Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با ورود حجم زیادی آب از کشور افغانستان و بروز سیلاب در سیستان، نیروهای نظامی، انتظامی، پاسداران، بسیجیان، نیروهای امدادی و هلال احمر و مردم با لباس شخصی در این منطقه مشغول امدادرسانی هستند. ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۳ استانها سیستان و بلوچستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زابل، همزمان با ورود حجم زیادی آب از کشور افغانستان و بروز سیلاب در سیستان، فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان و سایر نیروهای نظامی، انتظامی، پاسداران، بسیجیان، نیروهای امدادی و هلال احمر و مردم با لباس شخصی در این منطقه مشغول امدادرسانی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده نیروی زمینی قرارگاه تیپ حضرت علی اکبر(ع) سیستان در همین زابرا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از فعالیت دستگاه‌های سنگین سپاه در منطقه خبر داد و اظهار داشت:  همه ظرفیت سپاه سیستان در حال ارائه خدمات در مناطق سیل‌زده است و علاوه بر خودروهای سنگین، نیروهای بسیجی گردان‌های بیت‌المقدس و امام حسین(ع) نیز در حال خدمت‌رسانی هستند.

گزارش تسنیم از آخرین وضعیت ورود سیلاب به سیستان/ روستاهای در معرض خطر تخلیه شدندتماس جهانگیری با استاندار سیستان‌‌ درباره طغیان هیرمندزاهدان| افزایش حجم سیلاب ورودی به سمت سیستان / شرایط ‌منطقه ایمن است

همچنین سردار احمد طاهری جانشین فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان نیز در گفت‌وگو با تسنیم از حضور فعال پلیس در امدادرسانی به هموطنان، کنترل انتظامی، برقراری نظم و امنیت و روانسازی ترافیک در سیل شمال استان خبر داد.

فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به اینکه تاکنون 50 خودروی سنگین و سبک این قرارگاه برای یاری دستگاه‌ها و نهادهای دولتی در مدیریت سیلاب سیستان به شمال استان اعزام شده، افزود: تاکنون در 8 نقطه منطقه سیستان ارتفاع کانال‌های انتقال دهنده آب را ارتقا داده‌ایم.

سردار محمد مارانی افزود: با توجه به پیش‌بینی انجام شده برای سیلاب سیستان، در صورت نیاز 80 دستگاه سنگین و 60 دستگاه سبک جهت خدمت رسانی آماده اعزام به منطقه است.

انتهای پیام/ ت

R7843/P/S6,65/CT6

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۶۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی در پایین دست سد زیردان و پیشین چابهار بیشتر از ۲ برابر متوسط سالانه بود

محمد امین بارانی  بیان کرد: در پی هشدارهای هواشناسی مبنی بر وقوع بارندگی‌های شدید در جنوب سیستان و بلوچستان تیم‌های فنی شامل مدیران و کارشناسان سدهای مخزنی در محل مستقر و طبق دستورالعمل اجرایی سد مبادرت به پایش بارش کردند.

وی افزود: در این زمینه علاوه بر صدور هشدار به مراجع مربوط و مردم منطقه با هدف ایجاد ظرفیت و مدیریت آبگیری مخازن و کنترل سیلاب ورودی به سدهای پیشین، زیردان، شی کلک و خیرآباد اقدام به تست و مانور تجهیزات و تاسیسات تخلیه کننده دریچه‌ها، سیستم برق و ابزار دقیق به صورت ویژه شرایط بحران شد که طبق برآورد حاصل از بارندگی در بالادست مبادرت به تخلیه مخزن به میزان ورودی سیلاب کرده و این کار به نسبت ورود سیلاب به مخازن سدها ادامه پیدا کرد و باعث شد از شدت سیلاب‌های مخرب و ویرانگر کاسته و سیلاب به آرامی درمسیر طبیعی جریان پیدا کند و مانع از تخریب و خسارت بیشتر در پایین دست شود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای سیستان وبلوچستان در خصوص آمار بارندگی در پایین دست سدهای پیشین، زیردان، شی کلک و خیرآباد، اظهار کرد: آمار ثبت شده در ایستگاه‌های جنوب استان نشان می‌دهد از ۶ تا ۱۱ اسفند ماه بارندگی بیشتر از نرمال بوده در بالا دست سد زیردان بارندگی در ایستگاه لوریانی ۱۴۵ میلی متر و در ایستگاه پیرسهراب در ۵۰ کیلومتری پایین دست سد زیردان ۲۲۴ میل متر بوده در حالیکه بارندگی سالانه این منطقه ۱۱۰ میلیمتر است.

به گفته وی؛ همچنین در ایستگاه جگیگور ۱۸۸ میلی متر و در باهوکلات در پایین دست سد پیشین ۲۱۶ میلی متر باران باریده که بیشتر از ۲ برابر متوسط سالانه در منطقه است.

بارانی افزود: این مناطق از جنوب سیستان و بلوچستان به لحاظ تاریخی همواره درگیر سیلاب‌های مخرب بوده که از مهمترین عوامل آن می‌توان به شیب بسیار کم، جنس خاک و همچنین عرض کم رودخانه‌های محلی اشاره کرد، همچنین ساخت و سازهایی که بدون در نظر گرفتن هشدارها صورت گرفته‌ و بارندگی‌های با شدت بسیار زیاد و مدت کم باعث سیلابی شدن این اراضی می‌شود.

وی درباره اقدامات وزارت نیرو برای ذخیره‌سازی و کنترل سیلاب‌های اخیر جنوب سیستان و بلوچستان، گفت: مطالعات اولیه برای ساخت سدهای مخزنی در شهرستان‌های چابهار و کنارک انجام شده که مهمترین آنها سد کاریانی، سد ترادان، سد بزرگ باهوکلات و افزایش ارتفاع سدپیشین است که امیدواریم با تخصیص اعتبارات مورد نیاز شاهد آغاز عملیات اجرایی آنها باشیم.

به گفته مدیرعامل آب منطقه‌ای سیستان وبلوچستان؛ لایروبی مستمر رودخانه‌های باهوکلات، کاجو، سردگان و کاریانی و بازگشایی آنها از دیگر اقدامات این شرکت برای کاهش خسارت سیل است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بارندگی در پایین دست سد زیردان و پیشین چابهار بیشتر از ۲ برابر متوسط سالانه بود
  • حس ایثارگری و خدمت به مردم در پلیس نهادینه شده است
  • ضرورت آمادگی کامل دستگاه‌های خدماتی و امدادی به منظور مدیریت سیلاب احتمالی
  • پایان عملیات امدادی در سیل سیستان و بلوچستان
  • پایان عملیات امدادی در سیل سیستان و بلوچستان/ امدادرسانی به بیش از ۷۰ هزار نفر
  • پایان عملیات‌امدادی هلال‌احمر در سیل سیستان‌وبلوچستان
  • پایان عملیات امدادی هلال احمر در سیل سیستان‌وبلوچستان
  • پایان عملیات امدادی در سیل سیستان‌وبلوچستان
  • آغاز خدمات‌دهی به مسافران نوروزی
  • تمهیدات هلال احمر مازندران برای خدمت رسانی به مسافران نوروزی