Web Analytics Made Easy - Statcounter

«غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی»، نایب رییس فراکسیون مستقلین ولایی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری برنا درباره مخالفت نمایندگان مجلس با پیشنهاد تکلیف به احزاب و جبهه های سیاسی در حوزه های دارای بیش از 6 نفر نماینده برای قرار دادن سهم یک ششمی به زنان گفت: کمتر از 15 درصد مجلس بانوان و بالغ بر 85 درصد آقایان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشخصا آقایان با این پیشنهاد مخالفت کردند درحالی‌که پیش از رای‌گیری و در مصاحبه‌ها صحبت دیگری می کردند و تصور عمومی بر تصویب این موضوع بود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: این 85 درصد به طور حتم به شکلی رای ندادند و نمی دهند که سهمیه آقایان کاهش و سهیمه خانم ها افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: خدا را شاهد می گیرم به این پیشنهاد رای مثبت دادم چراکه واقعا در مجامع بین‌المللی از نسبت ترکیبی زنان و مردان در مجلس خجالت می کشم.

جعفرزاده ایمن آبادی در این خصوص تاکید کرد: امروز روسای مجالس یا همه تیم‌های پارلمانی بسیاری از کشورهای عربی را که از ما عقب‌تر بودند و هستند، بانوان تشکیل می‌دهند در حالی که ما تعداد محدودی از بانوان را در مجلس داریم و تعداد محدودی را در هیات‌ها می‌بریم و از کمیته‌ها و شرکت در آن‌ها باز می‌مانیم.

وی در خصوص مجالس کشورهای منطقه گفت: اگر اشتباه نکنم بر اساس قانون امارات باید و الزاما حداقل در مجلس، 50 نماینده خانم حضور داشته باشند و در همه دنیا این موضوع را سهمیه بندی کرده اند و ما به حق در این موضوع عقب هستیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: اشکال کار در تعارض منافع است، این دست از موارد که با منافع نمایندگان به خصوص قاطبه نمایندگان که در این مورد به خصوص آقایان بودند، تعارض دارد. این موضوع باید در جایی خارج از مجلس مورد بحث و تصمیم گیری قرار بگیرد.

نایب رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس تاکید کرد: واقعیت موضوع در رد این پیشنهاد این بود که آقایان که اکثریت قاطع مجلس را دارند، دیدند با این پیشنهاد و باز شدن شرایط برای خانم ها و اختصاص سهمیه برای آن ها از سهم مردان کم می شود بنابراین بر اساس منافع آقایان با این پیشنهاد مخالفت شد.

به گزارش برنا؛ هفته گذشته در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس، نمایندگان با پیشنهادی مبنی بر تکلیف احزاب به اختصاص سهمیه یک ششمی به زنان در شهرهای دارای بیش از ۶ نماینده مخالفت کردند. این مخالفت در حالی بود که بر اساس ارزیابی فضای کلی پارلمان و ارزیابی اعضای فراکسیون زنان احتمالی زیادی برای تصویب آن داده می شد.

مجلس شورای اسلامی در دوره دهم دارای 17 نماینده زن است که این پیشنهاد توسط این فراکسیون مطرح شد اما در رای گیری صحن علنی با مخالفت نمایندگان رو به رو شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران زنان مردان برنا مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۷۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس باید «نماینده‌محور» باشد نه رییس‎‌محور

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۳ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با تبریک سالروز تشکیل سپاه، اظهار کرد: سپاه ضربه سنگین به رژیم کودک‌کُش صهیونیستی زد.

وی ادامه داد: صحبت‌های امروز بنده متعرض به اشخاص و افراد نیست، بلکه بیان بعضی ایرادات ساختاری است که در طول سالیان متعدد موانعی را در کارآمدی بالاتر مجلس شورای اسلامی ایجاد کرده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخابات اخیر، اظهار کرد: مردم علی‌رغم همه فشارهای بیگانگان و تبلیغات گسترده جهت دلسرد کردن مردم، حضور گسترده‌ای در انتخابات داشتند و دشمن را مأیوس کردند، آنها برگ زرین دیگری در کتاب قطور افتخارات اضافه کردند.

وی ادامه داد: مطالبه مردم، کارآمدی بیشتر و تحول مجلس شورای اسلامی بر حل مشکلات کشور و بازسازی سرمایه اجتماعی است. مجلس زمانی کارآمدتر خواهد شد که عوامل ناکارآمدی و موانع کارآمدی برطرف شود.

ذوالنوری اظهار کرد: بر اثر تغییرات سالیان اخیر و تحولات آیین‌نامه مجلس، شرایط به گونه‌ای پیش رفته که مجلس شورای اسلامی نماینده‌محور و هیأت رییسه‌محور نیست بلکه رییس محور است، حال اینکه مجلسی می‌تواند کارآمد باشد که همه نمایندگان در آن تأثیر و سهم داشته باشند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر گاهی به بهانه گرایش‌های سیاسی، بخشی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی کنار گذاشته می‌شوند و در حاشیه قرار می‌گیرند؛ گاهی نمایندگان در تصمیمات تأثیری ندارند. نمایندگان باید در همه موضوعات در قبال مردم و موکلان‌شان پاسخگو باشند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر رییس مجلس شورای اسلامی در جلسه سران قوا و شوراهای متعدد تصمیمی می‌گیرد که از جنس قانون‌گذاری است، باید این تصمیم از قبل به اطلاع نمایندگان رسیده و حتی از آن‌ها استمزاج شود. باید نمایندگان نقش اصلی را ایفا کرده و مجلس به جای رییس محوری، نماینده‌محور باشد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: عمر یک مجلس چهار سال است که ما در هر سال می‌توانیم یک مشکل اساسی اعم از خودرو، مسکن، حساب‌های مالی و اداری و بانکی را در دستور قرار داده و حل کنیم. این اقدامات باعث افزایش مشارکت مردم و سرمایه اجتماعی می‌شود. باید به شکرانه رأی مردم، مجلس آینده مجلسی کارآمد با اصلاح آیین‌نامه و برگرداندن اختیار به نمایندگان منتخب باشد.

کد خبر 6085425 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • بازگشت تیم ملی قایقرانی مردان و زنان ایران به میهن
  • مجلس با ارسال گزارش کمیسیون بهداشت به قوه قضاییه مخالفت کرد
  • ممکن است چهره جدیدی رئیس مجلس شود/ هیات رئیسه ترکیبی از دو جریان اصولگرا خواهد داشت
  • نقدعلی، نماینده مجلس: نیروی انتظامی قبل از آنکه لایحه حجاب به سرمنزل مقصود برسد پیش‌دستی کرد؛ قدردان شماییم/ نمایندگان نسبت به معیشت این عزیزان اقدام کنند که هر روز شهدایی را تقدیم می‌کنند
  • مجلس باید «نماینده‌محور» باشد نه رییس‎‌محور
  • نقشه جبهه پایداری برای رسیدن به هیئت رئیسه چیست؟
  • عضو جبهه پایداری: ما هر هفته جلسه داریم و یکی از موضوعات مورد بحث هم ریاست مجلس است
  • مخالفت با بررسی طرح نظام قانونگذاری بر اساس اصل ۸۵
  • سنسور تشخیص زودهنگام سرطان سینه طراحی شد
  • رضایی با کسب مدال طلا المپیکی شد