Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-19@07:07:45 GMT

ایرانیان در «اینستاگرام» به دنبال چه چیزی هستند؟

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۶۳۰۹

ایرانیان در «اینستاگرام» به دنبال چه چیزی هستند؟

در خصوص جذابیت دیگر قابلیت­‌های اینستاگرام؛ استوری گذاشتن با ۳۳.۷ درصد، لایک کردن و کامنت گذاشتن زیر پست دیگران(۳۲.۴ درصد) و به اشتراک گذاشتن عکس، فیلم یا متن(پست گذاشتن) با ۳۰.۸ درصد از جمله سه قابلیت جذاب و پرطرفدار اینستاگرام در بین پاسخگویان است.

بر اساس نتایج آخرین نظرسنجی گروه افکارسنجی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که بهمن 1397 در کل کشور در خصوص عضویت در شبکه‌های اجتماعی و به صورت تلفنی انجام شده،  نشان می­‌دهد 39.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

3 درصد پاسخگویان در این سرویس اشتراک عکس عضویت دارند.

براساس این نظرسنجی بیش از نیمی از پاسخگویان(54.1 درصد) ارتباط با دوستان و آشنایان را از موارد استفاده از اینستاگرام عنوان کرده‌اند. بعد از آن، تماشای کلیپ‌ها(40.9 درصد)، پیگیری اخبار( 31.2 درصد)، از دیگر موارد استفاده اینستاگرام مطرح شده است.

همچنین 43.2 درصد از پاسخگویان گفته‌­اند صفحه هنرمندان(بازیگران و خواننده‌­ها) را در اینستاگرام دنبال می­‌کنند. دنبال کردن صفحه ورزشکاران با حدود 23 درصد، شخصیت‌­های علمی با 11.3 درصد، در رده­‌های بعدی پیگیری پاسخگویان قرار دارد.

در خصوص جذابیت دیگر قابلیت­‌های اینستاگرام؛ استوری گذاشتن با 33.7 درصد، لایک کردن و کامنت گذاشتن زیر پست دیگران(32.4 درصد) و به اشتراک گذاشتن عکس، فیلم یا متن(پست گذاشتن) با 30.8 درصد از جمله سه قابلیت جذاب و پرطرفدار اینستاگرام در بین پاسخگویان است.

همچنین اکثریت پاسخگویان(75.3درصد) گفته‌­اند صفحه شخصی اینستاگرام­‌شان محدودیت(private) دارد. در مقابل 34.7 درصد صفحه­‌شان در اینستاگرام عمومی(public) است.

64.4 درصد پاسخگویانی  نیز که عضو اینستاگرام هستند پست­هایی که در صفحه شخصی­ اینستاگرام خود می­‌گذارند با موضوع عکس و رویدادهای شخصی و خانوادگی است.

برپایه نظرسنجی گروه افکارسنجی این پژوهشگاه، شهروندان ایرانی برای پیگیری اخبار (شامل ورزشی، حوادث، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و بین‌الملل) بیشتر به رادیو و تلویزیون ایران مراجعه می‌کنند، و بعد از آن شبکه‌های اجتماعی به عنوان منبع کسب خبر قرار دارند. اخبار اقتصادی (40.4درصد) و اخبار سیاسی (39.4 درصد) نیز مهم‌ترین موضوعات خبری نزد افکار عمومی ایرانیان در شرایط کنونی است.

منبع:جهان

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۶۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این برنامه جدید، رقیب تازه اینستاگرام است

کسانی که علاقه‌مند به امتحان کردن تیک تاک نوتز هستند، اکنون می‌توانند با استفاده از حساب‌های تیک تاک موجود خود برای این سرویس ثبت نام کنند. در حالی که این شرکت هنوز رسما در دسترس بودن این اپ جدید را اعلام نکرده است، اما اکنون در فروشگاه‌های گوگل پلی و اپ استور کانادا عرضه می‌شود.

جالب است که در زمان نگارش این مقاله، این برنامه هنوز در ایالات متحده در دسترس نیست. این عرضه تدریجی کارشناسان را شگفت‌زده نکرده است چراکه برنامه به تازگی راه‌اندازی شده است و تیک تاک ممکن است بخواهد بازخورد کاربران را قبل از گسترش جهانی مورد بررسی قرار دهد.

به نظر می‌رسد تیک تاک نوتز حول اشتراک‌گذاری عکس‌ها باشد، در حالی که برنامه اصلی تمرکز خود را بر روی ویدیو‌های کوتاه حفظ می‌کند. برخلاف اینستاگرام، فید این اپ جدید دارای شبکه‌ای است که به کاربران امکان می‌دهد به طور همزمان به چندین پست نگاه کنند. البته این قابلیت وجود دارد که مخاطب روی یک پست جداگانه کلیک کند تا آن را در حالت تمام صفحه ببیند و نظرات خود را بخواند یا به اشتراک بگذارد.

در غیر این صورت، برنامه شباهت‌هایی با اینستاگرام دارد، مانند پشتیبانی از چرخ فلک‌های عکس، فید‌های زمانی و الگوریتمی، کنترل‌های نظرات و موارد دیگر.

منبع: همشهری آنلاین

tags # اینستاگرام سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • پرسپولیس از آبادان به صدر رفت | برد پرگل سرخ‌ها برای جا گذاشتن استقلال
  • معاریو: پدافند هوایی اسرائیل تنها حدود ۸۴ درصد حمله ایران را را دفع کرد/ کیهان: چیزی بالغ بر 46 درصد موشک ها و پهپادهای ایران با دقت به اهداف برخورد کردند
  • صحبت درباره علاقه به استقلال؟ چیزی یادم نمی‌آید!
  • این برنامه جدید، رقیب تازه برای اینستاگرام
  • دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور | دستگیری مجرمانی که سکه طلا می‌خواستند | قرار گذاشتن با متقلبان کنکور در جاده
  • این برنامه جدید، رقیب تازه اینستاگرام است
  • جروزالم پست: اکثر اسراییلی ها مخالف حمله به ایران هستند
  • امتناع بازیکنان رئال مادرید از پا گذاشتن روی لوگوی منچسترسیتی هنگام ورود به زمین اتحاد / فیلم
  • دستگیری گرداننده متخلف صفحه اینستاگرام در فریمان
  • تاثیر فالوور فیک روی پیج‌های فروشگاهی