و این رژیم صهیونیستی بود که آغازگر جنگ بود.

وی افزود: رژیم صهیونیستی ۴۰ سال است که علیه ایران اسلامی فتنه‌گری می‌کند و در بسیاری از ناامنی‌ها دست دارد.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه رژیم صهیونیستی پشت تمامی توطئه‌ها قرار دارد، گفت: شهادت شهید سلیمانی و ۱۸ نفر از فرماندهان و سرداران ما از جمله این توطئه‌ها است و در آخرین مورد توطئه حمله به کنسولگری ایران از دسیسه‌ها بود.

نوری گفت: نظام جمهوری اسلامی در مقابل با آنان برخوردی سخت کرد. رژیم صهیونیستی در غزه کودکان و زنان بی گناه زیادی را شهید کرد و این جنگ بسیار طولانی شده است.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی از قبل تنبیه را عنوان کرده بود، گفت: این موشک باران ایران در حالی بود که همه قدرت‌های جهان پشت اسرائیل بودند، ایران توانست به مناطق مهم و پایگاه‌های جاسوسی اسرائیل موشک پرتاب کند و این نشان از قدرت ایران اسلامی است و این موشک باران در حالی است که همه احزاب و قدرت‌های جهان گرد هم آمده بودند.

امام جمعه بجنورد گفت: ما ساختمان‌های مسکونی را موشک باران نکردیم، بلکه پایگاه‌های مهم که از آنان مراقبت می‌کردند را هدف قرار دادیم.

کد خبر 745959

دیگر خبرها

  • سپاه پاسداران همواره توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده است
  • رژیم صهیونیستی پشتوانه تمامی فتنه‌ها است
  • زمینه رشد و شکوفایی استعدادهای فرزندان بی سرپرست فراهم شود
  • توانمندسازی مددجویان کمیته امداد در سه محور اشتغال، مسکن و فرهنگی
  • روابط دوستانه ایران و روسیه زمینه ساز تقویت مناسبات است
  • روابط دوستانه ۲ کشور زمینه ساز تقویت مناسبات است
  • تاکید وزیر دفاع پاکستان بر تقویت همکاری‌های امنیتی و ضدتروریسم با ایران
  • ناریجه؛ کترینگ و تهیه غذا در زمینه سفارش‌گیری غذای سازمانی
  • رژه روز ارتش در بوشهر برگزار شد
  • تربیت معلم مهمترین گام در مسیر تقویت تربیت دینی در مدارس است