Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرونده سومین مرحله از لیگ جهانی کاراته موسوم به کاراته وان امروز در رباط پایتخت مراکش بسته شد. ایران به لطف مدال های روز پایانی در بخش مردان دوم شد و در مجموع دو بخش مردان و زنان در جایگاه پنجم قرار گرفت.

طرفداری- مرحله سوم لیگ جهانی کاراته ۲۰۱۹ در مراکش خاتمه یافت و در روزی که ترکیه با مجموع ۱۰ مدال قهرمان این دوره شد تیم ملی ایران با یک طلا، یک نقره و ۳ مدال برنز به مقام پنجم رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنها طلایی کاراته کاهای ایرانی در این مسابقات سجاد گنج زاده بود و علی اصغر آسیابری نیز نقره گرفت و صالح اباذری صاحب برنز شد. دست ذبیح الله پورشیب نیز با شکست وی در دیدار رده بندی از کسب مدال کوتاه ماند اما عملکرد دختران کاراته کا با وجود تعداد شرکت کننده معدود قابل توجه بود.

طراوت خاکسار در وزن منهای ۵۵ کیلوگرم با پیروزی ۲ بر صفر بر سارا یامادای ژاپنی صاحب مدال برنز شد تا تلخی شکست ۶ بر ۳ در نیمه نهایی برابر آنجلیکا ترولوگا از اوکراین را به دست فراموشی بسپارد. طراوت خاکسار در دور اول ۶ بر صفر فومیکا ایشیا از ژاپن را برد، در دور دوم در قانون سنشو جانا بیتس از آلمان را حذف کرد و در دور سوم لونا بوسا از ایتالیا را ۷ بر ۲ مغلوب کرد. خاکسار در چهارمین مسابقه برابر ایوت گورانوآ از بلغارستان ۲ بر صفر پیروز شد.

حمیده عباسعلی دیگر بانوی کاراته کای ایران بود که در به اضافه ۶۸ کیلو با برتری ۴ بر صفر برابر آیاکا سایتو از ژاپن به برنز رسید. عباسعلی در دور اول اوفیله مولولو از بلژیک را ۲ بر صفر و در دور دوم یوزوکی ساوای از ژاپن را در قانون سنشو شکست داد.

وی با شکست ۳ بر صفر برابر ملتم هوکااوغلو از ترکیه به جدول شانس مجدد رفت و با برد ۸ بر صفر برابر میسونگ لیم از کره جنوبی و ۲ بر صفر برابر آنه لائوره فلورنتین از فرانسه به رده بندی رسید تا در نهایت با برنز این تورنمنت را به پایان برساند.

شیما آل سعدی کاراته کای شیرازی تیم ملی در وزن منهای ۶۱ کیلوگرم در اولین دور ۲ بر صفر به استفانی دلیما از برزیل باخت و با شکست دلیما در دور بعد، آل سعدی با همین شکست از دور مسابقات کنار رفت.

در همین وزن رزیتا علیپور در دور اول نینا رادینویچ از سوئیس را ۶ بر ۴ برد، در دومین مسابقه اریکا سانتوس از برزیل را یک بر صفر شکست داد اما در دور سوم برابر ژیائو یان ئین از چین یک بر صفر بازنده شد. در جدول شانس مجدد علیپور ابتدا لین نل از هلند را ۲ بر صفر حذف کرد اما در بازی بعد ۶ بر ۴ به لیلا هورتالت از فرانسه باخت تا دستش از مدال برنز کوتاه بماند.

در وزن منهای ۵۰ کیلوگرم سارا بهمنیار ستاره گیلانی تیم ملی در دور اول در هانتی آنا ماریا دامالیدئو از ایتالیا را کنار زد و در دور دوم تاتیانا ریبالچنکو از روسیه را ۳ بر یک شکست داد اما شکست برابر سراپ اوزچلیک از ترکیه در هانتی او را به گروه بازنده‌ها فرستاد. بهمنیار در شانس مجدد مقابل نادیا گومز مورالس از اسپانیا دارنده مدال طلای امیدهای اروپا ۴ بر ۳ شکست خورد تا وداعی تلخ با کاراته وان داشته باشد.

در کاتای انفرادی فاطمه صادقی کاتاروی جوان ایران در دور اول با امتیاز ۲۲.۸۴ به عنوان نفر سوم گروه ۸ نفره راهی دور دوم شد اما در دور دوم با ۲۴.۲۶ امتیاز پایین‌تر از ۳ کاتاروی ژاپنی و یک کاتاروی ایتالیایی پنجم شد و نتوانست به سومین مرحله راه یابد.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۶۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیگ بین المللی اسکی اسنوبرد؛ نشان برنز شیما یارخواه در بخش بانوان

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، دومین روز از هفته چهارم لیگ بین المللی اسکی اسنوبرد امروز ۲۹ فروردین با حضور اسکی بازان سرشناس خارجی از جمله سوفیا نادیرشینا قهرمان جهان در سال ۲۰۲۱ در پیست بین المللی توچال برگزار شد.   در پایان رقابت‌های امروز در بخش مارپیچ بزرگ بانوان سوفیا نادیرشینا از روسیه، در جایگاه نخست قرار گرفت. اولگا نایدیاکینا روس دوم شد و شیما یارخواه اسکی باز شایسته کشورمان در جایگاه سوم قرار گرفت.   همچنین در بخش مارپیچ بزرگ آقایان، نتایج روز نخست تکرار شد و دمیتری کارلاگاچف از روسیه اول شد و کنستانتین سانیکوف و ایلیا خورتین روس به ترتیب دوم و سوم شدند.   حاج عیسی ساوه شمشکی، مشاور وزیر ورزش و ناظر کمیته ملی المپیک و دکتر عباس نظریان رئیس فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی، مرتضی ساوه شمشکی نایب رئیس فدراسیون، بهرام ساوه شمشکی دبیر فدراسیون، فاطمه کیادربندسری نایب رئیس بانوان. سید مرتضی صید، پیمان جانی و ایوان مربی بلغاری نیز با حضور در پیست بین المللی توچال از نزدیک شاهد این رقابت‌ها بودند.

دیگر خبرها

  • ببینید | هدیه ویژه ورزشکار زن به علی دایی؛ اهدای مدال ملیکا رسولی کاراته باز زنجانی به اسطوره فوتبال
  • کسب مدال برنز کاراته کای قمی
  • مدال برنز ملی‌پوش کایاک ایران در قهرمانی آسیا
  • آب‌های آرام انتخابی المپیک؛ آقامیرزایی برنز گرفت، پنجمی کانو دونفره ایران
  • لیگ بین المللی اسکی اسنوبرد؛ نشان برنز شیما یارخواه در بخش بانوان
  • مدال نقره قهرمانی کشوری بر گردن کاراته کار قمی
  • کاراته کار قمی به مدال نقره رقابت‌های قهرمانی کشور رسید
  • شانس مخفی طلای ایران در المپیک
  • نایب قهرمانی کاراته کا‌های مازندران با ۵ مدال در انتخابی تیم ملی بزرگسالان 
  • انتقاد اولین مدال‌آور ایران از بی‌توجهی به دوومیدانی بانوان