Web Analytics Made Easy - Statcounter

این افراد بدون آنکه دلیل روشنی برای ایراد و اعتراض خود داشته باشند، صرفا بر غیردولتی بودن حشدالشعبی و سم‌پاشی‌هائی که علیه آن شده تکیه کرده و این اقدام را نادرست قلمداد نموده‌اند. افرادی نیز با توجه به اقدامات مسلحانه این نیرو در مقابله با داعش آن را یک نیروی مسلح خارجی دانسته و کمک‌رسانی چنین نیروئی را غیرقابل قبول دانسته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هرچند اظهارنظر درباره مسائل و موضوعات مختلف برای عموم آزاد است و نمی‌توان کسانی را که به اقدام حشدالشعبی در کمک‌رسانی به سیل‌زدگان اعتراض دارند محکوم کرد، ولی لازم است واقعیت‌هائی به آنها گوشزد شود تا در اظهارنظرها دقیق‌تر عمل کنند.
نکته اول اینست که در هیچ قانون یا منشور و یا دستورالعملی مقرر نشده است که یک نیروی مسلح خارجی نمی‌تواند به حادثه‌دیدگان کشور ما کمک کند. حتی اگر ارتش عراق یا هر کشور دیگر، با موافقت دولت جمهوری اسلامی ایران اقدام به کمک‌رسانی به حادثه‌دیدگان کشورمان نماید منعی وجود ندارد. بنابراین، اعتراض به اقدام حشدالشعبی بی‌مورد است.
نکته دوم اینکه حشدالشعبی یک نیروی مردمی باسابقه و عملکردی درخشان و کاملاً مثبت در مبارزه با داعش و تروریست‌های تکفیری است و از این جهت باید از آن تجلیل و تقدیر و از همراهی و همیاری آن با مردم ایران استقبال کرد.
نکته سوم اینکه توصیه اکید اسلام به اتحاد و همبستگی میان مسلمانان محدود به یک ملت و محصور در مرزهای یک کشور نیست. مردم کشورهای مختلف به‌ویژه اسلامی در قالب مجموعه‌هائی با رعایت ضوابطی که از چند منظر در آغاز همین مقاله یادآوری شد می‌توانند اقدام به کمک‌رسانی نمایند و این از زیباترین جلوه‌های اتحاد و همبستگی موردنظر اسلام است.
و آخرین نکته اینکه اعتراض به ورود کمک‌های حشدالشعبی، ابتدا از رضا پهلوی و پایگاه خبری العربیه وابسته به آل‌سعود و رسانه‌های صهیونیستی شروع شد. آنها حشدالشعبی را یک گروه تروریستی معرفی کردند در حالی که همه می‌دانند خود اینان تروریست هستند و افتخار حشدالشعبی اینست که با تروریست‌ها مبارزه کرده و پیروز شده است. بنابراین، اعتراض به کمک‌رسانی حشدالشعبی به سیل‌زدگان کشورمان، نوعی غفلت از واقعیت‌هائی است که در منطقه در جریان است.
دشمنان ملت‌های منطقه از اینکه حشدالشعبی یکی از عوامل تاثیرگذار در شکست خوردن داعش و تروریست‌های تکفیری در عراق است، عصبانی هستند و این عصبانیت را هر جا و به هر شکل که بتوانند نشان می‌دهند. ما نباید از این واقعیت غفلت کنیم و ناخودآگاه سخنی بگوئیم که خواست دشمنان ملت‌های منطقه را تامین می‌کند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: حشدالشعبی سیلزدگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۷۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض روزنامه شهرداری تهران به حس «نوع‌دوستی» به زباله‌گردها؛ آن‌ها بیچاره نیستند، درآمد‌های چند ده میلیونی دارند

روزنامه همشهری در مطلبی تاکید کرد که باید نگاه شهروندان به زباله‌گرد‌ها اصلاح شود!

این روزنامه نوشت: داستان خیلی سر راست است؛ مافیای زباله، کودکان، معتادان متجاهر، بی‌خانمان‌ها و حتی زنان را جذب می‌کند و سر مخازن زباله موجود در شهر می‌فرستد و آن‌ها بعد از ساعت‌های طولانی خیابان گردی و فرورفتن تا کمر در مخازن زباله و کشف ده‌ها کیلو پسماند خشک به محل مخفی دپوی این زباله‌ها می‌روند و آخر هر‌ماه در مقابل میزان زباله‌ای که تحویل می‌دهند، دستمزد می‌گیرند. حداقل ۱۰ میلیون و در خوشبینانه‌ترین حالت ۱۵ میلیون پولی است که آن سرکرده مافیا به این افراد می‌دهد.

این در حالی است که هر زباله‌گرد برای مافیا حداقل ۲۰ میلیون و حداکثر ۵۰ میلیون تومان سود و منفعت دارد. همین است که از هر ترفندی برای توقف طرح‌های ساماندهی و مدیریت مسائل و معضلات مربوط به پسماند‌های خشک، استفاده می‌کنند. مدیریت شهری با علم به این موضوع تصمیم گرفته با مافیای پسماند، اساسی برخورد کند و قطعا هیچ‌چیزی نمی‌تواند مانع این تصمیم و سیاست شود.

متأسفانه شهروندان ما به‌دلیل حس نوع‌دوستی که دارند، گمان می‌کنند همه زباله‌گردها، افراد بیچاره و نیازمندی هستند، اما این نگاه درست نیست؛ برخی از این افراد درآمد‌هایی چند‌ده‌میلیونی دارند. نکته مهم این است که برخی از این زباله‌گرد‌ها ممکن است ۵۰ میلیون تومان درآمد داشته باشند و بخش اعظم این درآمد به جیب مافیا برود. این مافیا در پشت پرده است.

ما نیاز داریم که این نگاه شهروندان را اصلاح کنیم؛ به همین دلیل اعلام کرده‌ایم که تمام زباله‌گرد‌های شهر تهران با همان حقوق طبقه‌بندی مشاغل برای پاکبانی استخدام خواهند شد تا از این طریق معاش این افراد تأمین شود.

دیگر خبرها

  • اعتراض روزنامه شهرداری تهران به حس «نوع‌دوستی» به زباله‌گردها؛ آن‌ها بیچاره نیستند، درآمد‌های چند ده میلیونی دارند
  • مرز رسمی پرویزخان مهمترین مرز استان کرمانشاه با عراق
  • خدمات رسانی به سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان ادامه دارد
  • ارتش غافلگیر شده بود؟ /سند سِری ارتش درباره آغاز جنگ تحمیلی
  • کرملین : تماس‌ها با ایران و اسرائیل سازنده است
  • کرملین: تماس‌ها با ایران و اسرائیل سازنده است
  • به روز رسانی جدید واتس‌اپ کاربران را عصبانی می‌کند
  • ارتش جمهوری اسلامی ایران جلودار خدمت رسانی به مردم است
  • نقش و جایگاه ارتش تبیین و اطلاع‌رسانی شود
  • مورد عجیب پنجشنبه‌ها