Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@04:45:19 GMT

سیل به عشایر خراسان رضوی 480 میلیارد ریال خسارت زد

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۷۶۲۶

سیل به عشایر خراسان رضوی 480 میلیارد ریال خسارت زد

مشهد- ایرنا- مدیرکل امورعشایر خراسان رضوی گفت: بارندگی شدید و وقوع سیل از ابتدای امسال تاکنون حدود 480 میلیارد ریال خسارت به عشایر در این استان وارد کرده است.

محمد نبوی فرد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وقوع سیلابهای اخیر و بارندگیهای شدید در مناطق مختلف خراسان رضوی در حوزه عشایر تلفات جانی در پی نداشت اما خساراتی به عشایر وارد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: سامانه بارشی اخیر که طی هفته گذشته در خراسان رضوی فعال بود 200 میلیارد ریال به راهها و بناهای عشایر در شهرستانهای کلات، سرخس، درگز، سبزوار، بردسکن و خواف خسارت زد.
مدیرکل امورعشایر خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تا پیش از فعالیت آخرین سامانه بارشی در استان، وقوع بارش شدید و سیل 280 میلیارد ریال به عشایر این استان خسارت زده بود.
وی افزود: هزار و 300 خانواده از مجموع هفت هزار خانوار عشایری خراسان رضوی از وقوع سیل و بارندگیهای شدید خسارت دیده اند.
هفت هزار خانوار عشایری خراسان رضوی با 35 هزار نفر جمعیت در قالب 35 طایفه افزون بر یک میلیون راس دام در اختیار دارند.
عشایر این استان با تولید سالانه 12 هزار تن گوشت قرمز، 17 هزار تن فراورده های دامی شامل شیر، روغن، پشم، کرک و کود حیوانی و 41 هزار و 800 متر مربع صنایع دستی شامل گلیم، قالیچه، فرش و تابلو فرش نقش به سزایی در اقتصاد خراسان رضوی ایفا می کنند.
با وجود این که جمعیت عشایری خراسان رضوی کمتر از یک درصد جمعیت شش میلیون و 400 هزار نفری این استان است عشایر این استان 15 درصد دام منطقه را در اختیار دارند.
1858/7496

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سيل 98 خسارت به عشاير خراسان رضوي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۷۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ درصد بناهای تاریخی تایباد خراسان رضوی نیازمند مرمت است

نظام الدین کارگزار گفت: رباط «عباس آباد» در محور مواصلاتی تربت جام به تایباد، مزار «مولانا زین الدین ابوبکر تایبادی» در این شهر و «میل کرات» در جاده اصلی تایباد به خواف از مهمترین آثار تاریخی شهرستان تایباد به شمار می روند که نسبت به سایر بناها نیاز بیشتری به بهسازی دارند.

وی اظهار کرد: با توجه به دیر قدمت بودن بناهای تاریخی این منطقه، همه ساله برای نگهداری و مرمت این آثار افزون بر ۱۵ میلیارد ریال مورد نیاز است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تایباد ادامه داد: سال گذشته با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه و شهرداری شهر «مشهدریزه» ، ۶۰۰ میلیون ریال برای مرمت قسمتی از بدنه و بام سازی مزار «شاهزاده قاسم» هزینه شد.

وی گفت: پارسال از محل اعتبارات درآمدهای نفتی هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای مرمت رباط عباس آباد که یک اثر ثبت شده جهانی است، مصوب شد.

کارگزار با اشاره به اینکه دیار مرزی تایباد بناهایی از دوره سلجوقی تا قاجاریه را در خود جای داده است، بیان کرد: برای راه اندازی موزه نسخ خطی در محل آب انبار تاریخی مزار مولانا زین الدین ابوبکر تایبادی طی چند سال گذشته بیش از ۸۰۰ میلیون ریال هزینه شده ولی تاکنون به بهره برداری نهایی نرسیده است.

شهرستان تایباد ۷۱ بنای تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و یک اثر جهانی دارد.

مزار مولانا زین الدین ابوبکر تایبادی، رباط عباس آباد، میل کرات و مزار شاهزاده قاسم از مهمترین بناهای تاریخی این شهرستان است.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ۲ جاده اصلی در خراسان جنوبی مسدود شد
  • افزایش ۴۱ درصدی مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه آبرسانی گناباد
  • میزان برداشت سالانه آب در خراسان رضوی بیش از ۱۴ هزار لیتر در ثانیه است
  • بازدید معاون دادستان مرکز خراسان رضوی از نقاط حادثه‌ساز جاده کلات
  • وقوع باران و مه در برخی جاده های خراسان رضوی
  • بارش‌های رگباری در خراسان رضوی / وقوع سیلاب در برخی مناطق پیش بینی می‌شود
  • بارش‌های رگباری در خراسان رضوی/وقوع سیلاب در برخی مناطق پیش بینی می‌شود
  • بارش‌های رگباری خراسان رضوی را فرامی‌گیرد
  • هشدار نارنجی؛ رگبار شدید باران در این استان‌ها
  • ۵۰ درصد بناهای تاریخی تایباد خراسان رضوی نیازمند مرمت است