Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  آرش بهاروند مدیرکل هواشناسی استان مرکزی گفت: دمای هوا روز‌های سه شنبه و چهارشنبه، سوم و چهارم اردیبهشت بین ۷ تا ۱۰ درجه سردتر می‌شود.

عقیلی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: در حال حاضر درختان در مرحله گل دهی هستند و لازم است باغداران یک روز قبل از وقوع سرما از کود‌های اسید آمینه ضد تنش بصورت محلول پاشی در بالای تاج درختانی که در مرحله گل هستند استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بازبینی پوشش گلخانه و اطمینان از سالم بودن آن، متعادل نمودن دمای محیط گلخانه، تمهیدات لازم برای جلوگیری از یخ زدگی مخازن داخل گلخانه، مجهز کردن سیستم گرمایشی به مشعل‌های دوگانه سوز، عایق بندی لوله‌های سوخت و آب، ذخیره سازی مایع در واحد‌های گاز و کنترل کارکرد صحیح سیستم‌های اتوماسیون را به منظور جلوگیری و به حداقل رساندن خسارات ناشی از سرما را به باغداران و گلخانه داران توصیه کرد.

انتهای پیام / م

توصیه های کشاورزی درباره سرمازدگی را جدی بگیرید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی هشدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۶۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات مبارزه با سن در ۲۹ هزار هکتار از مزارع قم آغاز شد

رضا لطیفی‌زاده گفت: از ۲ ماه قبل پیگیری‌های لازم برای تامین و آماده کردن گروه‌های پهپادی و سایر ادوات مورد نیاز برای اجرای عملیات مبارزه با سن در قم انجام شده‌است.

 مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی قم با اشاره به فعالیت ۱۶ شبکه مراقبت کشاورزی در قم، افزود: شبکه‌های مراقبت ما در تمامی مناطق استان حضور دارند و از مزارع بازدید می‌کنند، همچنین کارشناسان ما توصیه‌های لازم برای مبارزه به سن را به کشاورزان ارائه داده و زمان‌مناسب سمپاشی را به اطلاع آنان می‌رسانند.

او ادامه داد: علاوه بر ظرفیت شبکه‌های مراقبت، تعداد ۱۰ گروه پهپادی با در اختیار داشتن ۱۵ دستگاه پهپاد، تعداد ۹۷ دستگاه سمپاش توربولاینر و ۱۵۰ دستگاه سمپاش مخزنی و پشت تراکتوری در اجرای طرح مبارزه با سن استان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لطیفی‌زاده گفت: در کنار کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی، شرکت‌ها، اشخاص و گروه‌های تخصصی نیز در زمینه مبارزه با سن در قم فعالیت می‌کنند.

 مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی قم تاکید کرد: ناظران ما با جدیت بر نحو اجرای عملیات مبارزه با سن نظارت دارند تا در زمان تحویل گندم به سیلو‌ها کیفیت آن در بهترین حالت ممکن باشد.

او ادامه داد: اجرای عملیات مبارزه با سن در استان قم تا خردادماه سال آینده ادامه خواهد یافت و در این مدت کارشناسان و ناظران سازمان جهاد کشاورزی استان از همه مزارع بازدید و وضعیت اجرای طرح را کنترل می‌کنند.

۱۰۴ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان قم وجود دارد، از این میزان به طور میانگین ۶۴ هزار هکتار به زیر کشت می‌رود که ۴۲ هزار هکتار آن مزرعه و ۲۲ هزار هکتار آن باغ است.

بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان در سال ۸۰۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی، باغی، دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی را روستاییان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تن‌هایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف قم را به خود اختصاص داده‌است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • پهپاد یکی از روش‌های نوین در سم‌پاشی مزارع کشاورزی است
  • خسارت سرمازدگی به باغات چغاله خفر + فیلم
  • عملیات مبارزه با سن در ۲۹ هزار هکتار از مزارع قم آغاز شد
  • سرمازدگی در کمین باغات چهارمحال‌وبختیاری/ زمستان گرم علت اصلی سرمازدگی درختان
  • تأمین میوه شب عید از باغات استان
  • باغداران از نهال شناسه دار در باغات استفاده کنند
  • افزایش کشاورزی در حوضه آبریز ارومیه/ احداث باغات در اراضی شیبدار دریاچه ارومیه
  • از تولید ذرت تا اجرای طرح جهش تولید در مزارع فارس
  • آلودگی ۱۹۰ هکتار از مزارع استان بوشهر به کرم برگ‌خوار
  • تصاویر| مزارع کلزا