Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، کار بر روی آسمان‌خراشی، که گفته می‌شود، قرار است بلندترین ساختمان کشور آلبانی باشد، مدتی است که آغاز شده‌است. ساختمانی با ۱۴۰ متر ارتفاع، واقع در منطقه ۱ مرکز شهر تیرانا، که پنل‌های تو رفته و بیرون زده و برش‌های متعددی در بدنه اصلی خود دارد و در نهایت، یک مدل سه بعدیِ پیکسلی، از خود آلبانی را خلق می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 علاوه بر ایجاد تصویری کلی از کشور، بر روی نمای این برج ۳۷ طبقه، هر پیکسل، نمایانگر یک شهر یا شهرستان در آلبانی خواهد بود.

معماران اصلی این ساختمان، یعنی گروه هلندی MVRDV معتقدند که آلبانی ظرفیت بسیار بالایی برای پیشرفت و توسعه دارد. این شرکت، برای نوسازی مجموعه Tirana Pyramid ، که در نزدیکی همین پروژه قرار دارد هم فعالیت‌هایی را در دست اقدام دارد.

تیرانا راه طولانی را طی کرده‌است. ده سال پیش فقیرترین کشور اروپا بود و امروز کشوری است، پر از انرژی و جاه‌طلبی، که به‌سوی پیشرفت‌های چشمگیر اقتصادی در حرکت است. "ما با طراحی این ساختمان می‌خواهیم همین چیزها را بازتاب بدهیم". این را وینی ماس، یکی از بنیانگذاران شرکت MVRDV می‌گوید و ادامه می‌دهد که: "این برج درست در مرکز شهر، حس قرار گرفتن در یک ییلاق عمودی را به‌شما می‌بخشد." 

برنامه‌ ساخت و تکمیل منطقه ۱ مرکز شهر تیرانا، تا سال ۲۰۲۴ ادامه دارد و تازه آن موقع است که این منطقه، به میزبانی خوب برای انواع آپارتمان‌ها، مراکز خرید، دفاتر اداری و رستوران‌ها تبدیل خواهدشد.

 

لست سکند

منبع: ایلنا

کلیدواژه: انرژی برج اروپا آلبانی آسمانخراش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۶۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساختمان قدیم فرمانداری کرمان مرکز سرمایه‌گذاری خارجی می‌شود

استاندار کرمان با بیان اینکه ساختمان قدیم فرمانداری شهرستان کرمان یک بنای تاریخی است که باید حفظ شود، گفت: این ساختمان مرکز سرمایه‌گذاری خارجی می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدمهدی فداکار ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمان با بیان اینکه برنامه‌های اجرایی سال 1403 استان باید با توجه به شاخص‌ها تعریف و پیگیری شود، اظهار داشت: دستگاه‌ها نیز باید برنامه ارتقای شاخص‌های اداری خود را ارائه کنند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 100 هزار میلیارد تومان پروژه در حال حاضر در سطح استان کرمان در حال اجرا است و همه باید کمک کنیم تا این پروژه‌ها به نتیجه برسد، گفت: همه مدیران وظیفه دارند تا برای همه پروژه‌ها همکاری کنند و موانع را بردارند.

استاندار کرمان با بیان اینکه اشتغال در استان کرمان اهمیت زیادی دارد، ادامه داد: اولویت در استان با پروژه‌های در دست اجرا است چرا که اتمام آنها به اشتغال معطوف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پروژه در استان کرمان داریم که سوله‌های آن احداث شده اما چند سال است که تجهیزات آن در گمرک سیرجان مانده و باید روند آن تسهیل شود، افزود: چند پروژه خیلی مهم داریم و باید بخشی از منابع آن از محل حقوق دولتی معادن تامین مالی شود که حتماً این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

فداکار با بیان اینکه برنامه هفتم بودجه هنوز ابلاغ نشده و حتماً باید برش استانی آن تهیه شود، گفت: دستگاه‌هایی که مصوبه سفر رئیس جمهوری دارند حتماً باید پروژه خود را تعیین تکلیف کنند و از محل مولدسازی تامین مالی شود.

وی با اشاره به اینکه باید برای توسعه زیرساختی در استان کرمان کار شود و با پروژه‌هایی که در دست اقدام داریم باید شبکه برق و گاز در استان توسعه پیدا کند، بیان کرد: کارهای اقتصادی در استان که معطوف به اشتغالزایی می‌شود نباید متوقف شود و همه باید کمک کنند.

استاندار کرمان با بیان اینکه چند بیمارستان در دست ساخت در استان کرمان داریم که هم خصوصی و هم دولتی است و اگر به نتیجه برسد تعداد تخت‌های بیمارستانی در استان افزایش پیدا خواهد کرد، افزود: فقط در یک مورد حدود 350 تخت بیمارستانی در حوزه روانپزشکی اضافه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی مرکز سرمایه‌گذاری خارجی اهمیت دارد و سرمایه‌گذاری در استان باید تسهیل شود، ادامه داد: ساختمان قدیم فرمانداری شهرستان کرمان به مرکز سرمایه‌گذاری خارجی تبدیل می‌شود.

فداکار با بیان اینکه این ساختمان یک بنای تاریخی است که حتماً باید حفظ شود، گفت: ساختمان قدیم فرمانداری شهرستان کرمان باید به‌گونه‌ای طراحی شود که حتی سرمایه‌گذار خارجی بتواند در آن اقامت هم داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه برای هر کاری باید اول بازار کار آن دیده شود، افزود: در حوزه صنایع دستی استان کرمان نیاز است که بازاریابی شود تا تولیدکننده در استان کرمان متضرر نشود.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • روایت ناشیانه تاریخ؛ جزئیاتی عجیب درباره سریال پربیننده حشاشین
  • دیدنی های امروز؛ از انتخابات هند تا تظاهرات ضداسراییلی
  • عملیات وعده صادق ثابت کرد هیچکدام از سامانه‌های پدافند هوایی رژیم صهیونیستی قادر به خنثی کردن حمله ایران نیستند/ جو بایدن اذعان کرد، ۱۰ کشور در کنار اسرائیل بودند و آمریکا در مرکز فرماندهی قرار داشت/ایران در عملیات وعده صادق توانست از حمایت‌ دولت‌های منطق
  • برگزاری آزمون استخدامی تامین اجتماعی در کردستان
  • مراحل عملیات وعده صادق و وسعت تسلیحات ایران دنیا را مبهوت خود کرد
  • ساختمان قدیم فرمانداری کرمان مرکز سرمایه‌گذاری خارجی می‌شود
  • عجیب‌ترین اسکناس‌های دنیا را بشناسید
  • عجیب‌ترین اسکناس‌های دنیا کدام هستند؟؛ رونمایی از نخستین اسکناس طلایی جهان
  • فرآیند مهارت‌آموزی در مهدیشهر با عنایت اعتباری دولت سیزدهم تکمیل می‌شود
  • تعظیم در برابر قدرتی که ساعت‌ها آسمان سرزمین‌های اشغالی را تسخیر کرد