Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@07:19:01 GMT

عمران خان: دوست دارم از مزار نادرشاه بازدید کنم

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۶۵۴۴

نخست وزیر پاکستان با اشاره به شخصیت تاریخی نادرشاه افشار و ابوالقاسم فردوسی گفت: خراسان جایگاه مهمی در تاریخ و اعصار گذشته در منطقه داشته است و علاقه مند هستم در صورت امکان از مزار نادر شاه در مشهد بازدید کنم. آفتاب‌‌نیوز : 'عمران خان'نخست وزیر پاکستان روز یکشنبه در بدو ورود به مشهد در پاویون فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد این شهر در گفت و گو با استاندار خراسان رضوی افزود: تلاش داریم درهای پاکستان را به روی گردشگران خارجی بگشاییم لذا در این سفر وزیر توریسم پاکستان با هدف توسعه روابط دوجانبه در حوزه گردشگری هیات پاکستانی را همراهی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به سفر ۱۰۰ هزار زائر پاکستانی به مشهد اضافه کرد: سه نفر از وزرای همراه من تاکنون با سفر به ایران به زیارت اولاد پیامبر (ص) در مشهد مشرف شده اند.
نخست وزیرپاکستان گفت: هر مسلمان معتقدی به طور قطع به خاندان پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) محبت و ارادت دارد و بنده نیز همیشه خواستار زیارت اولاد گرامی پیامبر در سفر به مشهد بوده ام. عمران خان همچنین به بروز سیل در مناطقی از کشورش و ایران اشاره کرد و افزود: از وقوع این حادثه طبیعی در بخشی از ایران متاثر شده ام و با آسیب دیدگان از این حادثه همدردی می کنم.
وی همچنین با اشاره به شخصیتهای تاریخی نادر شاه افشار و ابوالقاسم فردوسی ادامه داد: خراسان جایگاه مهمی در تاریخ و اعصار گذشته در منطقه داشته است و علاقه مند هستم در صورت امکان از مزار نادر شاه در مشهد بازدید کنم.
علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی نیز ضمن بر شمردن توانمندیهای اقتصادی، گردشگری و علمی این استان گفت: سالانه دو میلیون زائر عراقی و صدها هزار زائر و مسافر از دیگر کشورهای منطقه از جمله ترکیه به مشهد سفر می کنند و پاکستان می تواند از این ظرفیت در مشهد برای تداوم سفر این افراد به پاکستان بهره گیرد.
نخست وزیر پاکستان پس از گفت و گو با استاندار خراسان رضوی به زیارت بارگاه منور رضوی مشرف می شود و تا ساعاتی دیگر در ادامه سفر دو روزه اش به تهران پرواز می کند.
این اولین سفر عمران خان به ایران از هنگام برعهده گرفتن مقام نخست وزیری کشورش محسوب می شود.
منبع: ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: عمران خان نخست وزیر پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۶۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به مردم پاکستان که همواره از حق دفاع کرده‌اند افتخار می‌کنیم

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله «سید ابراهیم رییسی» رییس‌جمهور کشورمان امروز در نشست خبری با نخست وزیر پاکستان در اسلام آباد گفت: ابتدا باید از نخست‌وزیر و دولت پاکستان به خاطر میزبانی از هیات جمهوری اسلامی ایران تشکر کنم؛ ما امروز در شهر زیبای اسلام‌آباد هستیم و از همین سخن‌گاه، به مردم بسیار خوب و دین‌مدار پاکستان عرض سلام و احترام دارم.

وی‌افزود: به همه خانواده‌های پاکستانی در جای جای این کشور از طرف رهبری فرزانه انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران، ابلاغ سلام دارم.

آیت‌الله رییسی اضافه کرد: به مردم پاکستان که همواره از اسلام و ارزش‌های اسلامی، مظلومان فلسطینی و غزه و حق و عدالت دفاع کرده‌اند و همواره در خیابان‌های شهرهای مختلف این کشور، آزادی قدس شریف را فریاد زده‌اند، افتخار می‌کنیم.

در حال تکمیل...

کد خبر 6085413

دیگر خبرها

  • رقابت بیش از ۹۱ هزار داوطلب در نوبت نخست کنکور خراسان رضوی
  • بازدید معاون دادستان مرکز خراسان رضوی از نقاط حادثه‌ساز جاده کلات
  • توصیف جالب ایران توسط نخست وزیر پیشین قطر
  • نخست وزیر پیشین قطر خطاب به اعراب: به زانو درآوردن ایران را فقط در خواب خواهید دید!
  • عکس/ سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • خوش آمدگویی نخست وزیر پاکستان به رئیسی به زبان فارسی (فیلم)
  • قدردانی شهباز شریف از رهبر انقلاب درباره حمایت از کشمیر
  • نخست وزیر پاکستان: چشم ما را روشن و دلمان را شاد کردید
  • به مردم پاکستان که همواره از حق دفاع کرده‌اند افتخار می‌کنیم
  • استقبال رسمی نخست‌وزیر پاکستان از رئیس جمهور ایران