Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-19@02:17:59 GMT

جشنی که در آن مردان را با چوب می‌زنند! + فیلم

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۶۲۸۴

جشنی که در آن مردان را با چوب می‌زنند! + فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، هند کشوری با فرهنگ‌ها و ادیان متنوعی بوده و از این رو جشنواره‌های مذهبی هند بسیار زیادند. وقتی صحبت از جشن‌های مذهبی هند باشد، نمی‌توان هیچ ملتی را یافت که این جشن‌ها را با حرارت‌تر از هندیان برگزار کند. هیچ جشن دیگری را نمی‌توان جایگزین این جشنواره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

 

بیشتر بخوانید: آزادی صد صیاد هندی توسط پاکستان + فیلم

 

انتهای پیام/

جشن های مذهبی هند + فیلم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هند دانلود فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۶۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت مسابقات قوی‌‏ترین مردان ایران

مسابقات آنان چنان حساس و پربیننده شده بود که طبق نظرسنجی‌های صداوسیما در روز‌هایی که خبری از شبکه‌های اجتماعی نبود، جزو دو برنامه پربیننده هرساله‌ی نوروز در دهه ۸۰ می‌شد. این مسابقات به‌مرور با حواشی زیادی همراه شد؛ طوری‌که حاشیه بر متن غلبه کرد و برنامه متوقف شد. از قتل روح‌الله داداشی یکی از مردان اخلاق این مسابقات و کسی که بین مردم به محبوبیت خاصی رسیده بود، تا اتفاق تلخی که توسط یکی از شرکت‌کنندگان این مسابقات رخ داد و با قتل یکی از دوستانش، حواشی سنگینی را به‌سمت قوی‌ترین مردان ایران روانه کرد.

به گزارش هم میهن، این حواشی درنهایت دست‌به‌دست هم داد تا صداوسیما به این نتیجه برسد که سود توقف این برنامه، بیش از پخش آن است. حالا در آستانه نوروز ۱۴۰۳ بعد از وقفه‌ای طولانی، قرار است بار دیگر این مسابقات از تلویزیون پخش شود.هرچند با پیگیری خبرنگار این روزنامه اینکه چه شبکه‌ای این مسابقات را پخش کند، قطعی نشده، اما شب گذشته فینال این رقابت‌ها هم برگزار شد و قهرمانش مشخص شد که در صورت پخش تلویزیونی، مخاطبان ۱۵ فروردین‌ماه از سرنوشت قهرمانش مطلع خواهند شد.

ناداوری و تغییر آیتم‌ها

برنامه قوی‌ترین مردان ایران در اولین سری از پخش در شب‌های نوروز در سال ۱۳۷۷، روی آنتن شبکه سوم سیما رفت و با استقبال مردم همراه شد. این برنامه در ادامه از سال ۱۳۸۳ به‌صورت پیاپی تا سال ۱۳۹۱ از شبکه سه پخش شد و درواقع فرد قهرمان مجوز حضور در مسابقات جهانی این رشته را کسب می‌کرد به‌همین‌دلیل دیگر صرفاً یک مسابقه سرگرمی برای مخاطبان نبود و وضعیت حیثیتی برای ورزشکاران این رشته ورزشی پیدا کرده بود. مجتبی ملکی که در مسابقات قهرمانی پاورلیفتینگ جهان در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ قهرمان جهان شد، در گفتگویی درخصوص حواشی این مسابقات که درنهایت منجر به تعطیلی این برنامه شد، گفت: «باندبازی در این مسابقات همانند بسیاری از مسابقات دیگر وجود داشت. متاسفانه بار‌ها پیش آمده که آیتم‌ها را برای خوشایند یک‌سری ورزشکاران خاص، تغییر می‌دادند تا فلان ورزشکار رتبه بهتری کسب کند. بار‌ها پیش آمده بود که بدون اطلاع ما آیتم‌ها را تغییر دادند و ما ورزشکار‌ها در روز مسابقه متوجه این تغییرات شدیم و بدون تمرین زیر وزنه رفتیم.»

مجتبی ملکی درخصوص غیبت رضا جاودانی نیز در این مسابقات گفت: «اتفاقاً آقا رضا به دلیل همین حواشی و ناداوری‌هایی که دید، از مسابقات قوی‌ترین مردان ایران به‌عنوان مجری انصراف داد. به‌عنوان مثال در سال ۱۳۸۱ که مسابقات نوروزی پخش می‌شد، در آیتم آخر که کشیدن واگن توسط ورزشکار‌ها بود، دوستان از قصد، ترمز دستی را به‌صورت نصفه کشیدند تا من نتوانم در این آیتم اول شوم. برای رضا قرایی، اما ترمز دستی را پایین آوردند تا ایشان دومتر بیشتر از من واگن را بکشد و قهرمان شود. متاسفانه ازاین‌دست اتفاقات و ناداوری‌ها بار‌ها رخ داده بود و به گوش مردم نیز رسیده بود. اما خدا همیشه هوای من را داشت و از رتبه دوم پایین‌تر نمی‌آمدم».

علت تعطیلی برنامه

این مسابقات، اما بعد از قتل روح‌الله داداشی با یک شوکی روبه‌رو شد و بعد از آن با رخ‌دادن اتفاق ناگواری که از سوی یکی از ورزشکاران مشهور این رشته رقم خورد، عملاً مسئولان سازمان صداوسیما ترجیح دادند پخش مسابقات قوی‌ترین مردان ایران متوقف شود. آغاز حواشی با قتل روح‌الله داداشی در تاریخ ۳۰ شهریورماه ۱۳۹۰ رقم خورد. از دیگرحواشی‌ای که پای قتل و نزاع خیابانی را به وسط کشید نیز در همان سال ۹۰ رخ داده بود. موضوعی که فرامرز خودنگاه، داور چندین دوره این مسابقات، نیز پیش‌تر در گفتگویی دیگر تایید کرده بود: «خیلی از مردم در کوچه و بازار هم وقتی مرا می‌بینند، علت توقف برنامه قوی‌ترین مردان را جویا می‌شوند، اما فقط می‌توانم به همه بگویم که خود شبکه نخواست. البته بی‌اخلاقی بعضی از ورزشکاران هم در عدم‌پخش این برنامه تلویزیونی بی‌تاثیر نبود و خود ورزشکاران هم تا حدی مقصر بودند.»

مجتبی ملکی نیز دلیل تعطیلی این برنامه را، حواشی مسابقات نمی‌داند بلکه عدم‌علاقه برخی مسئولان می‌داند که حواشی، مزید بر علت شد تا مسابقات قوی‌ترین مردان ایران زودتر از موعد تعطیل شود: «حواشی در تمام رشته‌ها وجود دارد. چندی پیش بینندگان تلویزیونی ملاحظه کردند که در تشک کشتی، در مسابقات بین‌المللی در ترکیه بزن‌بزن رخ داد، ولی نباید بگوییم تمام کشتی‌گیر‌ها دعوایی هستند. در هر صورت باید پذیرفت از سوی برخی ورزشکار‌ها حواشی رخ داد، ولی اکثر بچه‌های این رشته زحمت می‌کشند و پخش مسابقات تلویزیونی برای آن‌ها انگیزه مضاعفی خواهد بود و می‌تواند در جامعه نیز نشاط به‌وجود بیاورد. خاطرم هست یکی از دوستان، گفته بود که از وقتی مسابقات قوی‌ترین مردان ایران پخش شده، سیگار را ترک کرده و به‌سمت ورزش‌کردن رفته است. ازاین‌دست مثال‌ها و نقل‌قول‌ها زیاد است که امیدوارم با پخش این مسابقات دوباره شاهد تغییرات مثبت در بین جوان‌ها باشیم».

پخش دوباره بعد از ۶ سال

مسابقات قوی‌ترین مردان ایران از سال ۱۳۸۳ تا ۱۳۹۱ به‌صورت مداوم در ایام نوروز پخش می‌شد که همین حواشی ذکرشده، تعطیلی آن را قطعی کرد. در سال ۱۳۹۷ هم در یک بازه زمانی ۱۵ قسمتی پخش شد که با استقبال مردم روبه‌رو نشد. حالا بعد از یک وقفه ۶ ساله، بار دیگر قرار است این مسابقات از تلویزیون پخش شود. باتوجه به اتفاقات تلخی که طی یک‌دهه اخیر رقم خورده بود، درحال‌حاضر صداوسیما به جمع‌بندی نهایی نرسیده که این مسابقات از کدام شبکه پخش شود، اما شب گذشته، بخش فینال برگزار و به پایان رسید.

پیمان ماهری‌پور، یکی از داوران این دوره از مسابقات می‌گوید که بعد از وقفه‌ای طولانی، بار دیگر مسابقات از سر گرفته شد و جزیره کیش میزبان این دوره از رقابت‌ها بود. ماهری‌پور درخصوص حواشی ایجادشده نیز گفت: «متاسفانه برخی طوری رفتار کردند که انگار تمام بچه‌های پاورلیفتینگ‌کار، قاتل و زورگیر هستند درصورتی‌که نباید اشتباه یکی دو نفر را به کل بچه‌های زحمتکش این رشته تعمیم داد. مسابقات این دوره به‌صورت منظم برگزار شد و دیشب فینالش را هم پشت سر گذاشتیم. درحال‌حاضر مشخص نیست شبکه ورزش این رقابت‌ها را پخش می‌کند یا شبکه سه، اما احتمالاً مسابقات از شبکه ورزش پخش خواهد شد و بسیاری از افراد قدیمی این رشته نیز بار دیگر حضور دارند. من و آقای مهراب فاطمی نیز داوران این دوره هستیم».

باید دید بعد از وقفه‌ای طولانی و حرف و حدیث‌هایی که در این رقابت‌ها وجود داشت و حمایت‌هایی که از برخی ورزشکاران از سوی داوران رخ می‌داد، این دوره با قضاوت محراب فاطمی و ماهری‌پور چطور پیش رفته است.

دیگر خبرها

  • تاکید رهبران سیاسی و مذهبی پاکستان بر وحدت اسلامی برای کمک به فلسطین
  • شیراز با جشنواره نوروز کریمانه به استقبال بهار می‌رود
  • (ویدیو) پشت صحنه مردان آهنین ۱۴۰۳
  • پشت صحنه عجیب مردان آهنین ۱۴۰۳
  • نوروز رودها، جشنی در ستایش آب
  • تصاویر تاسف بار از زنان در غزه و مردان در عربستان | ببینید
  • برگزاری رویداد فرهنگی مذهبی جشن رمضان
  • شعر و هنر مهمترین ابزار جهاد تبیین
  • فدراسیون چوگان به دنبال جذب مربی خارجی
  • بازگشت مسابقات قوی‌‏ترین مردان ایران