Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@18:36:55 GMT

عمامه گذاری 92 طلبه در آذربایجان شرقی

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۶۹۰۳

عمامه گذاری 92 طلبه در آذربایجان شرقی

به گزارش ایرنا، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مراسم عمامه گذاری 92 طلبه آذربایجان شرقی گفت: انقلاب اسلامی برهه ای از تاریخ اسلام برای تحقق تمدن نوین اسلامی است.
آیت الله عباس کعبی افزود : انقلاب ما از جنس انقلاب انبیاء است که بعد از 1400 سال به رهبری امام خمینی طلوع کرد و با جاهلیت مدرن در دنیا به مقابله پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این که توسل به حضرت ولی عصر (عج) باعث گشایش در کارهاست ادامه داد: اگر اصرار بر انقلابی بودن ، انقلابی ماندن و نیز انقلابی فکر کردن داریم، به این علت است که زمینه ساز ظهور امام زمان باشیم و برای پویایی اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله حرکت کنیم.
نماینده ولی فقیه در اذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز هم در این مراسم عید نیمه شعبان را عید تلاش وامید دانست و گفت : انتظار فرج، انتظار برای گشایش در کار عموم بشریت است، باید برای ظهور آمادگی داشته باشیم و همه شرایط را برای هدف قیام بزرگ امام زمان (عج) آماده کنیم .
حجت الاسلام سید محمد علی آل هاشم افزود: حوزه علمیه بر مبنای تعالیم قرآن کریم و اهل بیت علیه السلام مسئولیت تبیین، تعلیم، تفسیر ،تربیت، تبلیغ دین و دفاع ازمبانی اسلام را به عهده دارد و این رسالت عظیم در واقع استمرار رسالت نبی مکرم اسلام و اهل بیت علیهم السلام است که در عصر غیبت بر عهده فقیهان جامع الشرایط و فقهای بزرگ گذاشته شده است.
وی یادآوری کرد : اکنون هم که نظام مقدس جمهوری اسلامی پایه‌ گذاری تمدن اسلامی را در دستور کار خود قرار داده است و رسالت ، مأموریت ها، اهداف و برنامه های حوزه بر مبنای رهنمودهای مقام معظم رهبری است، ضروری است این حرکت ارزشمند را دنبال کنیم.
امام جمعه تبریز تعداد طلبه های در حال تحصیل در 20 حوزه علمیه آذربایجان شرقی را حدود 3 هزار نفر اعلام کرد و گفت : طلاب حوزه های علمیه استان در چهار مقطع (سطح اول ، سطح دوم ،سطح سوم وسطح چهارم ) در حال تحصیل هستند که در سطح اول 1518 نفر ، در سطح دوم 528 نفر و مابقی هم در سطح های سوم و چهارم با حضور 148 استاد تحصیل می کنند.
518
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 آذربایجان شرقی امام خمینی اهل بیت علیهم السلام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حوزه علمیه 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۶۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبود شرایط پذیرش حضور بانوان در ورزشگاه‌ یادگار امام

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی سازمان لیگ فوتبال ایران با ارسال نامه‌ای به باشگاه تراکتور و هیئت فوتبال استان آذربایجان شرقی اعلام کرد؛ به دلیل نبود امکانات زیرساختی، رفاهی در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز، حضور بانوان تا برطرف شدن این معایب در ورزشگاه ممنوع است.

در بخشی از نامه سازمان لیگ فوتبال آمده است:
بنابر مشکلات رفاهی مشاهده شده در رویه مهمان پذیری بانوان، نواقص مرتبط با زیر ساخت موجود ورزشگاه و عدم تامین ایمنی بانوان ورزشگاه تا رفع نواقص و بهبود موارد خواسته شده فاقد شرایط پذیرش بانوان محترم می‌باشد.

دیگر خبرها

  • هر مدرسه علمیه، اردوگاه امام زمان(عج) است/ جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی
  • جامعة المصطفی مولود مبارک انقلاب اسلامی است
  • نبود شرایط پذیرش حضور بانوان در ورزشگاه‌ یادگار امام
  • ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران در همدان
  • روایت تاریخ از کارنامه روحانیت
  • وعده صادق اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود
  • «وعده صادق» اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود
  • تربیت شاگرد و روحانی مبارز
  • چگونه طلبه شویم؟
  • هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است