Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@02:46:39 GMT

کشت برنج در کهگیلویه و بویراحمد محدود می شود

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۶۲۲۶

کشت برنج در کهگیلویه و بویراحمد محدود می شود

گچساران- ایرنا- مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شروع کشت برنج در استان گفت: طرح محدودیت کشت این محصول براساس راهبرد سازمان جهاد کشاورزی در یک برنامه چند ساله اجرا می شود.

عیسی راستین نسب روز یکشنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:برای تحقق این امر امسال هیچ گونه حمایتی از سوی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای شالیکاران به ویژه از نظر کود و سم انجام نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ابراز داشت: سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به دنبال کشت جایگزین محصولاتی مانند حبوبات برای برنج در استان است.
راستین نسب توضیح داد: محدودیت کشت برنج در کهگیلویه و بویراحمد و دیگر نقاط کشور به جز چند استان اقدامی در راستای کاهش بروز پدیده کم آبی و جلوگیری از اُفت آب های سطحی است.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: پارسال حدود سه هزار هکتار از شالیزارهای این استان زیر کشت برنج رفت در حالی که سال 1396 بیش از پنج هزار هکتار برنج کشت شده بود.
وی بیان کرد: با توجه به مصرف زیاد آب برای کشت محصول برنج امسال شالیکاران تنها در حاشیه رودخانه‌ها اقدام به کشت برنج کنند.
سالانه 910 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود.
این استان 270 هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که 160 هزار هکتار آن زراعی است.
استان 713 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد 30 تا 50 هزار نفر بهره بردار حوزه کشاورزی دارد.
8143/1662

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد محدوديت كشت برنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۶۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«کرم برگ‌خوار» مزارع استان بوشهر را تهدید می‌کند

کبری توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: آفت کرم برگ‌خوار پاییزه با دامنه میزبانی وسیع، یکی از مهمترین و خسارت‌زاترین آفات است که اخیراً حضور و بروز خسارت آن در مزارع ذرت استان مشاهده و تأیید شده و با توجه به قدرت تخریب این آفت نیاز است تدابیر لازم برای مبارزه با آن اندیشیده شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: مهم‌ترین میزبان آفت کرم برگ‌خوار پاییزه، گیاهان علوفه‌ای هستند که می‌تواند یک تهدید مهم برای بخش کشاورزی و دامداری باشد.

وی بیان کرد: تاکنون ۱۹۰ هکتار از مزارع ذرت کشت شده استان در ۲ شهرستان عسلویه و دشتستان که غالباً در مراحل ابتدایی رشد هستند به آفت آلوده شده و پیش بینی می‌شود سطح آلودگی به ۴۰۰ هکتار افزایش یابد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: سطح پایش مزارع استان به خصوص مزارع گندم، ذرت و سبزی و صیفی ۶۵ هزار و ۱۳۰ هکتار است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی تصریح کرد: با توجه به رفتار تهاجمی، قدرت پروازی، تولیدمثلی بالا و دامنه میزبانی گسترده این آفت نیاز است مدیریت بحران استانداری و همه نهادها متولی همکاری لازم در زمینه تأمین اعتبار و نهاده را با جهاد کشاورزی داشته باشند.

کد خبر 6056035

دیگر خبرها

  • سند دار شدن یک هزار و ۲۵۷ هکتار از اراضی کشاورزی نیشابور 
  • وضعیت قرمز هواشناسی، مرخصی مدیران جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد را لغو کرد
  • شالیکاران مازندرانی فعلا نشاکاری نکنند
  • تامین کالاهای اساسی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان
  • توزیع ۷۸۰ تن برنج و ۱۰۰۰ تن گوشت در بازار لرستان
  • هشدار به وزیر جهاد کشاورزی /قیمت برنج دوباره اوج می‌گیرد؟
  • از تولید ذرت تا اجرای طرح جهش تولید در مزارع فارس
  • افزایش دو برابری سطح گلخانه‌ها در کردستان
  • آلودگی ۱۹۰ هکتار از مزارع استان بوشهر به کرم برگ‌خوار
  • «کرم برگ‌خوار» مزارع استان بوشهر را تهدید می‌کند