Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@10:24:38 GMT

نخست وزیر پاکستان مشهد را به مقصد تهران ترک کرد

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۶۲۶۱

نخست وزیر پاکستان مشهد را به مقصد تهران ترک کرد

مشهد- ایرنا- نخست وزیر پاکستان بعد از سفری چند ساعته به مشهد و زیارت مرقد مطهر امام رضا (ع) شامگاه یکشنبه و در ساعت 20 این شهر را به مقصد تهران کرد.

به گزارش ایرنا، 'عمران خان' نخست وزیر پاکستان در نخستین سفر خود به ایران پس از بر عهده گرفتن سمت نخست وزیری همچنین با استاندار خراسان رضوی و تولیت آستان قدس رضوی دیدار و گفت و گو و از موزه آستان قدس رضوی نیز بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نخست وزیر پاکستان در دیدار چند ساعته خود از مشهد بر گسترش روابط با ایران به ویژه در بخش گردشگری تاکید کرد و گفت: امیدوارم با برقراری امنیت در افغانستان زمینه سفر زمینی اتباع پاکستان به ایران و به ویژه به مشهد از طریق خاک افغانستان فراهم شود.
به گزارش ایرنا نخست وزیر پاکستان در ادامه این سفر امشب در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی، اقتصادی برای دیدار و مذاکره رسمی با مقامهای کشورمان وارد تهران می شود.
سفر نخست وزیر پاکستان به ایران می تواند موجب گسترش روابط میان دو کشور به ویژه در حوزه همکاریهای منطقه ای برای مبارزه با تروریسم و تقویت امنیت مرزها در سایه حسن همجواری و ریشه های تاریخی و دینی مشترک شود.
1922/3221

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي نخست وزير پاكستان سفر به ايران ترك مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۶۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی سفیر ایران و رئیس پارلمان پاکستان درباره همکاری‌های مشترک

سفیر ایران در پاکستان با رئیس پارلمان این کشور دیدار و درباره روابط دوجانبه ۲ کشور گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، پارلمان پاکستان با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) از دیدار «رضا امیری مقدم» سفیر ایران در پاکستان با «سردار ایاز صادق» رئیس پارلمان این کشور خبر داد.

در این دیدار درباره موضوعات مربوط به منافع مشترک از جمله روابط دوجانبه ۲ کشور مورد بحث قرار گرفت و سفیر ایران ضمن تبریک انتخاب سردار ایاز صادق به‌عنوان رئیس مجلس پاکستان، برای او آرزوی موفقیت کرد.

پارلمان پاکستان در این پیام با اشاره به اهمیت روابط برادرانه، دوستانه و تاریخی خود با ایران، به نقل از رئیس پارلمان این کشور نوشت: «این ۲ کشورِ برادر، در حوزه‌های دین، برادری، فرهنگ و تاریخ پیوندهایی لایتناهی دارند».

ایاز صادق همچنین با بیان اینکه ارتباط پارلمان‌های ۲ کشور نقش مهمی در تقویت روابط دوجانبه خواهد داشت، گفت ترویج روابط نزدیک‌تر بین پارلمان‌های ۲ کشور نیاز روز است.

در این پیام همچنین علاوه بر تاکید بر ضرورت توسعه همکاری‌های ۲ کشور در حوزه‌های اقتصادی و تجاری، پروژه خط لوله گاز پاکستان-ایران به‌عنوان یک منبع مهم در تامین نیازهای این کشور در حوزه انرژی عنوان شده است.

در ادامه، رئیس پارلمان پاکستان با بیان اینکه ایران و پاکستان به دلیل موقعیت جغرافیایی خود از موقعیت منحصربه‌فردی برای ارتقای تجارت منطقه‌ای و جهانی برخوردار هستند، گفت: «می‌توان مردم ۲ کشور را از طریق دیپلماسی پارلمانی به یکدیگر نزدیک‌تر کرد».

سفیر ایران در پاکستان نیز با تاکید بر اهمیت روابط برادرانه و دوستانه ایران با پاکستان، اظهار کرد ۲ کشور می‌توانند از فرصت‌های موجود در بخش‌های مختلف تجاری و سرمایه‌گذاری استفاده مطلوبی داشته باشند.

این دیپلمات ایرانی همچنین اظهار کرد که سفر احتمالی رئیس‌جمهور ایران به پاکستان موجب ارتقای بیشتر همکاری‌های دو کشور در تمامی حوزه‌ها خواهد شد، به‌ویژه در بخش اقتصادی.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • همکاری ناتو-ایروان محور رایزنی پاشینیان و استولتنبرگ
  • دیدار رئیس موساد با نخست‌وزیر قطر درباره آتش‌بس در غزه
  • تاکید سفیر پاکستان بر گسترش روابط با ایران
  • تاکید سفیر پاکستان بر تعهد این کشور در گسترش روابط با ایران
  • رئیس مجلس پاکستان: خط لوله انتقال گاز از ایران برای پاکستان حائز اهمیت است
  • رایزنی سفیر ایران و رئیس پارلمان پاکستان درباره همکاری‌های مشترک
  • بن سلمان، نخستین میهمان خارجی دولت جدید پاکستان
  • گفت وگوی امیر قطر و نخست‌وزیر بلژیک درباره تحولات غزه
  • دیدار سران گرجستان و جمهوری آذربایجان با محوریت همکاری‌های استراتژیک
  • دیدار سران گرجستان و آذربایجان با محوریت همکاری‌های استراتژیک