Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-16@17:59:54 GMT

آیفون ارزان‌ قیمت جدیدی در راه است

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۷۱۷۲

آیفون ارزان‌ قیمت جدیدی در راه است

گزارش‌های جدیدی که در فضای مجازی به تازگی به نقل از منابع موثق منتشر شده است حاکی از آن است که شرکت اپل در نظر دارد خود را برای عرضه یک مدل جدید آیفون با صفحه نمایش ۴.۷ اینچی تا سال ۲۰۲۰ میلادی آماده کند. گفته می‌شود طراحی و شکل ظاهری این گوشی هوشمند جدید شباهت زیادی به آیفون ۸ دارد و به احتمال زیاد به یک حافظه ۱۲۸ گیگابایتی و همچنین یک دوربین مجهز خواهد بود که قیمت آن حدود ۶۵۰ دلار پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گوشی که به نظر می‌رسد یک محصول ارزان قیمت و مقرون به صرفه باشد، احتمالا جایگزین گوشی آیفون SE خواهد شد چراکه آمارها نشان می‌دهد این غول تکنولوژی آمریکایی قصد دارد نظر و رضایت آن دسته از کاربرانی را که به دلایل مختلف نمی‌خواهند هزینه زیادی برای خریداری گوشی موبایل خود صرف کنند، را نیز به سمت و سوی خود جلب کند و بدین ترتیب بازار گوشی‌های میان رده و مقرون به صرفه را که هم اکنون بیشتر در اختیار برندهای چینی نظیر اوپو و ویوو قرار دارد، به خود اختصاص دهد و سهم خود را از بازارهای جهانی افزایش دهد.

بر اساس گزارش وب سایت macrumors ، در صورتی که اپل با شرکت تولیدکننده همیشگی خود یعنی پگاترون، وارد همکاری شود، تولید این محصول را به ۲۰ میلیون دستگاه نیز خواهد رساند که انتشار این خبر می‌تواند برای بسیاری از برندهای چینی تولیدکننده موبایل در چین هولناک باشد چراکه کاربران در صورت وجود و ارائه یک گوشی مقرون به صرفه و میان رده از سوی اپل که شهرت و آوازه خوبی در عرضه گوشی‌های آیفون دارد، ترجیح می‌دهند که به‌جای یک برند چینی همچون ویوو، اوپو، شیائومی یا هواوی، یک مدل جدید از آیفون خریداری و استفاده کنند.

همچنین گفته می‌شود این آیفون ۴.۷ اینچی که قرار است تا سال ۲۰۲۰ میلادی در اختیار کاربران و علاقمندان به محصولات اپل قرار بگیرد، به کلید فیزیکی هوم و همچنین حسگر اثر انگشت یا تاچ آیدینیز مجهز شود.

 

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۷۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت تصاویر هولوگرافیک سه‌بعدی با آیفون ۱۴ !

به گزارش خبرآنلاین، بر اساس مقاله‌ی منتشرشده در مجله‌ی Optics Letters، می‌توان با استفاده از نمایشگر گوشی آیفون، تصویر هولوگرافیک سه‌بعدی ایجاد کرد. تصاویر هولوگرافیک معمولاً نیازمند استفاده از لیزرهای گران‌قیمت و پیچیده هستند، بنابراین ساخت یکی از آن‌ها توسط آیفون، پیشرفت بزرگی برای کاربردهای واقعیت مجازی خواهد بود.

به نقل از زومیت، فیلم‌های علمی تخیلی اغلب برای نشان‌دادن آینده‌ی فناوری از تصاویر سه‌بعدی هولوگرافیک استفاده می‌کنند. بیشتر اوقات، فناوری هولوگرافیک کمی خارج از دسترس ما است، زیرا تجهیزات مورد نیاز برای ایجاد نمایشگرهای هولوگرافیک واقع‌گرایانه بسیار گران هستند؛ اما اکنون، پژوهشگران به‌وسیله‌ی صفحه‌نمایش معمولی گوشی موفق به خلق تصاویر سه‌بعدی شده‌اند.

محققان در چکیده‌ی مقاله می‌گویند: «ما روش هولوگرافی تولیدشده توسط کامپیوتر (CGH) با استفاده از نور غیرهماهنگ ارسال‌شده از صفحه‌ی گوشی را پیشنهاد می‌دهیم. در این روش، ما فرض می‌کنیم که آبشاری از هولوگرام‌ها وجود دارد که هولوگرام اول، عکسی رنگی روی گوشی است. آبشار هولوگرام با حل مسئله‌ی معکوس نسبت‌ به انتشار نور نامتجانس تولید می‌شود. ما با استفاده از هولوگرام دولایه که از یک آیفون و یک مدولاتور نور فضایی تشکیل شده است، بازتولید تصویر رنگی سه بعدی را نشان می‌دهیم.»

هولوگرام روی صفحه‌نمایش آیفون با استفاده از دو لایه ایجاد می‌شود تا تصویر یک شیء سه‌بعدی را بازتولید کند. نتایج این روش تقریباً قابل مقایسه با هولوگرام تولیدشده توسط سیستم لیزری بود.

محققان لایه‌ی اول نمایشگر هولوگرافیک را توسط یک مدولاتور نوری فضایی ایجاد کردند. سپس لایه‌ی دوم توسط صفحه‌نمایش آیفون ۱۴ تشکیل شد. پژوهشگران تصاویر این دو لایه را به‌گونه‌ای هماهنگ کردند تا نمایش سه‌بعدی واقع‌گرایانه‌ای ایجاد شود که بسیار شبیه‌ به آن‌هایی است که توسط سیستم‌های لیزری ساخته می‌شوند.

این رویکرد پیچیدگی زیادی دارد و نیازمند مدل‌سازی دقیق برای ایجاد الگوریتم هماهنگ‌سازی نور صفحه‌نمایش و مدولاتور نوری فضایی است. رویکرد جدید نشان می‌دهد که می‌توانیم نمایش‌های سه‌بعدی را در سطحی مقرون‌به‌صرفه‌تر از سیستم‌های پرهزینه‌ی لیزری که قبلاً استفاده می‌شدند، ایجاد کنیم.

پژوهش مذکور به این معنا نیست که نمایش هولوگرافیک را در آینده روی گوشی‌های آیفون خواهیم دید. برای اینکه هر گوشی بتواند چنین قابلیتی داشته باشد که همه بتوانند آن را روی صفحه‌نمایشی که در دستشان است مشاهده کنند، پیشرفت‌های زیادی در فناوری باید ایجاد شود.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895662

دیگر خبرها

  • ناگفته‌های زورگیران جنجالی صدر
  • آیفون SE4 ارزان قیمت با ویژگی آیفون ۱۵ عرضه می‌شود
  • قیمت گوشی آیفون ۱۳ (۲۸ فروردین) + بررسی و مشخصات iPhone 13
  • ناگفته‌های خفت‌گیران صدر
  • اپل امکان دسترسی به قطعات آیفون را برای تعمیر می‌دهد
  • ساخت تصاویر هولوگرافیک سه‌بعدی با آیفون ۱۴ !
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۲۷ فروردین ۱۴۰۳؛ قیمت نوبرانه سامسونگ در بازار موبایل
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۲۶ فروردین ۱۴۰۳؛ محبوب‌ترین گوشی بازار با چه قیمتی فروخته می‌شود؟
  • قیمت گوشی آیفون ۱۳ (۲۶ فروردین) + بررسی و مشخصات iPhone 13
  • آیفون ریفربیش شده چیست و با مدل آکبند چه تفاوتی دارد؟