Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@15:40:32 GMT

آخرین وضعیت سدهای خوزستان +جدول

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۶۳۵۵

آخرین وضعیت سدهای خوزستان +جدول

خروجی سدهای خوزستان در هفته گذشته کاهش‌یافته و این روند همچنان ادامه دارد.

به گزارش مشرق، براساس آخرین آمار اعلام‌شده از سوی سازمان آب و برق خوزستان خروجی همه سدهای خوزستان در هفته گذشته کاهش‌یافته و با توجه به بارندگی‌ها این روند همچنان ادامه خواهد یافت.

بر این اساس اکنون سد دز با 2 میلیارد و 400 هزار متر کعب ذخیره آب در مخزن خود یک هزار و 762 مترمکعب ورودی و خروجی آن‌یک هزار و 137 مترمکعب در ثانیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین سد کرخه نیز با 5 میلیارد و 800 هزار مترمکعب آب ذخیره‌شده در مخزن، یک هزار و 436 مترمکعب در ثانیه ورودی و خروجی آن نیز یک هزار و 306 مترمکعب در ثانیه اعلام‌شده است.

بیشتر بخوانید:

تأثیر سیل بر میزان تولید گندم و برنج چقدر است؟

سد مارون نیز با یک میلیارد مترمکعب آب ذخیره‌شده ورودی آن برابر با 123 مترمکعب در ثانیه و خروجی 57 مترمکعب در ثانیه گزارش‌شده و سد گتوند با 4 میلیارد و 100 هزار مترمکعب آب ذخیره‌شده حدود 992 مترمکعب در ثانیه ورودی و یک هزار و 136 مترمکعب در ثانیه خروجی دارد.

نام سد ورودی خروجی ذخیره/ کرخه 1436 1306 5 میلیارد و 800 هزار مترمکعب دز 1762 1137 2 میلیارد و 400 هزار مترمکعب گتوند 922 1136 4 میلیارد مترمکعب مارون 123 57 یک میلیارد مترمکعب

همه اعداد در مقیاس مترمکعب درثانیه است

این گزارش می‌افزاید دبی کارون در مقطع اهواز 2 هزار و 902 مترمکعب در ثانیه و در مقطع شهرستان باوی 2 هزار و 772 مترمکعب در ثانیه است.

 در روزهای گذشته باوجود کاهش ورودی و خروجی سدهای خوزستان همچنان دبی رودخانه کارون در مقطع اهواز پایین نیامده و مناطق جدیدی مانند شادگان و روستاهای آن را درگیر سیل کرده است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: رونق تولید گام دوم انقلاب وعده های روحانی اخبار سیل سد دز سد کارون سد کرخه سیل کارون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۶۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حال خوب سد شیرین‌دره بعد از بارندگی‌های بهاری + تصویر

در سال ۱۴۰۳ و با افزایش بارش‌های بهاری این روزها وضعیت ذخیره آب در سد شیرین‌دره به وضع مناسب رسیده و پیش‌بینی‌ می‌شود در سال آبی جاری حدود ۴۰ میلیون متر مکعب آب در این سد ذخیره شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، سد شیرین‌دره یک سد خاکی با هسته رسی بر روی رودخانه شیرین  از سرشاخه‌های رودخانه اترک  است که در شهرستان مانه و در فاصله 65 کیلومتری شمال غربی شهر بجنورد واقع شده‌ است. کار ساخت این سد با گنجایش مخزن 91 میلیون مترمکعب در سال 1375 آغاز و در سال 1384 سد آبگیری و افتتاح شد. این سد از سال 1398 تاکنون با مشکل شدید کم بارشی و خشکسالی رودخانه اترک مواجه بود و موجب شد سطح آب در مخزن سد به کمترین میزان خود در در دهه گذشته برسد.

در سال 1403 و با افزایش بارش‌های بهاری این روزها وضعیت ذخیره آب در سد شیرین‌دره به وضع مناسب رسیده و پیش‌بینی‌ می‌شود در سال آبی جاری حدود 40 میلیون متر مکعب آب در این سد ذخیره شود. با توجه به اینکه شیرین‌دره مهم‌ترین منبع تأمین آب بجنورد است، افزایش ذخیره مخزن این سد از اهمیت اساسی برخوردار است.

سالانه 600 هزار مترمکعب رسوب‌گذاری در مخزن سد شیرین‌دره پیش‌بینی شده بود، اما در این سال‌ها سالانه 400 هزار مترمکعب، بیشتر از پیش‌بینی‌ها گل و لای وارد مخزن سد شده است.

انتهای پیام/311/

دیگر خبرها

  • ذخیره سازی بیش از ۵۲ میلیون مترمکعب آب در پشت سد‌های گرمی
  • حال خوب سد شیرین‌دره بعد از بارندگی‌های بهاری + تصویر
  • پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ سه شنبه چهارم اردیبهشت
  • ایران بالاخره حقابه خود از افغانستان را دریافت کرد
  • ۴۱۲ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه رهاسازی شد
  • ‌اضافه شدن ۳۰ میلی‌متر به میانگین آب سدهای فارس
  • پرشدگی ۶۲ درصد سدها در کشور
  • پرشدگی سدها به ۶۲ درصد رسید
  • پرشدگی سدها به ۶۲درصد رسید
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ یک شنبه دوم اردیبهشت