Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-25@12:28:08 GMT

قدس و ملت فلسطین مورد حمایت همه جانبه ایران است

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۷۱۵۴

قدس و ملت فلسطین مورد حمایت همه جانبه ایران است

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، وی که به دمشق سفر کرده است در دیدار با مسوولان گروه های فلسطینی مستقر در سوریه این مطلب را بیان کرد.
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و فلسطین ضمن تاکید بر مواضع جمهوری اسلامی از ملت فلسطین و محور مقاومت گفت که ما در این راه تاکنون هزینه های سنگینی نیز پرداخت کرده ایم.
خجسته تاکید کرد، فشارهای کنونی امریکا و رژیم صهیونیستی و گروه های تروریستی به واسطه حمایت ایران از ملت فلسطین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به این که تنها راه مقاومت در مرحله اول وحدت و یکپارچگی است، افزود: همانطور که وحدت در لبنان باعث پیروزی گروه های این کشور و تشکیل دولت و مجلس شد، توقع ما از گروه های فلسطینی نیز وحدت ، یکپارچگی و انسجام در مسیر مبارزه با رژیم صهیونیستی است.
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و فلسطین با تاکید بر این که هدف این گروه ها باید آزادی قدس شریف و بازگشت مردم فلسطین به سرزمین خود باشد ، گفت: محورهای مقاومت در سراسر منطقه شکل گرفته به لطف خداوند پیروزی نزدیک است.
خجسته خاطرنشان کرد: امروز امریکا و تمام ایادی استکبار به بن بست رسیده و ما شاهد شکست های پی در پی آنان در اجرای توطئه های جدید مانند معامله قرن ، تعیین قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و تروریست خواندن سپاه پاسداران هستیم.
وی تاکید کرد، امروز هسته های مختلف مقاومت در افغانستان،سوریه ،لبنان، یمن و فلسطین با قدرتی بیشتر شکل گرفته و به خواست الهی پیروزی نزدیک است.
نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران و مجلس شورای اسلامی برای حمایت از ملت فلسطین همایش ها و کنفرانس های مختلفی را برای هم افزایی و ایجاد همبستگی بیشتر برگزار کرده و این روند تا پیروزی نهایی ادامه خواهد داشت.
مسوولان گروه های فلسطینی نیز در این دیدار از حمایت های و کمک های جمهوری اسلامی ایران تشکر و قدردانی و اعلام کردند:جمهوری اسلامی ایران همواره از فلسطین حمایت کرده و در این پشتیبانی صادق است.
آنان افزودند: ایران برخلاف کشورهای غربی بر حمایت خود از فلسطین ثابت قدم بوده است. انقلاب اسلامی با شعار دفاع از مظلوم و حفظ ارزش های انسانی تشکیل شد و در عمل هم به این وعده عمل کرده و این روند ادامه دارد.
آنان افزودند: ما قدردان حمایت های ایران هستیم که برخلاف دول عربی چون امارات ، مصر و عربستان سعودی که دست دوستی به سمت رژیم صهیونیستی دراز می کنند و به مردم فلسطین پشت کرده اند.
مسوولان گروه های فلسطینی با اعلام مراتب تسلیت مردم کرانه باختری و غزه به خاطر جان باختن شماری از ایرانیان در حادثه سیل ، قراردادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه های تروریستی را بشدت محکوم کردند.
آنان افزودند: امریکا با هم‌ پیمانان خود تروریست های تکفیری را بوجود آوردند و ضمن پشتیبانی از آنان انواع سلاح ها را در اختیار آنان قرار دادند و باید گفت که تروریست اصلی خود امریکا و همپیمانان این کشور هستند.
مسوولان گروه های فلسطینی مستقر در دمشق تاکید کردند که از تمامی حمایت های جمهوری اسلامی ایران و کمک های آن در مبارزه با رژیم صهیونیستی به گروه های تروریستی کمال تشکر و قدردانی را داریم.
آنان خاطرنشان کردند که تاریخ ثبت خواهد کمک های جمهوری اسلامی ایران را به مردم فلسطین در زمانی که کشورهای عربی هیچگونه حمایتی نداشتند و این در اذهان ملت فلسطین نقش بسته است.
مسوولان این گروه ها یادآوری کردند ، جمعه آخر ماه رمضان و روز جهانی قدس در پیش است همانگونه که امام راحل (ره) آن را بنیان گذاشت و فرصت خوبی است برای مقابله با توطئه های امریکا و روشنگری کنیم که جهان اسلام در مقابل این خطر بزرگ بایستد.
به گفته آنان ، مردم فلسطین هرگز در برابر رژیم صهیونیستی تسلیم نخواهد شد و مسیر مبارزه را ادامه خواهد داد.
این مسوولان در پایان خاطرنشان کردند که ملاقات با مقام های ایرانی همواره امید را در دل های ما زنده می کند و روحیه مقاومت را در ما افزایش می دهد و این همه با وجود همه بی مهری های برخی دول عربی منطقه است و جا دارد تا از تمام تلاش های جمهوری اسلامی ایران در جهت تقویت روحیه ملت فلسطین و کمکهای آنها تشکر و قدردانی کنیم.
هیات پارلمانی ایران جمعه شب وارد دمشق شد و از سوی راغب الحسین نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی سوریه و ایران و جمعی از نمایندگان مجلس سوریه مورد استقبال قرار گرفت.
هیات پارلمانی ایران در مدت سه روز اقامت در سوریه با اعضای گروه دوستی پارلمانی سوریه و ایران و اعضای کمیته امور عربی و خارجی مجلس سوریه دیدار و گفت وگو کرد.
دیدار با فیصل مقداد جانشین وزیر خارجه سوریه آخرین برنامه هیات پارلمانی در روز یکشنبه و قبل از ترک سوریه بود.
ریاست این هیات را که متشکل از چهار نماینده مجلس هستند، خجسته نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی و عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه برعهده دارد.
حسن لطفی و حمید رضا حاجی بابایی نمایندگان مردم همدان و احمد صفری نماینده مردم کرمانشاه سه عضو دیگر هیات پارلمانی در سفر به سوریه هستند.
این هیات پیش از این روزهای پنجشنبه و جمعه در بیروت با شماری از مقام های لبنانی و گروه های فلسطینی دیدار و در خصوص راه های توسعه روابط گفت وگو کرده بود.

ایرنا

انتهای پیام/

171 / 156 ایران قدس فلسطین

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: ایران قدس فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۷۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروه‌های فلسطینی: نبرد آینده با دشمن صهونیستی متفاوت است

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از دمشق، این شخصیت‌ها به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق آمدند تا عملیات تنبیهی وعده صادق را تبریک بگویند و بر ادامه هم پیمانی خود با ایران در مسیر نبرد با اشغالگران صهیونیستی تاکید کنند.
شرکت کنندگان با اشاره به اینکه عملیات تنبیهی ایران عقبه رژیم صهیونیستی را آسیب پذیر کرد، تاکید کردندکه در سایه این عملیات وعده صادق موازنه قدرت راهبردی در جهان به نفع محور مقاومت تغییر پیدا کرده است.
عبد الکریم شرقی عضو ارشد جبهه خلق برای آزادی فلسطین درباره این دیدار گفت، آمدیم تا اعلام کنیم جمهوری اسلامی ایران در یک سنگر ایستاده ایم، این مسیر را ادامه می‌دهیم تا به پیروزی نهایی برسیم.
خانم رائده احمد از فعالان فلسطینی نیز گفت، وقتی که اخبار عملیات موشکی و پهپادی ایران را از رسانه‌ها شنیدیم، شادی کردم و گفتم که فلسطین از دست نرفته است، فلسطین با وجود هم پیمانانی مانند ایران اسلامی حتما آزاد خواهد شد، به دولت‌های سازشکار عرب می‌گویم، عزت و اقتدار را از ایرانیان بیاموزید.
شرکت کنندگان در این نشست خاطرنشان کردند، عملیات وعده صادق ابهت گنبد پوشالی رژیم صهیونیستی را شکست داد و با سیلی مقتدرانه ایران، هیمنه دروغین اسرائیل فرو ریخت.
اسماعیل سنداوی نماینده جهان اسلامی فلسطین در سوریه در این خصوص می‌گوید، موشک‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مهمترین پایگاه رژیم صهیونیستی یعنی نفتالیم را هدف قراردادند، بنابرین صهیونیست‌ها می‌دانند که جای امنی در سرزمین‌های اشغالی ندارند و باید هرچه زودتر سرزمین ما را ترک کنند.
همچنین در این دیدار شرکت کنندگان وحدت میادین محور مقاومت را یادآور شدند و به دشمن صهیونیستی هشدار دادند، در صورت ادامه کشتار مردم بی گناه غزه، با عملیات زلزله آسای رزمندگان مقاومت مواجه خواهند شد.
حسین اکبری سفیر کشورمان نیز در این دیدار گفت: رژیم صهیونیستی از هیچ توان نظامی برخوردار نیست، ارتشش شکست خورده و به لحاظ سیاسی از درون در حال فروپاشی است، در جامعه جهانی تنفر گسترده‌ای علیه آن وجود دارد، این رژیم می‌داند که راهی در برابر نمانده جز اینکه به اراده محافل بین المللی تسلیم شود......

اظهارات:
مصاحبه ۱: عبدالکریم شرقی عضو ارشد جبهه خلق برای آزادی فلسطین
مصاحبه ۲: رائده احمد فعال فلسطینی
مصاحبه ۳: اسماعیل سنداوی نماینده جهاد اسلامی فلسطین در سوریه
مصاحبه ۴: حسین اکبری سفیر ایران در سوریه

دیگر خبرها

  • تکرار حمایت‌های دولت از گشت ارشاد / تا تصویب نهایی لایحه عفاف و حجاب، پلیس به وظایف خود عمل خواهد کرد
  • نامه سرگشاده محسن رضایی خطاب به محمد خاتمی/ بیانیه فلاحیان در مورد ارتکاب به قتل فرزندش
  • علت حمایت مردم ایران از ملت مظلوم فلسطین
  • کابل: از مبارزه حق طلبانه مردم فلسطین حمایت می‌کنیم
  • رونمایی از مجمع پارلمانی جهانی شهید سلیمانی (ره)
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • برگزیدگان پویش همپای طوفان معرفی شدند
  • گروه‌های فلسطینی: نبرد آینده با دشمن صهیونیستی متفاوت است
  • رئیس‌جمهور: اراده ایران و پاکستان بر توسعه روابط همه جانبه است
  • گروه‌های فلسطینی: نبرد آینده با دشمن صهونیستی متفاوت است