Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@08:34:09 GMT

هیچ کس به زیبایی سعدی نمی تواند قدرت خدا را نشان دهد

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۶۷۰۸

هیچ کس به زیبایی سعدی نمی تواند قدرت خدا را نشان دهد

شیراز -ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: هیچ کس به زیبایی سعدی نمی تواند قدرت خدا را در اشعار نشان دهد؛ اوست که با کلام چنان با مخاطب ارتباط برقرار می‌کند که حکمت نظری را نیز جلوه گر می سازد.

به گزارش ایرنا آیت الله لطف الله دژکام شامگاه یکشنبه در آیین گرامیداشت سعدی، عنوان کرد:معمولاً توجه به حکمت سعدی در سایه ادبیات و هنر او در شعر مغفول مانده است اما هرچه کلام زیبا باشد اما معانی عالی و ارزشمندی با خود حمل نکند تاثیری در مخاطب نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد:سعدی در قله ادب فارسی استاد است و این از آن رو است که از حکمت برخوردار است هم حکمت نظری و هم حکمت عملی.
امام جمعه شیراز در مقابل این نظر که سعدی را مرد میدان حکمت عملی می دانند گفت: سعدی در حکمت نظری هیچ کم نگذاشته است و چکیده سخنان ابن سینا و فارابی را می توان در ابیات او جست.
نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه خداشناسی دکارت و مقایسه آن با خداشناسی ملاصدرا را می توان با اشعار سعدی آموخت افزود: این نکات در بوستان به خوبی مطرح شده است.
آیت الله دژکام با بیان اینکه ابعاد وجودی سعدی را در گلستان و بوستان می توان دریافت گفت:یکی از اخلاقیاتی که سعدی بسیار درباره آن سخن گفته قناعت است قناعت باعث می شود از زندگی خود لذت ببریم اما حرص لذت زندگی را از میان می‌برد.
وی با اشاره به آنچه امروزه به عنوان زندگی لوکس و مجلل به صورت ارزش درآمده است گفت: چنین زندگی به نتیجه نمی رسد و این را سعدی در بوستان بسیار تاکید می کند که نشان می دهد او جهان و انسان را بسیار عمیق می شناخته است.
امام جمعه شیراز گفت: امیدوارم با استفاده از سوغات معنوی و عرفانی سعدی به توان اندیشه های اخلاقی او را نهادینه کرد.
آیین گرامیداشت سعدی با حضور فرهنگوران و ادیبان در رامگاه این شاعر و حکیم قرن هفتم هجری قمری برگزار شد.
نخستین روز اردیبهشت هرسال به مناسبت نگارش گلستان، روز سعدی نام گرفته که در این روز یاد او در ایران وجهان گرامی داشته می شود.
7375/ 1876

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي سعدي حكمت امام جمعه شيراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۶۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی چگونه بر زندگی انسان تأثیر منفی می‌گذارد؟

مطالعه جدید انجام شده توسط موسسه Future of Work نشان می‌دهد که قرار گرفتن در معرض فناوری‌های جدید در محیط کار مانند دستگاه‌های ردیاب، ربات‌ها و برنامه‌های هوش مصنوعی می‌تواند بر زندگی افراد تأثیر منفی بگذارد.

این تحقیق نشان داد که افزایش قرار گرفتن در معرض نرم‌افزار مبتنی بر هوش مصنوعی و دستگاه‌های نظارتی مانند ردیاب‌های پوشیدنی و ربات‌ها با سلامت و رفاه ضعیف‌تر در میان کارگران مرتبط است.

از سوی دیگر، استفاده از فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی سنتی مانند لپ‌تاپ و پیام‌رسانی فوری، تأثیر مثبتی بر سلامت کلی افراد دارد.

این مطالعه دلایل دقیقی را مشخص نکرده، اما اشاره می‌کند که این فناوری‌ها ممکن است به ناامنی شغلی، افزایش حجم کار و از دست رفتن استقلال، به عنوان عوامل دیگری که می‌تواند بر رفاه کلی فرد تأثیر بگذارد، منجر شود.

همچنین مطالعات زیادی در گذشته انجام شده است که نشان می‌دهد هوش مصنوعی، بسیاری از مشاغل را اتومات می‌کند و در آینده نزدیک میلیون‌ها نفر را تحت تأثیر قرار می‌دهد، همچنین بسیاری از کارشناسان در مورد تأثیر هوش مصنوعی بر بازار کار صحبت کرده‌اند. 

در حالی که برخی کارشناسان می‌گویند هوش مصنوعی جایگزین مشاغل انسانی خواهد شد، اما برخی دیگر احساس می‌کنند که این فناوری نوظهور فرصت‌های شغلی بیشتری را ایجاد خواهد کرد. افرادی نیز می‌گویند هوش مصنوعی به انسان‌ها در انجام کارهایشان کمک می‌کند و این فناوری یک تهدید نیست، اما افرادی که از ابزار‌های هوش مصنوعی استفاده می‌کنند مطمئناً یک تهدید هستند.

این مطالعه نشان داد که مشکل لزوماً خود فناوری‌ها نیست، بلکه نحوه اجرای آنها است و عواملی مانند شرایط ساختاری و طراحی نقش مهمی در تعیین تأثیر بر سلامت افراد دارند.

این مطالعه از معیاری برای کیفیت زندگی استفاده کرد که عواملی مانند تحرک، سلامت روان و سطح درد را در نظر گرفت. علاوه بر این، این مطالعه بخشی از بررسی Pissarides به آینده کار و رفاه است که توسط موسسه Future of Work با همکاری دانشکده بازرگانی وارویک و امپریال کالج لندن انجام شده است.

منبع: الیوم السابع

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • آرامگاه سعدی در یک روز بارانی بهار شیراز
  • مجید انصاری: کشور ما توان بزرگی دارد؛ چرا باید شرایط طوری باشد که نخبگان ما به فکر مهاجرت باشند؟/ تریبون‌های نماز جمعه به دنبال دامن زدن به خشم و کینه نباشند/ سه انتخابات اخیر نشان داد که ما در لبه خطر ناامیدی و واگرایی اجتماعی هستیم
  • طرح بوستان بزرگ زندگی نیازمند عزم جدی و بهره برداری تا پایان شورای ششم
  • آرامگاه سعدی
  • (عکس) شیرازی‌ها با این آگهی شخصیت خودشان را نشان دادند
  • عکس | شیرازی ها با این آگهی شخصیت خودشان را نشان دادند
  • هوش مصنوعی چگونه بر زندگی انسان تأثیر منفی می‌گذارد؟
  • اختلافات را با اتکا به قرآن کریم می توان تبدیل به ائتلاف کرد
  • مزیت رقابتی استان فارس، برخورداری از مردم مهمان نواز است
  • نمونه‌ای از سوالات تست هوش تصویری